Skrevet av Emne: Hva pokker skjedde her?  (Lest 54423 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #30 : 05. desember 2014, 23:42 »
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBArnoldPress.html

Arnold press involverer i større grad supraspinatus som er en av de fire rotator cuff musklene og som sitter på baksiden av skuldrene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #31 : 06. desember 2014, 14:01 »
Det her gir så mye mening. Skuldrene føles nesten døde sammenligna med gamledager så litt god gammal MMC gjør kanskje susen? Merkelig at et år med vektløfting skal gjøre skuldrene lamme. Serratus og traps har i motsetning tatt helt av.

Uansett, fullkroppsopplegget mitt ser på overkroppsfronten slik ut:
1: Press, pullups med vekt nøytralt grep, (bøy med stopp, rykk)
2: Dips reps, benkroing, (markløft)
3: Pullups reps, lett hantelskråbenk, mer pullups reps, (frontbøy)

tar rett og slett bare å putter inn Arnoldpressen på dagen med dips og leiker litt rundt med det. Tilfeldigvis er det dipsdag i mårra så det passa fint. kan legge til at en favoritt back in the days var press med supinert grep, meget lik startposisjonen på arnoldpress men fryktelig knotete på lockout. Arnoldpress gir så mye mening.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #32 : 08. desember 2014, 13:42 »
Det her gir så mye mening. Skuldrene føles nesten døde sammenligna med gamledager så litt god gammal MMC gjør kanskje susen? Merkelig at et år med vektløfting skal gjøre skuldrene lamme. Serratus og traps har i motsetning tatt helt av.

Uansett, fullkroppsopplegget mitt ser på overkroppsfronten slik ut:
1: Press, pullups med vekt nøytralt grep, (bøy med stopp, rykk)
2: Dips reps, benkroing, (markløft)
3: Pullups reps, lett hantelskråbenk, mer pullups reps, (frontbøy)

tar rett og slett bare å putter inn Arnoldpressen på dagen med dips og leiker litt rundt med det. Tilfeldigvis er det dipsdag i mårra så det passa fint. kan legge til at en favoritt back in the days var press med supinert grep, meget lik startposisjonen på arnoldpress men fryktelig knotete på lockout. Arnoldpress gir så mye mening.

Dette er vel og bra og interresant og alt det der.

Men kanskje vi skal fokusere litt mer på hvordan redde forumet kontra hvordan forbedre din egen trening?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #33 : 08. desember 2014, 14:14 »
forumet er eksplisit blitt erklært hjernedødt for lenge sida. blei så glad da jeg så Rulatoren igjen iom at han var førstemann som skreiv i loggen min osv. og alle var godt i gang med å prate overkroppstrening.

Men neivel. Hvis du skal være menstruell utskjellingstrådelitist så er det greit det.

Vurderer enda en to-åra forumpause gitt, tatt i betraktning hvor produktiv den foregående var. gleder meg til å sjekke ståa i desember 2016.

Angående redningstiltak: på reddit har /weightroom en ukentlig treningstråd der folk diskuterer ukens tema. mye praktiske luringtips og sånt som dukker opp. drukner nesten ikke i noobs som har lest starting strength heller. for dere som gidder er det verdt et forsøk.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #34 : 08. desember 2014, 14:24 »
Vurderer enda en to-åra forumpause gitt, tatt i betraktning hvor produktiv den foregående var.

Refererer du til 115-93 nedgang i vekt og 70x10 -> 60x5 i press ?!
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #35 : 08. desember 2014, 17:44 »

Vurderer enda en to-åra forumpause gitt


Har tenkt tanken selv.

Tok meg jo nettop en 1 års pause uten at det hjalp i det heletatt.

Kanskje om jeg forsvinner i 2 år, for deretter å gjøre comeback julen 2016 så har dere kanskje gjort en innsats som har ført til at forumet er tjåka fullt med kvalitet og dermed reddet.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #36 : 08. desember 2014, 18:22 »
Så, så folkens.  La nå denne tråden bli et lite steg i retning et comeback for Treningsforum.  La dette være en tråd der folk og fe kan skrive om HVA SOM HELST.  Så ser vi hvor det bærer. 
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #37 : 08. desember 2014, 18:33 »
Å nei, ikke mer hagenisser. Da må det bli IS-versjonen i svart i så fall. Okay, bare kjør på.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #38 : 08. desember 2014, 19:20 »
Refererer du til 115-93 nedgang i vekt og 70x10 -> 60x5 i press ?!

Jesus Kristus da. Blei "sterk" i rykk og støt og sterkere i bøy, beholdt styrken i benk og mark (se sigg evt. styrkeloft.no) uten å trene dem nevneverdig, og fikk æbs. Da er det naturlig at noe lider, og på magisk vis gikk kun pressen til helvete. Og når jeg spør folk som jeg veit har peiling og antar er voksne (dere) så blir jeg overraska over å se det her. Selektiv lesing til de grader. Ta det som ei tillitserklæring.

Har tenkt tanken selv.

Tok meg jo nettop en 1 års pause uten at det hjalp i det heletatt.

Kanskje om jeg forsvinner i 2 år, for deretter å gjøre comeback julen 2016 så har dere kanskje gjort en innsats som har ført til at forumet er tjåka fullt med kvalitet og dermed reddet.

Godt jobba med å overse det du etterspurte da. Er ihvertfall det beste forslaget jeg kan komme med, beklager mangelen på hagenisser og ankelvekter.

