Skrevet av Emne: Motivasjons problemer = null trening!  (Lest 3791 ganger)

Utlogget tyson1234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Motivasjons problemer = null trening!
« : 19. juni 2014, 15:39 »
Hei!

Jeg heter Vebjørn og er 22år gammel, veier 88kg og er 183 høy!

Litt bakgrunns historie

I min unge alder  type, 10-16 år drev jeg aktivt med sykling på nasjonalt nivå, jeg ble bedre og bedre med årene og i 16 års alderen var jeg en av de beste i norge i min aldersgruppe. Jeg gikk også på NTGU  på denne tiden.

Ettersom jeg er født tidligt på året fikk jeg nok litt gratis, men jeg trente utrolig mye i noen år type 30 + timer i uken, da hvoedsaklig sykling og basis trening igjennom skolen.

Når jeg ble 17-18 år la jeg opp grunnet dårlig trening, dårlig resultater og ingen motivasjon noe som ga meg en ekstremt stor knekt mentalt sett. Jeg ville jo ikke slutte, elsket og konkurere men jeg fikk ultimatumet tren sikkelig eller legg opp. jeg valgte og legge opp, sa opp sponsor og satt sykkelen og alt annet på hylla, disse har ikke blitt rørt  til dags dato.

Jeg har fortsatt stor glede av å konkurere, drømmer om full maraton, birken osv men jeg vil ikke trene, ser det på som kjedelig og unødvenig egentlig.


Men nå har det seg sånn at kroppen begynner og forfalle etter mange år uten trening, og da mener jeg ingen trening.

Jeg er nok en normalt aktiv person men ikke noe mer, tar gjerne bilen til skolen selvom det er bare 2 km.

jeg er rett og slett jævlig slapp når jeg kan velge andre ting!

jeg tenker jeg går opp kanskje 3kg i året og sånn har det godt nå siden jeg la opp, men nå begynner jeg og bli halv tjukk og liker ilkke bildene av meg selv, men kan godt stå forran speilet og være fornøyd!



Uansett jeg ønsker og gjøre noe med dette, jeg har nok av grunnlag og har masse løfte teknikker og en fin base og starte på, men jeg har vel et problem i hode som jeg håper kanskje noen av dere smartinger her inne kanksje har noen fine gloser til. kan fin dra ut nå og løpe intervaller men jeg ser ikke noe poeng i det, er bare for å bevise for dere det, det må jo kommme innenifra.


Håper noen kan hjelpe meg med denne synnsyke dørstok mila med noen gloser eller tips!

Utlogget tyson1234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #1 : 20. juni 2014, 13:01 »
dårlig med respons her ...

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #2 : 20. juni 2014, 17:31 »
Kom deg på trening, din latsabb!

Bedre? ;-)

Utlogget FightClub

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #3 : 20. juni 2014, 18:24 »
Legg opp en plan på noen uker som du sal følge. Bestem deg selv for at du skal trene 3 dager i uken (eksempel) til bestemte tidspunkter.
Det er tungt å komme i gang etter lang tid uten trening, men når man først er i gang så bør det gå ganske greit. Tren det du liker. Når du får framgang, vil motivasjonen også bli bedre.

Jeg skjønner helt ærlig ikke problemet ditt. Bare sett opp treningene til en rutine.
Kanskje få med noen venner i starten?

Lykke til! Smiley
How much do you know about yourself if you've never been in a fight?

184 cm høy
85 kg
7 % fettprosent.

Høy intensiv trening, intervaller, styrke.

Utlogget tyson1234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #4 : 25. juni 2014, 16:30 »
det er nok ikke så lett gutta.... er ikke bare å gjøre det funker ikke i lengden

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #6 : 25. juni 2014, 18:08 »
det er nok ikke så lett gutta.... er ikke bare å gjøre det funker ikke i lengden

Hvis det ikke funker i lengden så er det fordi du aldri slutter å være ambivalent så da får du finne ut av hvorfor du har så lyst til å la være å trene i tillegg til at du aspirerer til å ha trening som livsstil.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #7 : 26. juni 2014, 08:48 »
det er nok ikke så lett gutta.... er ikke bare å gjøre det funker ikke i lengden

Det er kanskje ikke lett, men det er enkelt. Kom deg på trening, din latsabb. Ingen kan gjøre det for deg. Før eller siden blir det en vane, og når man blir skikkelig miljøskada så blir det vanskeligere å la vær å trene enn å gjøre det.

