Skrevet av Emne: Mitt program -Ny DC'er  (Lest 9511 ganger)

supreme_1990

  • Gjest
Mitt program -Ny DC'er
« : 30. august 2014, 00:45 »
Hei
Har trent i 7år nå og vil prøve meg på dc. Legger ut programmet mitt her for å se om noen har noen innspill eller tips.
Skal ikke kjøre RP, skal teste i 1-2 måneder med SS for å se om jeg takler det. Har lest mye på instensemuscle.com den siste uka. Mye stoff som måtte leses.

Begynner på dag1 imorgen og lager en trenings logg her på forumet. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=131757.0

Setter stor pris på tips.

DOGGCRAPP

OBS: TØY ETTER HVER ØVELSE!!
TREN 1 SETT TIL FAILURE

# Løft eksplosivt, senk vekten sent 4-6 SEK /knebøy 3-4



Bryst:
Benkpress manualer (11-15rp) <--- 11 reps er minimum. 15 er maks. Når man treffer 11 reps må man øke mer i reps før man øker vektene. Treffer man 15 så er det på tide å legge på mer vekt.
Benkpress (11-15rp)
Skrå benkpress manualer (11-15rp)

Skuldre:
Militær press (11-20rp)
Skulderpress hantel (11-15rp)
Arnold press (11-20rp)

Triceps:
Dips (11-20rp)
Smalbenk (11-20rp)
Franskpress (11-15rp)

Ryggbredde:
Chins (11-20rp)
Smalt nedtrekk (11-15rp)
Nedtrekk foran (11-15rp)

Ryggtykkelse: (ryggtykkelse øvelser og fremside lår øvelser er ikke rest pause set på grunn av sikkerhet og tap av strickt utførelse)
Sittende roing: (11-15rp)
T-Bar roing: (11-15rp)
dumbell row: (11-15rp)

Biceps:
ez curl (11-20rp)
spider curl (11-20rp)
Hantel Curls (11-20rp)

Underarmer:
Underarmscurls (håndledd) (et sett 10-20 reps)
Hammer curls (et sett 10-20 reps)
kabel curl omvendt grep (et sett 10-20 reps)

Legger: Alle leggøvelser er gjort med en forlenget negativ, 5 sekunder på å senke vekten ned til full strekk og så 10-15 BRUTALE sekunder med full strekk og eksploder helt opp til man er på store-tåa igjen. Dette gjør virkelig forskjell på menn og mus. Dette er bare ett sett.
Stående tåhev stang (10-12reps)
Sittende tåhev (10-12reps)
Stående tåhev manual (10-12reps)



Baksidelår:
Liggende curls: (15-30rp)
Sittende curls: (15-30rp)
Sumo ben press: (press med bare helene, ett sett på 15-25 reps)

Fremsiden av lår: (fremsiden av lår er igjen uten noe rest pause pågrunn av sikkerhets årsaker. Men etter oppvarminger så er det ett TUNGT sett og noe jeg kaller "Widowmaker set" som er 20 reps men fortsatt veldig tunge vekter.) <--- Dette er noe av det verste med hele DC treningen.

Knebøy (6-10 reps) 3-5 minutter hvile så 20 rep Widowmaker
frontbøy: Samme som over
Beinpress: Samme som over

Doggcrapp bruker å gjøre en mageøvelse annenhver trening. Alle mageøvelser bør ha en vektmotstand slik at du ca klarer 12 reps. Hanging leg raises er hans favoritt.


MÅ ØKE VEKT/REP HVER TRENING!

MAKS 1 STAGNERING! HVIS 2 GANGER, BYTT ØVELSE!

PRØV Å ØK 2,5KG, IKKE ØK HVIS DU IKKE GREIER MINST 10 REPS. (DA KJØRER DU SAMME KG, MEN PRØVER Å FORBEDRE ANT REPS)

TREGE NEGATIVER- 4SEKUNDER (TELL TIL 8) /3-4 SEK PÅ KNEBØY

OPPVARMING: SMÅ MUSKLER 2 SETT, STORE 3-5 SETT . SISTE OPPVARMINGSETT SKAL IKKE VÆRE MANGE KG UNNA ARBEIDS SETTET

TREN TIL DU FØLER DEG SLITEN, FOR EKSEMPEL 6-12 UKER PÅ(BLASTING), 1-3 UKER FRI(CRUISING)

Dag 1
Bryst
Skuldre
Triceps
Ryggvidde
Ryggtykkelse

Dag 2
Biceps
Underarmer
Legger
Hamstrings (baksiden av låret)
Quadriceps (fremsiden av låret)



Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Mitt program -Ny DC'er
« #1 : 09. desember 2014, 18:42 »
Tror at å telle til åtte på negativen vil gjøre at du må bruke veldig lette vekter,  du blir mer opptatt av å telle ennn det å løfte. Sier ikke DC bare at man skal ha kontroll på vekta nok til at man kunne snudd bevegelsen hvor som helst i løftet? Da blir sekunde automatisk som de skal i ulike øvelser. Har du en link der DC sier man burde approache negativen slik du beskriver ?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Sv: Mitt program -Ny DC'er
« #2 : 11. desember 2014, 08:21 »
Tror at å telle til åtte på negativen vil gjøre at du må bruke veldig lette vekter,  du blir mer opptatt av å telle ennn det å løfte. Sier ikke DC bare at man skal ha kontroll på vekta nok til at man kunne snudd bevegelsen hvor som helst i løftet? Da blir sekunde automatisk som de skal i ulike øvelser. Har du en link der DC sier man burde approache negativen slik du beskriver ?

Jeg har også lest at du burde telle til 8 sekunder. Han sier også at han mener at 4 sekunder er nok, men det er INGEN som klarer å telle sakte til 4 med forholdsvis tunge vekter som presser deg... Derfor sier han at du skal telle til 8, og min erfaring etter DC er at det blir omtrentlig 4 sekunder! Wink Jeg fikk en til å spotte meg og å telle reps, mens jeg selv fokuserte på utførelse og å bruke minst 4 sekunder! Funka fett! Cheesy
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!