Skrevet av Emne: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?  (Lest 6904 ganger)

Utlogget Gooby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Quit being a little bitch!
Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« : 27. juni 2014, 11:28 »
Hei!

Sommerferien kommer og har nå planer om å starte på noen skikkelige treningsuker.

Har trent i 5~ år - veier 86kg - max 130kg benkpress - trener med 120kg mark

Bruker proteinpulver, men er ute etter mer!

Har hørt mye godt om BCAA, Kreatin, ZMA osv - men hva anbefaler dere?
20år - 86kg.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #1 : 27. juni 2014, 13:16 »
Massvis med mat och Omega3. Då säkrar du dig allt!

EDIT: Kreatin också Smiley
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Gooby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Quit being a little bitch!
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #2 : 27. juni 2014, 14:05 »
Massvis med mat och Omega3. Då säkrar du dig allt!

EDIT: Kreatin också Smiley
Mat er da ikke et kosttilskudd!

Som sagt - har trent i 5 år. Er klar over "the basics". Lurer på hvilke produkter de mer erfarne ville anbefalt.
20år - 86kg.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #3 : 27. juni 2014, 14:24 »
Mat er da ikke et kosttilskudd!

Som sagt - har trent i 5 år. Er klar over "the basics". Lurer på hvilke produkter de mer erfarne ville anbefalt.

De mer erfarne anbefaler nettopp det reb-st gjør. Mer mat. Det er særdeles få kosttilskudd som har dokumentert effekt.

Utlogget Gooby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

  • Quit being a little bitch!
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #4 : 27. juni 2014, 14:38 »
De mer erfarne anbefaler nettopp det reb-st gjør. Mer mat. Det er særdeles få kosttilskudd som har dokumentert effekt.
All fine and dandy! Men de mer "erfarne" går på mye mer enn bare proteinpulver. Snakker ikke om steroider, lurer på hvilke vitamintilskudd, mineraltilskudd (om noe) og så videre du/dere anbefaler.

"Yet again" - som sagt; Har trent i 5 år. Jeg vet hva jeg driver med. Og enhver som har trent i mer enn 6 måneder vet at et balansert kosthold er veien å gå.

Men igjen; dette er ikke det jeg spør om. Så ser ingen grunn til å få svar som ikke i noen grad er rettet mot MITT spørsmål som lyder som følger:

HVILKE kosttilskudd anbefaler dere?

Om du ikke har noen å anbefale trenger du ikke å svare. Spør ikke om dine meninger om hvorvidt kosttilskudd har dokumentert effekt. Jeg spør om erfaringer ved kosttilskudd som ZMA, BCAA, Kreatin osv.

20år - 86kg.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #5 : 27. juni 2014, 14:57 »
Ok, vart ska jag börja?
Om du "vet vad du driver med" så förstår jag inte varför du frågar på ett forum?

Men hey, låt oss komma till poängen!
Om du äter mycket, och riktig, mat så behöver du inga kosttillskott. Det heter ju tillskott för att det ska läggas till en bra kosthåll om det visar att man hamnar i underskott på något.

Så låt mig igen ramsa upp det som jag menar är nödvändigt!
Omega3 är alltid bra att supplera med och kreatin är också ett bra tillskott. Klart att en multivitamin tablett alltid är bra men absolut inte nödvändigt!
ZMA kan du undgå genom att äta riktig mat. BCAA är väl brukbart om man vet när det ska tas (alltså inte producentens).

Och att du tränat i 5 år betyder absolut ingenting, och det betyder heller inte att du vet vad du håller på med! Jag har 16 års erfarenhet och jag vet inte alltid vad jag håller på med!

Jag har sagt detta många gånger tidigare och säger det igen: Om du inte vet vad du får för lite av, hur ska du då veta vad du tillföra genom tillskott?

EDIT: Och btw så frågade du vad vi rekommenderade, och jag svarade!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #6 : 27. juni 2014, 17:10 »
tar du mer i benk enn markløft?

