Skrevet av Emne: Overspising  (Lest 1702 ganger)

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Overspising
« : 05. august 2014, 23:25 »
Hei,

Jeg har nå trent aktivt i 5 mnd 4-7 dager i mnd med styrke trening og har de 2 siste mnd tatt opp kardio smått. Har i tidligere tid (2 år siden) gått ned fra 125kg til min nåværende vekt ved hjelp av lavkarbo som varierer mellom 90 og 93kg. Har sittet fast her det siste året, vil tro det er relatert til "sukkeravhengighet" og overspising. Mulig også til mine foreldres spisevaner og deres små spising, hele familien er overvektige så ligger muligens noe her også.

Min diett/livsstil er i grunnen lagt opp helt perfekt meg god sunn mat og varierte måltider. Fra havregryn til frokost til frukt og salat med skinkekjøtt/kylling til lunch/mellomåltid. Så kommer man hjem fra jobb og lager middag, tar en litt større porsjon enn man bør, så blir man kjesken på noe søtt mens man glor TV etter en lang arbeidsdag. Så begynner å rote i skapene etter noe søtt som til slutt ender opp med at man overstiger kalori inntaket og humøret synker drastisk.

Personlig kjøper jeg ikke inn slikt men da jeg bor med min far for å bo billig (2000kr mnd istedet for 6000-7000kr) må jeg helst leve med det.

Har prøvd det meste men føler jeg sitter midt i klisteret, her hvor jeg bor og jobber har jeg verken noen venner eller bekjente å "henge" med på fritiden utenom helger. De nærmeste bor 1 time unna så blir dyrt å pendle i lengden, jeg har tidligere ledet av spillavhengighet fra alderen 13 til april i år hvor jeg tok valget å solgte hele PCen min, så nå er man litt fritids forvirret utenom den daglige treningen. Ender mye opp med at man kommer hjem fra jobb, lager middag og hiver på en serie eller TVen så blir man sittende til kl 8 på kvelden hvor man går på trening før sengetid.

Mitt lange innledende spørsmål er vel om noen har diverse tips/ideer til hva jeg videre kan prøve? Har slitet med denne uvanen i mange år å er blant de siste jeg må få ut av verden før jeg endelig kan bli kvitt de siste 10-15 kg på kroppen. Har så langt sluttet å røyke fast, begynt å trene regelmessig, startet vekt reduksjon, bearbeidet manisk depresjon og dårlig selvtillit men dette problemet sliter jeg virkelig med, litt urolig for at de førnevnte er bygget opp rundt denne siste på et psykologisk nivå.

Jeg har prøvd mye allerede men er åpen for ideer. Mitt neste prosjekt er bøker, vet av tidligere erfaring at jeg sliter med å sitte i ro for lenge men verdt et forsøk!

Takker for alle innspill.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Overspising
« #1 : 22. september 2014, 23:35 »
Jeg er redd svaret er kanskje noe du ikke vil høre Wink men eneste måten å bli kvitt suget etter slike ting er å la være å spise det og ikke gi etter for fristelsene. Tro meg, jeg vet at det ikke er enkelt, men det fins ingen magisk pille. Når du føler at suget er som verst, forsøk å gjøre noe annet for å få tankene bort fra det. For meg hjelper det best å gjøre noe fysisk. Å sitte foran tv eller pc i lengre tid er det verste, dette er jo ting som ofte er forbundet med å ha en skål med litt snacks som selskap Smiley Jeg bruker også å alltid ha noen ferdig skrellede gulrøtter i kjølskapet og litt frukt og yoghurt tilgjengelig dersom jeg absolutt må ha noe. Et annet tips kan være å øke litt på inntaket av proteiner, mange føler at dette gir en bedre metthetsfølelse.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!