Skrevet av Emne: Trenger hjelp med å starte og trene og få et bedre kosthold! (1998er)  (Lest 7107 ganger)

Utlogget NorskGuttUnge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei TreningsForum!  Smiley

Jeg er en gutt på 16 år, blir 17 i vår. (F.1998)
Jeg vil starte og trene og endre på kostholdet mitt. Akkurat nå trener jeg ikke i det heletatt og det går mye i junk som pizza og mye brus, men er klar for å slutte helt med brusen og totalforandre på kostholdet.
Jeg bor ca. 10 min. unna fotballbanen (liker å spille fotball) og ca. 20 min unna treningssenter fra hvor jeg bor.
Jeg ønsker først og fremst å få ned noe av fettprosenten min, ønsker å bli noe som dette:

Jeg trenger da idéer om kosthold, treningsprogram og alr som følger med.
Takk for alle svar.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Start med å planlegge tilgang på maten du skal bruke: Havre, ris, knekkebrød, egg, lettmelk og grønnsaker bør alltid være tilgjengelig. I tillegg bør du om du bor hjemme, spise middager med familien slik at behovet for junk reduseres og på den måten sikrer du deg kjøtt/fisk som er viktige proteinkilder. Kutt ut sukkerholdig brus og benytt heller saft(zeroh smaker godt og er uten kalorier). Når du begynner å trene vil du ha stor gevinst av å endre kostholdet samtidig. Både kondisjon og styrke(økt muskulatur) forbedres raskt. Hadde du satt opp et regnestykke på hva du bruker på lettvinte måltider og brus er jeg ganske sikker på at du hadde fått veldig mange sunne, næringsrike og velsmakende måltider for de pengene:)  
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!