Skrevet av Emne: Trenger hjelp med et spørsmål! (jogging og løfting)  (Lest 3257 ganger)

Utlogget oztli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hei er en gutt på 16 som liker å trene, jeg løfter vekter og holder meg iform. Lurer på om det at jeg jogger 3-4 ganger i uka vil ødelegge for meg.
jeg vil ha en kropp som ser bra ut, noe rundt Cristiano Ronaldo for å ta et eksempel. (med six-pack, bra armer, rygg, bein osv...) er rundt 1.78 <-> 1.80 høy og veier 73kg, klarer foreksempel 110 i knebøy. vil bare se lean ut og være sterk samtidig. er veldig glad i å løpe, løper foreksempel 60m på 7.50sec og jogger 5km på 18-25min! så gjør det noe om jeg jogger 3-4 ganger i uken?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hvis du tar 1.5 x kroppsvekt i knebøy til under parallell så er jo det veldig bra. Hvis du ikke har ambisjoner om å bli styrkeløfter eller bygge svære bein så klarer du sikkert å kombinere styrke, sprint og løping.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget oztli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

okay, har ingen ambisjoner om det nei =) så du tror at det går bra med litt jogging og løping da? kan ta flere eksempler tar 120kg markløft, mens benk er den øvelsen jeg ikke er så god på, tar bare 70 der. har lyst til å bli sterkere i øvelsene jeg driver med, men samtidig ha en okay kondis! =)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
En del folk som driver med styrketrening høres ut som de er ultrahardcore squat-600-pounds-or-die typen. Egentlig er det bare at de har lest alt en sånn en har skrevet pluss sett alle videoene hans. Og da er kardio fy-fy. Hvis du vil ha noe å sammenligne med så er det en del hockeyspillere i Norge som tar rundt 200 kilo i rå knebøy, 130 kilo i benkpress og som løper 3000 meter på 10 minutter. Det går definitivt an å komme langt med alt sammen. Så det er bare å fortsette.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!