Gjentar hvis det var uklart: På reddit har /r/weightroom en ukentlig treningstråd der folk diskuterer ukens tema. mye praktiske luringtips og sånt som dukker opp.

Ta nå en titt på det ihvertfall og se om det kan skaleres til norske forhold.

Så, så folkens.  La nå denne tråden bli et lite steg i retning et comeback for Treningsforum.  La dette være en tråd der folk og fe kan skrive om HVA SOM HELST.  Så ser vi hvor det bærer. 
Å nei, ikke mer hagenisser. Da må det bli IS-versjonen i svart i så fall. Okay, bare kjør på.

Trur nok hagenissene er skremt bort allerede. Rulatorens mangel på nådeløshet blei ihvertfall satt pris på for min del.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #39 : 08. desember 2014, 19:40 »
Jesus Kristus da. Blei "sterk" i rykk og støt og sterkere i bøy, beholdt styrken i benk og mark (se sigg evt. styrkeloft.no) uten å trene dem nevneverdig, og fikk æbs. Da er det naturlig at noe lider, og på magisk vis gikk kun pressen til helvete. Og når jeg spør folk som jeg veit har peiling og antar er voksne (dere) så blir jeg overraska over å se det her. Selektiv lesing til de grader. Ta det som ei tillitserklæring.

Du ble tynnnnjjjjj og er fornøyd med det selv om du bare er nesten like sterk ? Og æbs ?! Fasitens innehaver snur seg i vektløftingsgraven sin i dette øyeblikk ! Rart det med press egentlig, skulle tro vektløfting hjalp godt på akkurat det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #40 : 08. desember 2014, 21:55 »
Du ble tynnnnjjjjj og er fornøyd med det selv om du bare er nesten like sterk ? Og æbs ?! Fasitens innehaver snur seg i vektløftingsgraven sin i dette øyeblikk ! Rart det med press egentlig, skulle tro vektløfting hjalp godt på akkurat det.

Hahahaha fant ut at det er ei tid for alt. Var drømmebulker så da var det gøy å se hva som fantes under flabbet. Når sommern er ferdig kan jeg si meg fornøyd og kjøpe inn en pall med peanøttsmør og en tankbil med helmelk.

Apropos Einar, sist jeg snakka med han viste han stor bekymring over tynningtendensene mine. Har ikke jobba opp mot til å gå inn på Nidarø etter at jeg blei anorektisk, i frykt for å bli forveksla med en smågris og spist.

Og angående press så trodde jeg nøyaktig det samme. Men bevæpna med arnoldpress går det her sikkert helt bra. føltes godt iaffal.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #41 : 08. desember 2014, 22:24 »
Hahahaha fant ut at det er ei tid for alt. Var drømmebulker så da var det gøy å se hva som fantes under flabbet. Når sommern er ferdig kan jeg si meg fornøyd og kjøpe inn en pall med peanøttsmør og en tankbil med helmelk.

Apropos Einar, sist jeg snakka med han viste han stor bekymring over tynningtendensene mine. Har ikke jobba opp mot til å gå inn på Nidarø etter at jeg blei anorektisk, i frykt for å bli forveksla med en smågris og spist.

Jeg hadde sikkert blitt sittende fast mellom to jeksler og så blitt pirket ut med en olympiastang. Helt forskjellig å være tynnnjjj der ute. På jobben så florerer det med nye folk for tiden så jeg fant ut at jeg måtte slutte å gå med yndlingsgenseren min fra dressmann fordi det bare ble "slutt med å vise fram musklene dine" fra visse individer. Så da ble det nøytral genser istedenfor. Inntil det samme gjentok seg når jeg kom i skade for å legge armene i kors. Men det får bare være sånn. 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #42 : 10. desember 2014, 11:41 »
Jeg hadde sikkert blitt sittende fast mellom to jeksler og så blitt pirket ut med en olympiastang. Helt forskjellig å være tynnnjjj der ute. På jobben så florerer det med nye folk for tiden så jeg fant ut at jeg måtte slutte å gå med yndlingsgenseren min fra dressmann fordi det bare ble "slutt med å vise fram musklene dine" fra visse individer. Så da ble det nøytral genser istedenfor. Inntil det samme gjentok seg når jeg kom i skade for å legge armene i kors. Men det får bare være sånn. 

Folk ass. Bra at vi har oaser i hverdagen der vi kan slappe av (les: trene) sammen med andre mennesker med kroppsdysmorfi! Være seg tynnnjjj eller bøs, har mer til felles med hverandre enn med plebeiene der ute i den store uforstående verden. Kanskje det er derfor treningsforum mista trøkket? Fitnessbloggen gjorde det normalt å dra på glutebridging fem ganger i uka, fitspirationbildene gjorde det normalt å ha et nevrotisk kosthold evt foodgasmkosthold og alle skulle begynne å faktisk lempe stål. Så da mista oasen treningsforum undergrunnsappellen sin ved å bli nedrent av og tilgjengelig for alle.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #43 : 10. desember 2014, 16:38 »
Ikke like kult å være feit. Blir faktisk behandlet annerledes hvis jeg går rundt i boblejakke som henger rett ned, sannsynligvis fordi folk tror den skjuler en enorm mage siden den er såpass svær. Har fått føle enkeltes dårlige holdninger til feite folk av og til. Blir sur av sånt. Spesielt når det er nettopp en sånn glutebridging entusiast som har funnet seg noe å disse.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #44 : 11. desember 2014, 10:09 »
Er dette årets julegave til oss selv?

De, i denne tråden, var vel de eneste aktive forrige runde også!?

Det er lov å håpe...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!