Skrevet av Emne: Midnight Sun Invitational  (Lest 5493 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Midnight Sun Invitational
« : 10. juni 2014, 10:35 »
Fredag 27. og lørdag 28. juni arrangeres en stor internasjonal strongwoman-konkurranse i Vestfold. Dette er første internasjonale kvinnekonkurranse i Norge siden Europas Sterkeste Kvinne ble arrangert på Melhus i 2007.

Flere av Europas sterkeste kvinner kommer for å delta i denne konkurransen, som er en invitational - dvs. utøvere er invitert.

Første øvelse er flytrekk, hvor Widerøe flyselskap velvillig stiller med fly for trekking, og Sandefjord Lufthavn Torp stiller med konkurranseområde på flyplassen. Konkurransestart er ca 21.00 fredag 27. juni. Flyet Widerøe stiller med er en Dash-8 Q400, som er et passasjerfly med plass til 78 passasjerer. Vekt tomt er ca 19 tonn. Flytrekk er en øvelse som aldri før har vært gjort i en kvinnekonkurranse noe sted i verden, så det blir en "verdenspremiere" her i Norge.

De siste fire øvelsene går av stabelen lørdag formiddag på Proteinfabrikken sitt område i Stokke i Vestfold.

Øvelsene er dekk/farmersmedley, hvor et dekk på ca 330 kg skal veltes et gitt antall ganger før man løper videre med 100 kgs kofferter i hver hånd ca 15 meter.
Deretter er det carry&drag, en øvelse hvor 4 objekter (i dette tilfellet sandsekker og tønner) skal løftes opp, løpes med over til en slede og så skal sleden trekkes 15-20 meter over målstreken.
Tredje øvelse er Weight for Height, hvor 2 kettlebells på henholdsvis 12 og 16 kg, samt to ølfat (10/15 kg) skal kastes over en gitt høyde.
Siste øvelse er strongmansportens signaturøvelse; Atlassteiner. Steinserien er fra 70 til 110 kg, og skal løftes opp på 120 cm høyde.

En av verdens aller sterkeste kvinner, Gemma Magnusson, er dommer for konkurransen, og går alt som vi håper er Verdens Sterkeste Mann 2001, Svend Viking Karlsen engasjert speaker.

Dette blir en rå konkurranse med rå utøvere, så dette bør du få med deg! Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!