Skrevet av Emne: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !  (Lest 15856 ganger)

idanedivekt

  • Gjest
VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« : 01. oktober 2014, 09:06 »
 :Smiley

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som vil dele erfaringer om vann i kroppen under vektnedgang?

Jeg har siden litt over 5 uker siden holdt meg unna alkohol, brus, brød, usunn mat og spist minimalt av ris og poteter. Drikker omtrent bare vann, melk og te + litt kaffe. Spiser masse grønnsaker, kylling, egg, og salater. Jeg tåler svært lite mat, så må være forsiktig med hva jeg spiser. Jeg har i tillegg trent en del kardio. Har gått ned 4,3 kilo på disse 5 ukene.

Jeg har til sammen gått ned 27 kg, siden jeg startet i februar 2013. Målet er å gå ned til 75 kg innen januar.

Men nå merker jeg at jeg er ekstremt full av vann!! Frustrerende.. og deprimerende... hvor lenge kan man vente å gå slik da?? Før det løsner igjen??

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #1 : 01. oktober 2014, 15:09 »
Når fettcellene tømmes for fett, erstattes de midlertidig med vann. Det gjør at de ser ut som fettet fremdeles er der, men om du kjenner etter vil du kjenne at det er mer som bobleplast og små kuler i huden fremfor at alt er fast og hardt når du kliper (om du har brent fett altså)

Siden cellene fylles midlertidig med vann ,vil du altså ikke muligens se forskjell hverken på utseende eller vekt før kroppen har blitt kvitt dette vannet. Hos noen skjer det fort etter at man forbrenner fett, og noen har en såkalt "flush effekt" at etter noen uker eller til og med over en måned, så vokner man nermest over natta med -5kg og ser endelig resultater.  

Alle går ned i vekt i starten når man legger seg i ett underskudd. Dette er hovedsaklig glykogen og underhudsvann som forsvinner først. Defor kan man stagnere etter de 2 føsrte ukene pga det jeg skrev ovenfor. Eller ikke stagnere , men ikke se resultater på vekten osv..


Også har man rett og slett noen dager der man kanskje er stresset, eller spist mye fiber og blir oppblåst og får litt ekstra vann i kroppen. Alle er litt opp og ned på nettop dette. Hormoner, og hverdagslige ting har mye å si!
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #2 : 02. oktober 2014, 08:05 »
Ja, er egentlig bare å chillaxe. Kortisol og andre stresshormon binder vann i kroppen så hvis man slækkern kan man faktisk slippe en god del vann.

Og hvis en har gått lenge på diett kan en ha godt av en karbodag. Sånn enkelt sett senker insulin kortisol og da slipper vannet.

Kardiotrening kombinert med kaloriunderskudd kombinert med stressing om om vannet slipper jobbe sammen for å gi oss masse stress som igjen fører til masse kortisol. Hvis en klarer å slækken litt kan det hjelpe fælt.

For å utdype på det hightower sier så er fettceller fylt av fett, triglyserider. som navnet antyder er ett fettmolekyl satt sammen av tre fettsyrer og et glyserol esterifisert sammen. når man brenner fett er det fettsyrene som blir brukt som energi, mens glyserolen, som er et alkohol, blir igjen. (det som følger er broscience) Alkohol er polart og vann likeså, så de danner hydrogenbindinger seg imellom inni skallet til fettcella. Dette er bobleplasten til hightower. Forsvinner med tida (kan ta lang tid).

Har også hørt at en runde på fylla kan framskynde denne prosessen

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #3 : 02. oktober 2014, 14:20 »
Ja, er egentlig bare å chillaxe. Kortisol og andre stresshormon binder vann i kroppen så hvis man slækkern kan man faktisk slippe en god del vann.

Og hvis en har gått lenge på diett kan en ha godt av en karbodag. Sånn enkelt sett senker insulin kortisol og da slipper vannet.

Kardiotrening kombinert med kaloriunderskudd kombinert med stressing om om vannet slipper jobbe sammen for å gi oss masse stress som igjen fører til masse kortisol. Hvis en klarer å slækken litt kan det hjelpe fælt.

