Skrevet av Emne: Overtrent?  (Lest 1970 ganger)

Utlogget Cchamm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Overtrent?
« : 02. august 2014, 11:44 »
Er det noen her som har vært overtrent? Hvordan kan man være helt sikker på at man er overtrent?

Vi fikk et byggeprogram for ca 4 uker siden, 6 økter i uka, øktene varer i ca 3 timer. (Overstiger aldre tre timer, da gir jeg meg), har også tidligre hatt et byggeprogram der vi må kutte fordi det overstiger tre timer. Hadde også en periode der vi hadde mye trening på skolen + at jeg fulgte mitt program. (da ikke et så hardt program/ trening i 1,5 time)
Har hatt tester, men får ikke noe fremgang. jeg bestemte meg også for litt siden at jeg måtte gi mer, fordi jeg syntes jeg var svak, og det viste seg at jeg hadde mer inne.

Jeg føler det er urettferdig, fordi jeg trener hardt og får ikke fremgang, mens hun ene har hatt en del jobb de siste tre ukene og får derfor ikke trent så mye, men hun har fremgang på testene!
Jeg bruker lang tid på å sovne, og sover utrolig dårlig + mareritt. Er også ofte trøtt på dagen, og har lite overskudd til andre ting enn trening.

Nå har vi hatt rolig uke, og selvfølgelig skal jeg da få influensa med feber. Hvorfor?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Overtrent?
« #1 : 02. august 2014, 12:05 »
Kan godt være overtrening og dermed dårligere immunforsvar. Ta deg en pause.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Cchamm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Overtrent?
« #2 : 02. august 2014, 12:44 »
Hvor lenge skal pausen være? Problemet nå er at vi drar på treningsleir i morra natt.. Her vil jeg få tre økter om dagen i ca 5 dager..

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Overtrent?
« #3 : 02. august 2014, 13:13 »
Jeg trente svømming et år da jeg gikk på skolen. Mange år siden nå. På slutten så økte de treningsmengdene betraktelig, målet var tydeligvis å sile ut klinten fra hveten før neste år. Klinten var meg, det ble for mye. Du får finne ut selv hva du skal gjøre men overtrening kan etterhvert sette seg og da tar det lang tid å komme ut igjen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!