Skrevet av Emne: Myk av natur  (Lest 1494 ganger)

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Myk av natur
« : 07. mars 2005, 20:19 »
Jeg har hørt om folk som går lett i spagaten osv, og som visstnok er "Myke av natur"..
Jeg mener at alle er myk av natur, som babyer kan jo alle gå i spagaten Tongue
jeg mener det skyldes at etterhvert som man vokser opp, vil noen drive med mye sport slik at musklene strekkes sammen, og noen vil drive mindre med bevegelse, eller kanskje være nøye med tøying...
kan man være myk av natur, og finnes det grader av naturlig mykhet, eller er det enten/eller?

Utlogget E-man

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

  • 96kg badevekt
SV: Myk av natur
« #1 : 07. mars 2005, 22:48 »
Som alle fysiologiske egenskaper er også mykhet avhengig av både arv og trening. Noen har bindevev og ledd som tillater store utslag, andre har det ikke. Utformingen av hofteskålene har for eksempel betydning for evnen til å gå ut i spagaten (og risikoen for å gå ut av ledd). I tillegg vil massen av fett- og muskelvev, samt elastisiteten i og lengden av sistnevnte, avgjøre hvor "myk" en person er. Og de siste faktorene er absolutt trenbare.

Mao. man kan være myk av natur, men her som ellers, kan trening utgjøre stor forskjell.
halvseriøs slask - sterk, kool og katabol...
flex, flex, så får du deg pecs!

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Myk av natur
« #2 : 10. mars 2005, 00:31 »
Vet om en som ikke kan gå i spagaten uansett hvor mye hun tøyer pga for høye et eller annet ledd. Folk er forskjellige Smiley folk flest kan gjøre mye av det meste til en viss grad likt, men det finnes alltid spesielle unntak Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Myk av natur
« #3 : 10. mars 2005, 04:55 »
JEg drev aktivt med turn fra jeg var 9 år og tøyde mye hver uke. Problemet var at jeg ikke hadde sjangs til å komme meg ut i spagaten. Klarte som 16åring å komme meg helt ut i damespagaten akkurat tidsnok til NM i troppsgymnastikk i februar-95 og et par uker etterpå. Klarte på mirakuløst vis også å gå ned i damespagaten 17mai samme år men ikke en eneste gang siden. Derimot har jeg alltid hatt stor bevegelighet i skulderleddet og rygg, noe flere av mine trenere mener kommer av at jeg drev aktivt med svømming fra jeg var 4år gammel.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Myk av natur
« #4 : 11. mars 2005, 18:15 »
jeg tror de fleste kan trene seg ned i spagaten, uansett naturlig bevegelighet...
uansett er det vel litt genetisk variasjon på dette, men sannsynligvis ikke så stor forskjell, og kanskje i gradvise virkninger, ikke enten/eller?
hva er deres teori?

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Myk av natur
« #5 : 13. mars 2005, 01:13 »
jeg tror de fleste kan trene seg ned i spagaten, uansett naturlig bevegelighet...
uansett er det vel litt genetisk variasjon på dette, men sannsynligvis ikke så stor forskjell, og kanskje i gradvise virkninger, ikke enten/eller?
hva er deres teori?

Jeg beviste jo at det går an, slev om jeg brukte noen år, hehe. Klarer jeg å komme meg ned i spagaten så er det mulig for alle! Men det tar tid, man må drive med bevegelighetstrening/tøying regemlessig og man må vite hvordan man skal gjøre det riktig for å unngå skader.

Herrespagaten derimot er litt mer vrient. Hellerr ikke så sunt for jenter som ikke er myke i utgangspunktet å presse seg ned i den med tanke på bekken m.m.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!