Skrevet av Emne: mistet volum på deff, spise opp igjen?  (Lest 5002 ganger)

Utlogget Saerdna

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

mistet volum på deff, spise opp igjen?
« : 06. juli 2014, 03:26 »
heisann, har nå gått på diett og kaloriunderskudd i mange måneder, fettprosenten er ikke der jeg skulle ønske, men jeg ser vesentlig bedre ut nå enn tidligere. problemet nå er at jeg føler jeg er blitt veldig tynn, flere sier også dette, hadde et brukbart volum før. Vil jeg se bedre ut med noen uker med godt kalorioverskudd og god trening? siden jeg nå har hatt lite overskudd i mange måneder regner jeg med at jeg vil få tilbake litt vann/muskler og gå oppp i vekt iløpet av kort tid? noen som har erfaring med dette? burde jeg ta kreatin?

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #1 : 06. juli 2014, 12:01 »
Du har sansynligvis mistet litt muskelmasse og vann.  Høyde, alder og vekt på deg?

Har du gått mye ned i vekt?

Hva har du spist på dietten, hvor mange kalorier?

Hvor mye fett, prot, og karbs?

BLir enklere å skjønne hva som har skjedd om du svarer på dette Wink
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Saerdna

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #2 : 06. juli 2014, 16:00 »
Du har sansynligvis mistet litt muskelmasse og vann.  Høyde, alder og vekt på deg?

Har du gått mye ned i vekt?

Hva har du spist på dietten, hvor mange kalorier?

Hvor mye fett, prot, og karbs?

BLir enklere å skjønne hva som har skjedd om du svarer på dette Wink


veide 92kg(20% fett+) i januar, ligger nå på 78kg.(12%?) gikk fra en kalori inntak på 2500 ned mot 2200 avhengig av hvor mye cardio. inntaket lå vel på 40/40/20 prot, karb, fett. tok en pause da det hadde gått 2-3 måneder og jeg hadde stagnert og ikke orker pga eksamensperiode. begynte etter noen uker senere på samme inntak, gikk ned ytterligere, men slet med å miste siste magefettet. har derfor kjørt carb cycling siste 3 ukene, 1800kcal med fett og prot 5 dager påfølgende av 2 dager med 2500karb og prot. dette for å ikke miste alle leptin nivåene og holde en høy forbrenning. (måtte prøve noe nytt da jeg følte jeg stod stille..)

anyways så er det vel klart at jeg ikke har nok muskelmasse til å se magisk ut på 76-78kg, så er innstilt på å bygge bedre frem mot jul for å se bedre ut neste sommer (var min første diett)


høyde 179cm
alder 22

takk for svar!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #3 : 06. juli 2014, 16:53 »
Da har du svaret ditt allerede i tallene dine.

VIs vi ser på det matematisk:

92kg kroppsvekt. 20% kroppsfett. tilsvarer ca 73kg muskler og vann og resten fett.
78kg kroppsvekt. 12% kroppsfett. tilsvarer ca 68kg muskler og vann og resten fett.

Hadde du vært 12% kroppsfett uten å miste muskelmasse skulle du veid sirka 80kg.

Så viss du har målt kroppsfett og tallene er rettet så har du mistet ca 5kg muskelmasse . Noe som er nesten 1kg i måneden siden du startet. Det tyder på ett par ting

* for stort underskudd/for lite mat
* for dårlige matvarer
* For mye cardio trening/ for lite styrketrening
* feil styrketrening

Du har riktig nok gått ned en del i fett også så bra jobbet, men grunnen til at du ser flat ut er nok fordi du har mistet en del muskelmasse og vann. Det er dette som fyller deg ut å gir deg en tight og fitt look.

Det er veldig lett å miste muskelmasse om man ikke er svært nøyaktig med både trening og kosthold. De fleste tar i for hardt å mister nesten mer muskler enn fett fordi de er utålmodig.




