Skrevet av Emne: Hva pokker skjedde her?  (Lest 54409 ganger)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #45 : 12. desember 2014, 14:11 »
Er dette årets julegave til oss selv?

De, i denne tråden, var vel de eneste aktive forrige runde også!?

Det er lov å håpe...

Var det ikke du som tok livet av utskjellingstråden da du snakket vett inn i Rulatorens hode og fikk ham til å trekke seg etter flerfoldige år som utskjellingsdebatant?

Prøver du å oppnå det samme her og?

Hva gjør du egentlig på forum nå om dagen til å begynne med?  Er du som oss andre, dødslei og lagt opp forlengst, men klarer likevel liksom ikke helt å slutte å logge inn nå og da for å se om positive ting er på gang?

(Selv om vi innerst inne vet at det ikke er det, og at det aldri heller vil være det igjen)
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #46 : 12. desember 2014, 18:36 »
Det var nok snarere sånn at Utskjellingstråden (fred være med den) gikk sakte men sikkert tom for drivstoff og nye impulser.  Det er grenser for hva til og med sånne som Power Loppa og Fleksnes kommer på av ufinheter mot andre levende skapninger.  Men la oss se om vi kan bidra til å gi Treningsforum litt fres og driv igjen.

Hvordan trener du benken om dagene, Loppa?  La oss se om vi kan komme på noe som kan gi deg litt framgang igjen.

Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #47 : 23. desember 2014, 19:42 »
Jeg ønsker alle her inne en riktig GOD JUL.  Kos dere masse!
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #48 : 24. desember 2014, 21:39 »

Hvordan trener du benken om dagene, Loppa?  La oss se om vi kan komme på noe som kan gi deg litt framgang igjen.


Det settes pris på at du prøver å hjelpe men det må vi rett og slett ta i en annen tråd.  Selvsagt ønsker jeg å øke benken min med 2.5 kg eller mer men prioriteten med denne tråden må rett og slett være å redde forumet.

Jeg ønsker alle her inne en riktig GOD JUL.  Kos dere masse!

Joda, takk, julekvelden er fin og rolig den. 

Klarer dog ikke å nyte den 100% før jeg vet at vi har reddet forum og fått det tilbake til det  gamle nivået.

Hvor ble det forresten av Fleksnes?  Han starter en tråd og hinter at vi må gjøre noe, og så forsvinner han.  Gir han faen eller?  Koser han seg så heftig nedi Groruddalen at han ikke gidder ta i ett tak for å forumet opp på nivå igjen?

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #49 : 25. desember 2014, 00:40 »
Pressøvelser for skuldre får jeg bare vondt av. Og om man trener for estetiske grunner er det ikke rent få som etterhvert oppdager at de runde deltsa de er ute ettee ikke kommer av tunge press og "baseøvelser" som har blitr så pop å pushe. Selv har jeg god erfaring med sidehev i ulike former og repområder med høy frekvens. Skuldrene var så cannon ball runde en periode at det var sprøtt. Fremre skulder er som regel overutvikla hos alle som har spist nok mat og trent baseøvelser og baksiden er ofte grei også sålenge man ror og chinner (i det hele tatt kjører draøvelser) så hovedfpkus burde ligge på putene på sida. Syns Stående Press er en jævla fin upperbody styrketest som involverer core, men om du vil ha skulder"putene" rundere må du heve vekter til sida mann. I alle repområder, flere gangrr i uka over lengre tid. Digger å dra på gymmet å kjøre 1 pressøvelse, 1 draøvelse, 1 sidehevsvariant og så 1 øvelse for å forbedre en svakhet f.eks biceps eller traps. Trokke det er helt på trynet se. Funka på de folka jeg har trent ihvertfall. Simpelt som faen, kjapoe økter og digger du å trene er det awesome for rullerer du ting riktig kan du fint trene hver fuckings dag. God jul, ikke spør hvorfor jeg skrev dette.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #50 : 25. desember 2014, 11:14 »
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_shoulders_and_trap_exercises