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #7 : 27. juni 2014, 19:21 »
tar du mer i benk enn markløft?

Så så... Va snäll nu Wink
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Humbug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #8 : 27. juni 2014, 21:46 »
D-vitamin kan være lurt å ta i tillegg til de ovennevnte.
Også vil jeg anbefale å ha fler enn noen få "skikkelige treningsuker" i året. Prøv å få til 52.

Utlogget musculus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #9 : 28. juni 2014, 11:37 »
tar du mer i benk enn markløft?
Saklig. Og dette kommer fra "wazap".

Jeg har ingen svar til deg (trådstarter), men til dere andre som mener at de mer erfarne kun har et balansert kosthold (@reb-st / awf)

Her er en link til en av de norske bodybuilderne som har inspirert meg og hans kosttilskudd:
http://erikcbb.wordpress.com/category/kosttilskudd/

Ser mye mer enn kjøtt og grønnsaker der!

Av de nevnte (ZMA, BCAA, Kreatin) - har jeg kun prøvd Kreatin, og den hadde jeg liten/ingen effekt av.
Markløft:140kg 1RM
Benkpress: 95kg 1RM

178cm høy,80kg BW - 19år

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #10 : 28. juni 2014, 11:56 »
Saklig. Og dette kommer fra "wazap".

Jeg har ingen svar til deg (trådstarter), men til dere andre som mener at de mer erfarne kun har et balansert kosthold (@reb-st / awf)

Her er en link til en av de norske bodybuilderne som har inspirert meg og hans kosttilskudd:
http://erikcbb.wordpress.com/category/kosttilskudd/

Ser mye mer enn kjøtt og grønnsaker der!

Av de nevnte (ZMA, BCAA, Kreatin) - har jeg kun prøvd Kreatin, og den hadde jeg liten/ingen effekt av.

Ja, en del av de erfarna använder en del tillskott, men jag menar att de flesta i den kategorien (med undantag så klart) vet varför dom använder det tillskottet dom använder.
TS frågade vad vi rekommenderar och inte vad erikcbb använder Smiley

Jag använder också tillskott MEN det är för det att jag inte får i mig just det genom kosten, eller det jag vill ha. Och ibland har jag inte lust på kyckling o ris så då är proteinpulver fantastiskt att ha till hands.

EDIT: Jag har ingenting emot kosttillskott när det används riktigt. Tvärtom så är det en nödvändighet för många. MEN jag är emot att man ska ta kosttillskott för att ta det, utan att veta varför.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #11 : 28. juni 2014, 12:21 »
Saklig. Og dette kommer fra "wazap".


''musculus'' Tongue

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #12 : 28. juni 2014, 13:03 »
lol
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Skrueløs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #13 : 15. november 2014, 10:42 »
Dette var en hel del sære besvarelser. Personen er klar over alt som nevnes, og det støtes inn stadig de samme svarene.

FIngern ut, og svar på spørsmålene.. Makan til vås.


Utlogget Skrueløs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Hvilke kosttilskudd anbefaler dere?
« #14 : 15. november 2014, 11:00 »
Proteinpulver er fine greier. Jeg spiser middag med madammen, og gaffler ikke i meg en hel kylling o.l hver dag. Det går i mindre porsjoner.
Så protein i pulver passer meg fint. Bare sørg for å ta den du ikke får elendig mage av Smiley Men dette er du klar over.

Kreatin MONO er det som har best bevist effekt. Gå på det, men følg det opp skikkelig. Jeg tar 5g 4 ganger daglig. Morran, før og etter trening, kveld.

Beta Alenin, før og etter trening. I starten så kan du "spe" det ut til 4 porsjoner, og ta det inn med kreatinen, da det viser seg (basert på forskning), at disse to fungerer optimalt sammen. 1.6g 4 ganger daglig.. etterhvert 3gram 2ganger daglig (før og etter trening). Meh..