Utlogget abus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #8 : 12. august 2014, 17:19 »
Tja, treningskompis pleier å være en veldig god måte å få dratt seg i gang på. Da blir det mye vanskeligere å sluntre unna, og man psyker hverandre opp. Hvis du er glad i statistikk og diagrammer kan ting som Garmin Connect eller andre tjenester som følger med pulsklokker være til stor hjelp.

Ellers blir det vel som de andre sier, når du først kommer inn i rutinen blir det vanvittig mye enklere!

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #9 : 16. august 2014, 17:28 »
Har faktisk ett problem som er uhyre likt ditt. Hevdet meg høyt i min(e) idretter, gikk lei, og sluttet.. Virkelig sluttet. Sluttet så hardt at nå er jeg direkte feit...

Sliter med å finne en LANGSIKTIG motivasjon. Jeg kan gjerne komme i gang med trening, men 3-4 uker ut i kjøret så dabber det av. En langsiktig motivasjon bør jo såklart være bedre helse, men når man er i slutten av tyveårene og er frisk, så fremstår helseproblemer etc. så langt vekke. Selv om det potensielt er rett rundt hjørnet..

Håper å komme litt i gang nå grunnet at det er veldig mange kompiser som skal komme i gang nå. Selv om de vil falle av 1 etter 1 så håper jeg å kunne stå igjen i en gruppe på 3-4 stk som klarer å opprettholde det. Treningskompiser er altså ett stikkord.

Men er definitivt interessert i flere tips! Dessverre kan man kanskje si, men det å bygge interesserer meg ikke så mye. Ikke å løfte tyngst mulig heller.. Kanskje det er veien å gå? Smiley Et problem jeg ser med det er skaderisikoen, og dermed faren for å gi faen etter endt restitusjon etter skade...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #10 : 16. august 2014, 19:11 »
Har faktisk ett problem som er uhyre likt ditt. Hevdet meg høyt i min(e) idretter, gikk lei, og sluttet.. Virkelig sluttet. Sluttet så hardt at nå er jeg direkte feit...

Sliter med å finne en LANGSIKTIG motivasjon. Jeg kan gjerne komme i gang med trening, men 3-4 uker ut i kjøret så dabber det av. En langsiktig motivasjon bør jo såklart være bedre helse, men når man er i slutten av tyveårene og er frisk, så fremstår helseproblemer etc. så langt vekke. Selv om det potensielt er rett rundt hjørnet..

Håper å komme litt i gang nå grunnet at det er veldig mange kompiser som skal komme i gang nå. Selv om de vil falle av 1 etter 1 så håper jeg å kunne stå igjen i en gruppe på 3-4 stk som klarer å opprettholde det. Treningskompiser er altså ett stikkord.

Men er definitivt interessert i flere tips! Dessverre kan man kanskje si, men det å bygge interesserer meg ikke så mye. Ikke å løfte tyngst mulig heller.. Kanskje det er veien å gå? Smiley Et problem jeg ser med det er skaderisikoen, og dermed faren for å gi faen etter endt restitusjon etter skade...

Du har vel allerede definert hvorfor du vil begynne å trene igjen, fordi det er fornuftig på lang sikt. Å samle på overflødig fett i tiår etter tiår gjør det ikke noe lettere å få bukt med det og imellomtiden så øker potensialet for alle slags problemer. Dessuten så kan alt fettet umulig være noe særlig å drasse på. Selv har jeg aldri vært mer enn 92 kilo men jeg har vært 92 kilo og i elendig form og det var mer enn ille nok. Så spørsmålet er om du skal tenke langsiktig eller bare kortsiktig (pizza-munn-sofa)
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #11 : 16. august 2014, 21:02 »
Hvis du setter deg litt inn i styrketrening så hjelper det også på motivasjonen. Det å vite at man trener riktig er en motivasjonsfaktor for meg.
Jeg tror også det er viktig å logge treningen. Om ikke all trening så hvert fall et par øvelser. For øyeblikket logger jeg kun baseøvelsene. For meg er det viktig for å se at jeg har fremgang og at det er noe som skjer med kroppen. Og da er det en enorm motivasjonsfaktor å se at man øker for hver gang.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Motivasjons problemer = null trening!
« #12 : 16. august 2014, 23:37 »
Når man blir skikkelig miljøskada så blir det vanskeligere å la vær å trene enn å gjøre det.

Godt resonnert.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!