Ifølge målingene så er alle press over hodet øvelser totalt dominert av fremre skuldermuskel som også får kjørt seg mye i brystøvelser. Øvelser som fokuserer på midtre skuldermuskel er sidehev (strak eller armene i L, tomlene framover), stående roing (strak kropp) og facepulls. I de to førstnevnte deltar fortsatt fremre skuldermuskel i stor grad, i facepulls kommer trykket mer over på bakre skuldermuskel. Sidehev er også en god øvelse for supraspinatus, en av rotatorcuff musklene.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Hva pokker skjedde her?
« #51 : 25. desember 2014, 20:36 »
Forslag til Treningsprogram for noen med minst 1 års treningserfaring som trener dopingfritt. Sett og reps varieres men "alle" fibre burde gjennomkjøres så 6 sett x 3 reps en økt kan gjerne etterfølges av 2 sett x 10 reps økta etter f.eks.

Dag 1
Decline Benkpress med 2 sek stopp
Chins med hammercurlgrep med vekter
Sidehev
Hantelcurl

Dag 2
Fremoverbøyd Roing
Dips med vekter
Fremoverbøyd Sidehev
Triceps Extensions

Dag 3
Frontknebøy
Markløft
Leg Extensions
Shrugs
Mage

Dag 4
Skråbenk med hantler
Sittende Roing
Skulderroing
Wristcurl overside og underside

Dag 5
Knebøy
Strake Mark
Leg Curl
Tåhev
Mage


Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #52 : 26. desember 2014, 18:55 »
Forslag til Treningsprogram for noen med minst 1 års treningserfaring som trener dopingfritt. Sett og reps varieres men "alle" fibre burde gjennomkjøres så 6 sett x 3 reps en økt kan gjerne etterfølges av 2 sett x 10 reps økta etter f.eks.

Dag 1
Decline Benkpress med 2 sek stopp
Chins med hammercurlgrep med vekter
Sidehev
Hantelcurl

Dag 2
Fremoverbøyd Roing
Dips med vekter
Fremoverbøyd Sidehev
Triceps Extensions

Dag 3
Frontknebøy
Markløft
Leg Extensions
Shrugs
Mage

Dag 4
Skråbenk med hantler
Sittende Roing
Skulderroing
Wristcurl overside og underside

Dag 5
Knebøy
Strake Mark
Leg Curl
Tåhev
Mage




Ikke ett halvgalt bidrag Danny, selv ville jeg vel heller ha anbefalt dette da:

http://www.kalibergym.no/5x5-powerbuilding/

Fra hva jeg har blitt fortalt ett genialt program.  Det er satt opp av Gunnar Strand Jacobsen, en av de desidert mest kompetente styrketrenerne her til lands.  Jacobsen har holdt på med styrketrening og coaching av styrkeatleter siden 90 tallet så at dette programmet vil være ekstremt effektivt tror jeg ingen vil debatere.

Kan legge til at på 90 tallet så veide Jacobsen over 150 kg med relativt lav fett% DET sier sitt mener nå jeg.  I tillegg var han deltager på NSM en gang seint på 90 tallet, klarte en 6 plass så han mangler ikke akkurat resultater på merittlisten heller, en oppnår bare ikke slike resultater uten enorm kompetanse.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #53 : 26. desember 2014, 20:53 »
Kan legge til at på 90 tallet så veide Jacobsen over 150 kg med relativt lav fett% DET sier sitt mener nå jeg.  I tillegg var han deltager på NSM en gang seint på 90 tallet, klarte en 6 plass så han mangler ikke akkurat resultater på merittlisten heller, en oppnår bare ikke slike resultater uten enorm kompetanse.

Litt peil på anabole hormoner må man vel ha for å holde på med et av Norges største nettverk for produksjon, distribusjon og salg av anabole hormoner. Men innsikten i hvordan klistre falske legemiddelfirmamerkelapper på hetteglass med noe søl man mixer på bakrommet har de nok tilegnet seg etter at de kom i gang.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #54 : 31. desember 2014, 21:49 »
Litt peil på anabole hormoner må man vel ha for å holde på med et av Norges største nettverk for produksjon, distribusjon og salg av anabole hormoner. Men innsikten i hvordan klistre falske legemiddelfirmamerkelapper på hetteglass med noe søl man mixer på bakrommet har de nok tilegnet seg etter at de kom i gang.

Slik jeg forsto det var han anklaget og dømt for salg.  Har han brukt selv også?