BCAA... tja. Det er jo en hel del flott saker i dette. Smaker blader... iaf den jeg bruker. Det sies at du skal ha op mot 10gram 2 ganger.. det ser jeg ingen grunn til. Kroppen vil ikke ta opp uansett, hele dosen.. så du kan halvere den minst.. så får du det lille ekstra, og produktet varer lenger Smiley  De er jo ute eter å tjene penger ja.. så doseringen her ligger vel bak det. Etter trening, etter middag. 2.5g 2ganger.

Omega 3,6 og 9! Igjen.. forsket mye på.. viser seg å være knall for mye forskjellige. Jeg er ikke så happy i fisk.. går isåfall i fiskepinner Wink Følger litt mindre enn anvist dosering på boksene. Igjen.. vi får mye gjennom maten, så da blir det bare overflødig og unødig. 1-2 gelpiller om dagen. Gjerne før middag, slik at magen fokuserer på fettsyrene først.

CLA - Dette skal også ha en fin effekt. Følger som anvist.

Preworkout.. dette har du brukt før. Du vet hvordan det funker. Ta det Smiley Hjelper meg psykisk. Liker "hjelmen" jeg får Wink Unødig med PW med MYE kreatin... fatter ikke hvorfor dem har det i de fleste...


Forbrennings piller kan ta seg en BOLLE. Unngå disse. Ikke bare er det kommet mye forskning på at det IKKE funker, men du risikerer hjertebank... pluss at det kan destruere noe av de andre produktene du tar. Det er også såpass små doser av chili (som er bevist funker på passiv forbrenning), at det ikke er noen vits. Bare dyrt. Bare tull. Spis litt sterk mat, drikk te og kaffe Wink

Kalsium!! Mindre du elsker melk og ost... ta en kalsium pille. Det har vist seg slik at det også minker melkesyre (ironiskt nok) under trening. Men det er gitt at du tar det under økten.. som igjen kræsjer med andre tilskudd. Kalsium har en evne til å absorbere andre mineraler... så helst ta kalsiumen en fin time ETTER/FØR noe annet kostilskudd.


ZMA - Jeg selv føler meg bedre når jeg har ZMA inntaket i gang. Det er også forsket mye på det, og er en grunn til at det er en av de mest brukte tilskuddene. DOseringen er såppas store i forhold til hva man får i seg gjennom mat, at det blir bare tull å mene at maten skal overgå det "de" mener vi kan ta til oss, gitt at vi trener hardt og mye. 2 piller før sengs. Drit i ZMa-X. Gå for ZMA- PLASMA. Ordentlig Zma Smiley





Dette er IKKE forklaring på hva produktene er. Det er KUNN hva jeg selv tar. Jeg spiser godt, så noe av dette vil være overflødig, og gå rett ut i dassen når jeg pisser Smiley Derfor reduserer jeg litt på doseringene. Vær helle oppmerksom på NÅR du tar de forskjellige. Ikke helt bra, å hive ned på alt samtdig. Ta gjerne proteiner, BCAA, Multivitaminer ilag med mat. (rett etter... så slipper du å bli kvalm).
Kreatin MÅ du følge opp. 6 uker på 2 uker av... her sier foolk forskjellig.. men det er iaf viktig å ta en liten pause.. og IKKE fall av, når du først er i gang.


Når det gjelder PW.. gå for den DU får det lille kicket fra. Det kan være greit å bytte ut litt av og til, for å få lit forskjellig effekt. DU blir jo tollerant gangske fort, hvis du tar ofte... og det samme.


Igjen. Du/dere må SELV søke opp produktene jeg nevner, for å lese om deres virkningsområdet, og anbefalinger.
Dette er hva JEG personlig har grei erfaring med, og hva jeg vet har gitt meg den boosten jeg trenger.


//// Hmm.. jeg skriver som en tulling.. ^^ Men det er leselig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!