Skrevet av Emne: Starting strength med armer 3 ganger i uka?  (Lest 2981 ganger)

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Starting strength med armer 3 ganger i uka?
« : 19. mai 2014, 16:37 »
Kjører starting strength, og vil gjerne trene armene hver gang hvis mulig.. Tenkte å gjøre det så enkelt som 2-3 sett closegrip benchpress, og 2-3 sett straightbar curl, tror dere at de klarer å restituere kjapt nok? Hvis ikke tenkte jeg å gjøre 3 sett av hver, og dele opp triceps og biceps på hver sine dager. takk på forhånd! Smiley

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Starting strength med armer 3 ganger i uka?
« #1 : 25. mai 2014, 15:14 »
Du vil nødvendigvis ikke vokse mer i armene hvis du legger til isolasjonsøvelser på armene.

Men du kan sikkert legge til smalbenk eller dips en av dagene, og chins eller curls på den andre dagen. 2-3 sett burde holde.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Starting strength med armer 3 ganger i uka?
« #2 : 25. mai 2014, 17:09 »
Hei, vil gjerne si meg delvis uenig/utdype det superspurv skriver. Har selv kjørt startingstrength flere ganger, siste gangen lå jeg på 3x5 på 170 kg i knebøy, tre ganger i uka, så jeg mener jeg har ganske god kontroll på programmet. Jeg er enig med superspurv i at man vokser bra i armene av programmet som det er. MEN jeg er IKKE enig i at man nødvendigvis vokser maksimalt i armene av det. Et prinsipp i trening er at effekt samsvarer med volum, dvs at jo mer du klarer å trene OG restituere fra, jo bedre er resultatet (har 100 mill kilder på denne, bare spør). Armer er små muskelgrupper og restituerer myyyye fortere en feks rumpa di (Zatsiorsky and Kraemer 95). Dette blant annet fordi de ikke har sjangs til å utføre samme arbeidsmengde på samme tid. Så jo, jeg synes fint du kan kjøre bicepscurl, fransk press, og håndleddscurl tre ganger i uka. Smalbenk involverer litt flere muskelgrupper, og gir begrenset leddutslag i i triceps, så der ville jeg prøvd meg frem. Kan godt hende du kan arbeide inn toleransen over noen uker, men der er jeg enig med superspurv som anbefaler dips en gang i uken. Dips og smalbenk er litt i samme kategori i og med at de involverer flere muskelgrupper, flytter mere vekt, og krever lengre restitusjonstid.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget slight

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Sv: Starting strength med armer 3 ganger i uka?
« #3 : 29. mai 2014, 22:33 »
Hei, vil gjerne si meg delvis uenig/utdype det superspurv skriver. Har selv kjørt startingstrength flere ganger, siste gangen lå jeg på 3x5 på 170 kg i knebøy, tre ganger i uka, så jeg mener jeg har ganske god kontroll på programmet. Jeg er enig med superspurv i at man vokser bra i armene av programmet som det er. MEN jeg er IKKE enig i at man nødvendigvis vokser maksimalt i armene av det. Et prinsipp i trening er at effekt samsvarer med volum, dvs at jo mer du klarer å trene OG restituere fra, jo bedre er resultatet (har 100 mill kilder på denne, bare spør). Armer er små muskelgrupper og restituerer myyyye fortere en feks rumpa di (Zatsiorsky and Kraemer 95). Dette blant annet fordi de ikke har sjangs til å utføre samme arbeidsmengde på samme tid. Så jo, jeg synes fint du kan kjøre bicepscurl, fransk press, og håndleddscurl tre ganger i uka. Smalbenk involverer litt flere muskelgrupper, og gir begrenset leddutslag i i triceps, så der ville jeg prøvd meg frem. Kan godt hende du kan arbeide inn toleransen over noen uker, men der er jeg enig med superspurv som anbefaler dips en gang i uken. Dips og smalbenk er litt i samme kategori i og med at de involverer flere muskelgrupper, flytter mere vekt, og krever lengre restitusjonstid.

Hvis man gjør dips og smalbenk vil vell altså da tricepsen restituere like fort, så jeg kan gjøre en annen triceps øvelse 2 dager senere? Hva synes du om dette?

Mandag: Overhead tricep extension med 1 manual + biceps curl med stang
Onsdag: Overhead tricep extension med 1 manual + biceps curl med stang
Fredag: Dips og chinups (Kanskje i tillegg til overnevnte øvelser?)

eller

Mandag: Dips og chinups
Onsdag: Overhead tricep extension med 1 manual + biceps curl med stang
Fredag: Dips og chinups


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!