Uansett;  Nå setter jeg kursen mot gymmet, stanga skal lastes med 75 kg og det skal perses i benk.  Årets siste sjanse, det er nå eller aldri!
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #55 : 31. desember 2014, 22:18 »
Slik jeg forsto det var han anklaget og dømt for salg.  Har han brukt selv også?

Neida, det har han sikkert ikke.

Sitat
Uansett;  Nå setter jeg kursen mot gymmet, stanga skal lastes med 75 kg og det skal perses i benk.  Årets siste sjanse, det er nå eller aldri!

Ok, lykke til.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #56 : 01. januar 2015, 16:07 »
Neida, det har han sikkert ikke.


Enda bra.  Var litt av noen tilstander når han og gjengen holdt på.  Veldig mange så opp til dem og ytterst få mistenkte at det var snusk på gang på 90 tallet.  Var først tidlig på 2000 tallet at ryktet begynte å gå, visse kom til og med med direkte anklager om illegal aktivitet i visse treningsmiljøer i Trondheim, disse fikk dog en advarsel om at denne typen oppførsel ikke sømmet seg om en verdsatte de små tingene i livet.  

Små ting som f.eks å puste.

De nære relasjonene til visse motorsykkelmiljø gjorde jo at trussler måtte taes alvorlig så folk flest som viste noe som helst hadde nok vett til å ta på munnkurven, hvilket igjen førte til at aktiviteten ikke bare fortsatte upåvirket, men også vokste langt mer enn de innvolverte orginalt hadde planlagt.

Lite viste  de innvolverte at en enorm mengde bevis hadde blitt samlet mot dem iløpet av mange år, og at aksjon var forlengst planlagt.  En kan bare seg for seg de paniske tilstandene innad i den lille mafiaen når det var opplagt at politirassia var emminent, med sjefen selv og ett par utvalgte andre i panisk aktivitet med å få gjemt pillepressa.  

Og hvor gjemte de den?  Joda, i kjelleren til en av de skyldige.  Genialt, for hvem ville finne på å lete der?  Langt bedre å putte den der enn f.eks å kaste den på havet.  Må jo ett etterforsknings geni av Sherlock Holmes proposjoner til for å klare å klekke ut noe så genialt som å søke igjennom huset til enn av de innvolverte.

Misforstå ikke, de hadde selvsagt blitt dømt selv om pillepressa aldri ble funnet, men spør du meg setter historien om pressa som lå gjemt i kjelleren ekstra underholdningsverdi på historien.

Uansett, god moro, casen er dog closed nå, og det er tid for å sone straff.  


Ok, lykke til.


Takk.

Det ble bom.

Jeg tar den innen 2016, garantert.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #57 : 01. januar 2015, 16:11 »
Enda bra.

Men jeg kan ikke garantere at de ikke fikk i seg anabole steroider i pulverform mens de var travelt opptatt med å skrape pulveret opp av gulvet igjen etter å ha veltet det utover sånn at ingenting gikk til spille før det havnet oppi blanderen og så i hetteglassene.

Lykke til med 75 kilo i benkpress i 2015-16. Kanskje du burde finne noen halvkilosplater og prøve 73 først. Man vet aldri, kanskje det går.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #58 : 01. januar 2015, 16:16 »
Men jeg kan ikke garantere at de ikke fikk i seg anabole steroider i pulverform mens de var travelt opptatt med å skrape pulveret opp av gulvet igjen etter å ha veltet det utover sånn at ingenting gikk til spille før det havnet oppi blanderen og så i hetteglassene.


Hmm, interresant, du mener altså at de kan ha vært dopet, dog ufrivlillig?

Fullt mulig.  En skulle jo tro at folk som disse hadde nok moral til å holde seg unna bruk av ulovlige middler.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva pokker skjedde her?
« #59 : 01. januar 2015, 16:20 »
Hmm, interresant, du mener altså at de kan ha vært dopet, dog ufrivlillig?

Fullt mulig.  En skulle jo tro at folk som disse hadde nok moral til å holde seg unna bruk av ulovlige middler.

Kan ikke se helt bort ifra at en del av de folka der aldri har rørt anabole hormoner i hele sitt liv. Akkurat som en del heroinselgere aldri har rørt noen ting, ikke hasj engang. Men å tjene penger hadde de iallfall sansen for.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!