Skrevet av Emne: Opp i vekt  (Lest 5206 ganger)

Utlogget 123puma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Opp i vekt
« : 06. september 2014, 18:49 »
Hei, jeg er litt ny innenfor kosthold, og lurer på litt forskjellig.

Jeg er 16 år, 170 høy og veier 48-49kg. Jeg har veldig lyst å gå opp i vekt, og få litt mer muskler. Jeg har nettopp begynt 1. klasse på videregående, og har bestemt meg for å satse på å gå opp en del i vekt til jul, samtidig som jeg bygger litt muskler.

Trenings planen min er (Øktene er ca 30-60 min)
Mandag: Bryst og triceps
Tirsdag: Rygg og biceps
Onsdag: Mage
Torsdag: Skuldre og underarmer
Fredag: Ben
Lørdag: Fri, evt Jobbe
Søndag: Fri, evt Jobbe

Kostholdet mitt kan være litt forskjellig. Men vi kan ta et eksempel. Noe av det går igjen flere dager i uka.

Frokost: 1-2 brødskiver med brunost og et glass melk. (er ikke spesielt glad i frokost.)

Lunsj (på skolen): 3-4 brødskiver med salami

Lunsj (hjemme): 3 brødskiver med makrell i tomat (2 timer før trening)

Noe før trening: et eple eller en banan og melk (1 time før trening)

Etter trening: Halv liter med Tine styrk (Innen halv time etter trening)

Middag: 3 kyllinglår (240g ca(?)), 3 poteter, litt salat..

Kvelds: Brødskive med pålegg.. (varier)


Er dette nok til mat til å gå opp i vekt? Vil jeg få noe mer muskeler? Tips og tilbakemeldinger hadde vært fint Smiley

Utlogget Max Raptor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

  • #RaptorGains
Sv: Opp i vekt
« #1 : 23. september 2014, 00:20 »
Jeg synes at kostholdet ditt virker ganske greit. Så lenge du varierer dette. :-)
Du kan jo kanskje prøve en ''Gainer'' etter trening om du klarer det, men om den ødelegger matlysten din før middag ville jeg lagt være.

Så lenge du trener hard og holder dette løpet gående vil du få muskler. Bare husk at kostholdet er like viktig som selve treningen!

Stå på!
- Torbjørn S. Nakken
Daglig leder - Max Raptor
MaxRaptor.no

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 697
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 697

  • I wear a tanktop, because I'm a tank!
Sv: Opp i vekt
« #2 : 23. september 2014, 00:35 »
1: bytt treningsprogram. Tren hele kroppen din 2-3 ganger i uka. Altå bryst 2 ganger, rygg 2 ganger, bein 2 ganger osv.. Det beste for deg vil være å kjøre fullkropp (hele kroppen ) f.eks mandag onsdag fredag. LOVER myyye bedre resultater enn det du kjører nå!

2. Bytt ut noe av brødet med havregryn med melk. Da får du bedre karbs, sunt fett og mer proteiner

3. Fokuser mer på proteiner gennerelt, kjøtt, fisk, fugl osv.. gjerne lag litt større middager så du kan spise rester av dette som ett måltid senere. Slik får du også kuttet ned på brødet ditt.

4. Igjne, bytt treningsrogram..

5. Vær tolmodig, spis mye mat, tren tungt og fokuser på mye proteiner så burde alt gå fint.

20år (1993)
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

My dad told me I could be anything... so I became shredded!

Utlogget Lene88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: Opp i vekt
« #3 : 23. september 2014, 12:46 »
Er litt inne på Highlow3r sitt resonemang.

*Tren tugnt med mye basøvelser.
*Spis bra mat med fokus på protein. Eventuellt gainer og kreatin.
*Restitusjon.. Sov mye Tongue

Utlogget testopong

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Opp i vekt
« #4 : 12. oktober 2014, 23:13 »
Hvordan er forbrenninga di? Da jeg var like gammel veide jeg 10kg mere (samme høyde) men var fortsatt "tynn". Og jeg har sånn passe høy forbrenning. Klarte å stabilisere vekta på 77-78kg når jeg inntok 4000 kalorier om dagen. Så hadde nok dytta innpå en del mere mat om jeg var deg, men jeg er heller ikke redd for å legge på meg fett siden det er noe jeg sliter litt med Wink

Gå til:  

Gikk ned 55 kg på 10 måneder

Intervju23.08.20190

Hun veide 160 kg på det meste og fikk så vidt plass i en vanlig personbil. Da tok hun grep!

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201965

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191818

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.