Skrevet av Emne: VEKTNEDGANG!  (Lest 2300 ganger)

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
VEKTNEDGANG!
« : 09. juli 2014, 22:58 »
Hei!

Jeg har tidligere postet på forumet her og fått svar på det jeg vil.. men det var før. Nye målet mitt er å brenne bort og få vekk så mye fett som mulig.

Jeg er ca 187 cm høy og veier rundt 98 kg. Når det kommer til trening er jeg in for både cardio og styrke. Har et egenkomponert program for tiden..

Dette er hva jeg tenker;;


2200 kcal
250 gr protein
150 gr karbo
100 gr fett

..fordelt på

Frokost
Mellom
Luns
Mellom
Middag
F trenin
E trening
kveldsmat

Er sikker på at folk vil reagere på kcalinntak og generelt inntak, men hva burde justeres? 2200 kcal for en på nesten 100 kg som jeg er er jo ikke veldig mye!

Jeg ønsker å være "nazi" og gi mye for å kunne oppnå en vekt på under 90 kg som er første målet. Jeg har tidligere fokusert mye på muskelvekst, men jeg har nå skjønt hva som plager meg.


Evig takknemlig for all hjelp, selvfølgelig! Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: VEKTNEDGANG!
« #1 : 10. juli 2014, 01:18 »
Mer kcal for at du ikke skal rase ned i vekt og miste mye muskelmasse. Hvor fikk du 2200 kcal fra egentlig? HVis du trener 4 ganger i uka bør du ha nærmere 3000 kcal.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: VEKTNEDGANG!
« #2 : 10. juli 2014, 01:25 »
Ett par ting du kan tenke over:

* Ikke vær utålmodig, bruk tid på å bli kjent med kroppen og hvordan den reagerer på for lite/for mye mat, og finn en god balanse der du ikke går ned for fort eller for lite

* Start høyere, tipper 2800 kalorier er en god start til deg med din høyde og vekt! f.eks 150g ekstra karbs. Du trenger ikke mer protein og fett mengden er veldig fin , så legg til 600 kalorier i karbohydrater. Så kutter du heller ned på karbo etterhvert og så er du sikkert nede på 2200 kalorier etter en del uker ! Med tung styrke trening og litt cardio har du  bare godt av karbohydrater!

*Ikke start med så mye cardio. Fokuser på styrketrening og prøv å bli sterkere og ha progresjon hele tiden! (Ja selv under diett ) legg heller til cardio som ett EKSTRA verktøy når du stagnerer ! Greit å ha litt krutt til senere Smiley!

* Vær tålmodig igjen, ikke stress med å se endringer. Når fettet i en fettcelle blir forbrent, så fylles fettcellen midlertidig med vann. Så du ser ikke endring hverken på utseende eller vekt før dette vannet har forsvunnet. Ofte tar det litt tid før vannet forsvinner, og hos noen kan man være på diett i over 1måned uten noe "resultat" før man plutselig ila en uke mister dette vannet og ser store forandringer. Hos noen skjer det fort, hos andre ikke.. så ikke stress Smiley! Forvent dog ett lite vektap de 2-3 første ukene som ett resultat av mindre vann.

Sist men ikke minst, stå på ! Les deg godt om på trening og kosthold, følg ett skikkelig program, vær nøye, dedikert og ikke gi opp Wink!


EDIT: ser Number1 har skrevet litt før meg, men hør på han (og meg forsjåvidt) og legg deg høyere på kalori inntaket.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: VEKTNEDGANG!
« #3 : 10. juli 2014, 12:50 »
Mer kcal for at du ikke skal rase ned i vekt og miste mye muskelmasse. Hvor fikk du 2200 kcal fra egentlig? HVis du trener 4 ganger i uka bør du ha nærmere 3000 kcal.

Det jeg skrev var mer et forslag, men har blitt fortalt at jeg burde ligge på rundt 3000 kcal, med tanke på at det er cirka 500 kcal under vedlikehold. Mulig jeg kjører 2800 kcal da, litt mindre, som Hightow3r foreslår Smiley  Takk for innspill!

Ett par ting du kan tenke over:

* Ikke vær utålmodig, bruk tid på å bli kjent med kroppen og hvordan den reagerer på for lite/for mye mat, og finn en god balanse der du ikke går ned for fort eller for lite

* Start høyere, tipper 2800 kalorier er en god start til deg med din høyde og vekt! f.eks 150g ekstra karbs. Du trenger ikke mer protein og fett mengden er veldig fin , så legg til 600 kalorier i karbohydrater. Så kutter du heller ned på karbo etterhvert og så er du sikkert nede på 2200 kalorier etter en del uker ! Med tung styrke trening og litt cardio har du  bare godt av karbohydrater!

*Ikke start med så mye cardio. Fokuser på styrketrening og prøv å bli sterkere og ha progresjon hele tiden! (Ja selv under diett ) legg heller til cardio som ett EKSTRA verktøy når du stagnerer ! Greit å ha litt krutt til senere Smiley!

* Vær tålmodig igjen, ikke stress med å se endringer. Når fettet i en fettcelle blir forbrent, så fylles fettcellen midlertidig med vann. Så du ser ikke endring hverken på utseende eller vekt før dette vannet har forsvunnet. Ofte tar det litt tid før vannet forsvinner, og hos noen kan man være på diett i over 1måned uten noe "resultat" før man plutselig ila en uke mister dette vannet og ser store forandringer. Hos noen skjer det fort, hos andre ikke.. så ikke stress Smiley! Forvent dog ett lite vektap de 2-3 første ukene som ett resultat av mindre vann.

Sist men ikke minst, stå på ! Les deg godt om på trening og kosthold, følg ett skikkelig program, vær nøye, dedikert og ikke gi opp Wink!


EDIT: ser Number1 har skrevet litt før meg, men hør på han (og meg forsjåvidt) og legg deg høyere på kalori inntaket.

Skal prøve å ikke være utålmodig. Kan lett bli det, man forventer alltid resultater når de ikke vil komme med det første uansett. Kanskje 2800 kcal kan være en fin balanse for å holde energien oppe i hverdagen hvor jeg til tider jobber mye.

Et forslag med litt nedjustering;

2800 kcal
250 gr protein
250 gr karbohydrater
100 gr fett

Jeg tenker cardio 3-4 ganger i uka etter styrketrening. Snakk om en 30 min. Har lyst til å forbedre kondisjonen også, særlig nå etter at jeg har sluttet å røyke. Men jeg er helt inn for god tung styrketrening kombinert med kardioen.

Er klar over det med vannet, skal tenke over det Tongue Skal stå på nå ja!

Kom gjerne med forslag til kosthold! Er ikke så kreativ der.

Takk for hjelp! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!