29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Saerdna

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #4 : 06. juli 2014, 23:25 »
Da har du svaret ditt allerede i tallene dine.

VIs vi ser på det matematisk:

92kg kroppsvekt. 20% kroppsfett. tilsvarer ca 73kg muskler og vann og resten fett.
78kg kroppsvekt. 12% kroppsfett. tilsvarer ca 68kg muskler og vann og resten fett.

Hadde du vært 12% kroppsfett uten å miste muskelmasse skulle du veid sirka 80kg.

Så viss du har målt kroppsfett og tallene er rettet så har du mistet ca 5kg muskelmasse . Noe som er nesten 1kg i måneden siden du startet. Det tyder på ett par ting

* for stort underskudd/for lite mat
* for dårlige matvarer
* For mye cardio trening/ for lite styrketrening
* feil styrketrening

Du har riktig nok gått ned en del i fett også så bra jobbet, men grunnen til at du ser flat ut er nok fordi du har mistet en del muskelmasse og vann. Det er dette som fyller deg ut å gir deg en tight og fitt look.

Det er veldig lett å miste muskelmasse om man ikke er svært nøyaktig med både trening og kosthold. De fleste tar i for hardt å mister nesten mer muskler enn fett fordi de er utålmodig.








godt poeng! så med et moderat kalorioverskudd vil jeg gaine de 5 kg tilbake raskere enn ellers?

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #5 : 07. juli 2014, 00:21 »
Nei, 5kg muskler tar fremdeles like lang tid å bygge som det altid ville gjort. Altså veldig lang tid. .Er du heeelt nybegynner klarer du kanskje 5kg på 1/2 år. 

5kg muskelmasse er ganske mye og tar lang tid å bygge. Dessverre er det veldig mye enklere å miste muskelmasse enn å bygge den. Derfor jeg ikke skjønner folk som kjører så mye i underskudd etter å ha brukt så lang tid på å bygge muskler, for så å miste fett men samtidig mye av muskelmassen.

Tålmodighet er nøkkelen..
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #6 : 07. juli 2014, 00:33 »
Hei, Hightower er definitivt ekspert på dette, så ikke sikkert jeg trenger å blande meg, men jeg har prøvd det der nå nettopp. Gikk ned 25 kilo i 2013, mista masse styrke, antagelig en del muskelmasse. Kjørte opp kaloriene forsiktig over noen måneder, og fikk igjen all styrken og myye masse på få måneder. Gikk opp ca 7 kilo igjen, nesten ikke noe fett tror jeg. Tok da kreatin, erfaringsmessig så er da ca tre kilo vann i mitt tilfelle. Opplevd lignende etter sykeperioder så vil tro det kommer fort tilbake.
Edit: Ok ser at hightower har skrevet et innlegg imens. Kan virke som vi er smått uenige om tidsperpektivet, men altså de 7 kiloene jeg snakket om med meg selv er ikke nødvendigvis ren muskelmasse, men også vann og kanskje litt fett Sad
Allikevel, føler sterkt at det kommer fortere når det har vært der før.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #7 : 09. juli 2014, 00:47 »
Hei, Hightower er definitivt ekspert på dette, så ikke sikkert jeg trenger å blande meg, men jeg har prøvd det der nå nettopp. Gikk ned 25 kilo i 2013, mista masse styrke, antagelig en del muskelmasse. Kjørte opp kaloriene forsiktig over noen måneder, og fikk igjen all styrken og myye masse på få måneder. Gikk opp ca 7 kilo igjen, nesten ikke noe fett tror jeg. Tok da kreatin, erfaringsmessig så er da ca tre kilo vann i mitt tilfelle. Opplevd lignende etter sykeperioder så vil tro det kommer fort tilbake.
Edit: Ok ser at hightower har skrevet et innlegg imens. Kan virke som vi er smått uenige om tidsperpektivet, men altså de 7 kiloene jeg snakket om med meg selv er ikke nødvendigvis ren muskelmasse, men også vann og kanskje litt fett Sad
Allikevel, føler sterkt at det kommer fortere når det har vært der før.