For å utdype på det hightower sier så er fettceller fylt av fett, triglyserider. som navnet antyder er ett fettmolekyl satt sammen av tre fettsyrer og et glyserol esterifisert sammen. når man brenner fett er det fettsyrene som blir brukt som energi, mens glyserolen, som er et alkohol, blir igjen. (det som følger er broscience) Alkohol er polart og vann likeså, så de danner hydrogenbindinger seg imellom inni skallet til fettcella. Dette er bobleplasten til hightower. Forsvinner med tida (kan ta lang tid).

Har også hørt at en runde på fylla kan framskynde denne prosessen

 Jeg kan gå god for det at en fyllekule fremskynder prossesen. Hvertfall om man drikker minimalt med andre vesker og spiser mye karbs denne dagen. Mye alkohol-lite annen veske+ mye karbs og jeg våkner opp mer shredda en aldri før ^^!
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #4 : 03. oktober 2014, 18:04 »
har litt bobleplast i skinnet som bør bort så skal prøve det sjøl i dag Grin

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #5 : 03. oktober 2014, 18:22 »
har litt bobleplast i skinnet som bør bort så skal prøve det sjøl i dag Grin

Ikke noe jeg gjør for å få bort vann.. om du vil ned i fettprosent er ikke alkhol og festing særlig lurt da det kan ødelegge mye av resultatene. Det var kun for å forklare hva som skjer med kroppen osv.

Vannet går bort når det går bort, tar nok ikke noe mer enn 4-6 uker garantert. Om du har underskudd såklart.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #6 : 16. oktober 2014, 21:35 »
Er det en måte å få vannet bort på en hurtigere måte enn 4-6 uker,  F.eks Badestue og slikt?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #7 : 16. oktober 2014, 21:54 »
Er det en måte å få vannet bort på en hurtigere måte enn 4-6 uker,  F.eks Badestue og slikt?

Du kan prøve deg på  en tørr carb-load.

Spis null/lite karbohydrater i 4-5 dager, drikk plenty med vann, så kutter du vannet etter halve dagen på siste nullacarb dag, før du dagen etter spiser 5-600 g carbs , lite fett og moderat med protein og drikker så lite vann som mulig. Da burde du vokne opp i en litt bedre form dagen etter Smiley! Prøv også å unngå melkeprodukter, kunstig søtning og gluten denne dagen.

Du kommer forresten til å bli noe jæævlig tørst denne dagen du spiser mye karbs, men ikke drikk for mye vann uansett hvor tørst du blir. Det er litt av poenget. Etter å ha spist lite karbohydrater i så mange dager, også plutselig hiver innpå 5-600g så vil kroppen skrike etter veske da karbohydrater binder ganske mye vann. Målet er er at vannet skal komme fra det som ligger under huden og ikke det du tilfører kroppen, og slik bli tørket ut og hardere.

Kjører selv en sånn dag av og til utti dietten Smiley

29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #8 : 16. oktober 2014, 21:59 »
Du kan prøve deg på  en tørr carb-load.

Spis null/lite karbohydrater i 4-5 dager, drikk plenty med vann, så kutter du vannet etter halve dagen på siste nullacarb dag, før du dagen etter spiser 5-600 g carbs , lite fett og moderat med protein og drikker så lite vann som mulig. Da burde du vokne opp i en litt bedre form dagen etter Smiley! Prøv også å unngå melkeprodukter, kunstig søtning og gluten denne dagen.

Kjører selv en sånn dag av og til utti dietten Smiley



Jeg forstår Smiley Er dette noe man kan gjøre på slutten av dietten, eller kan det bli krevende da man allerede ligger i et så lavt karboinntak?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: VANN I KROPPEN UNDER VEKTREDUKSJON !
« #9 : 16. oktober 2014, 22:04 »
Jeg forstår Smiley Er dette noe man kan gjøre på slutten av dietten, eller kan det bli krevende da man allerede ligger i et så lavt karboinntak?

Dette blir oftest gjort til en spesiel anledning. F.eks vis man vil se bra ut på en photoshoot eller konkuranse.

Men det fungerer også bare for å få bort litt av det vannet man får når man forbrenner fett. Ikke vits i å gjøre det for ofte dog.
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!