Enig med det du sier vettu Wink! Du mistet sansynligvis mest vann og fett men også litt muskler ja.. Det har mye og si hvor mye du har å ta av i utgangspunktet.

Nå når jeg er på konkurranse diett har jeg nesten ikke gått ned i det hele tatt. Jeg brenner bort fettet imens jeg sakte bygger muskler samtidig. Holder vekta rimelig stabil å har gått ned fra 15 til 8-9 i fett% med kunn 4kg vektnedgang.

Jeg føler iallefall at det er viktig å bruke GOD tid på å gå ned i vekt, det er så lett å miste muskelmasse om man ikke er forsiktig..
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #8 : 09. juli 2014, 18:46 »
Slenger inn et spørsmål i samme tråden siden jeg føler det passer bra inn i diskusjonen Smiley

Jeg deffa nå i vår og gikk ned fra 68-64 kg (165 cm). Deretter dro jeg en uke til syden der det ble lite trening og mye dårlig mat selv om jeg prøvde å få i meg en del proteinrik mat, men det ble neppe 100% tilstrekkelig med proteiner. Jeg slutta på kreatin 2 dager før jeg målte meg til 64 kg. Én uke etter da jeg kom hjem viste vekta 66 kg. Har riktignok ikke målt meg igjen (det var på lørdag) med tanke på at vannivået kan variere. Men er det mulig at jeg har gått opp 2 kg med fett i løpet av én uke eller er det sannsynlig at jeg har gått opp i vannivå og kanskje bare litt fett?

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #9 : 10. juli 2014, 00:56 »
Slenger inn et spørsmål i samme tråden siden jeg føler det passer bra inn i diskusjonen Smiley

Jeg deffa nå i vår og gikk ned fra 68-64 kg (165 cm). Deretter dro jeg en uke til syden der det ble lite trening og mye dårlig mat selv om jeg prøvde å få i meg en del proteinrik mat, men det ble neppe 100% tilstrekkelig med proteiner. Jeg slutta på kreatin 2 dager før jeg målte meg til 64 kg. Én uke etter da jeg kom hjem viste vekta 66 kg. Har riktignok ikke målt meg igjen (det var på lørdag) med tanke på at vannivået kan variere. Men er det mulig at jeg har gått opp 2 kg med fett i løpet av én uke eller er det sannsynlig at jeg har gått opp i vannivå og kanskje bare litt fett?

2kg fett tilsvarer 14000 kalorier.. så du har du ligget 2000 kalorier i overskudd hver dag den uka så er det mulig.. Men er nok ikke 2kg rent fett, men også ekstra vann. Man spiser jo som regel mye karbs og salt i syden.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: mistet volum på deff, spise opp igjen?
« #10 : 10. juli 2014, 01:02 »
Enig med det du sier vettu Wink! Du mistet sansynligvis mest vann og fett men også litt muskler ja.. Det har mye og si hvor mye du har å ta av i utgangspunktet.

Nå når jeg er på konkurranse diett har jeg nesten ikke gått ned i det hele tatt. Jeg brenner bort fettet imens jeg sakte bygger muskler samtidig. Holder vekta rimelig stabil å har gått ned fra 15 til 8-9 i fett% med kunn 4kg vektnedgang.

Jeg føler iallefall at det er viktig å bruke GOD tid på å gå ned i vekt, det er så lett å miste muskelmasse om man ikke er forsiktig..
Ja, gått ned 8 kilo i år selv (ny diett etter styrkeregain)  og spiser 1000 kcal mer en i fjor. Styrken holder seg myye bedre nå, og tenker den kan øke også vis jeg begynner å trene litt på overskudd). Så enig med deg i å ta det rolig Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!