Skrevet av Emne: Trening på "tom" mage  (Lest 10343 ganger)

Utlogget Nori91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Trening på "tom" mage
« : 21. oktober 2014, 21:36 »
Hei!  kansje dumt spørsmål for noen, men finner litt for mange forskjellige sva på nett, som gjør meg litt usikker.

Holde å gå opp i vekt , og det funker som bare det, går lite opp i fett, mens muskelmassen øker.
Måler hver mandag med ein Tanita BC vekt. Jeg vet at den ikke er 100% nøyaktig, men for en ca.

Men vil stramme litt opp i mageregionen, da må jeg ned i fett prosent.

Har hørt om en metode som jeg vil hjerne hørre hva dere syns:

Spiser balasert i løpet av dagen, og spise litt extra på kvelden, både proteiner og karbohydrater.
Jeg trener ofte på dagen i 11.00 tiden, hva om jeg trene på  "tom" mage. Altså en jus, eller en banan før trening + Bcaa gjennom hele treningen. Etter trening har jeg alltid et lite måltid med meg som er fullkornsris og en type gryterett eller kylling.

vil jeg forbrenne fett i løpet av treningen? eller vil je bare miste muskelmasse?

Utlogget bjornali

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Trening på "tom" mage
« #1 : 27. november 2014, 13:06 »
styrketrening eller? hvis du trener på tom mage så vil du bli veldig svimmel, nå leste jeg en artikkel angående det å trene før frokost, tror kanskje det var i et av bladene til treningsforum, men er ikke sikker, det stod det ihvertfall at det hadde ingen effekt på fettforbrenningen, den forble det samme.

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Trening på "tom" mage
« #2 : 27. november 2014, 13:14 »
Jeg trener på morningen bare med en kaffi og mye vann i magen. Spiser som regel ikke før til lunch. Om du liker å trene på tom mage så er det ingen problem. Spiser du bra med kveldsmat er det ingen problem Smiley

Utlogget bugdrops

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Trening på "tom" mage
« #3 : 04. desember 2014, 18:01 »
periodisk faste http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

der kan du ligge i kalorioverskudd og fjerne fett samtidig, du vil ikke trene på tom mage men man inntar 10g bcaa eller 20g whey protein før trening og hver 2 time helt til man spiser første måltid hvis du trener i en fasted tilstand. eller faste fra morgen til ettermiddag uten trening i den perioden og spise før man skal trene og etter trening og resten av de kaloriene du trenger for og bygge muskler, samme mengde kalorier som du vil trenge for og bygge muskler. det finnes faktisk en person som spiser 1 måltid om dagen og bygger muskler av det og hehe, tror det er en artikkel på iform.no en plass om d.

Utlogget krispyfor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Trening på "tom" mage
« #4 : 12. juli 2015, 08:42 »
Du vil forbrenne ca 20% mer fett, MEN...du vil fortsatt ikke forbrenne mer kcal, snarere tvert i mot kan det hende kroppen går i sparemodus og du forbrenner mindre kcal. Håper det hjalp.

Utlogget drgs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Trening på "tom" mage
« #5 : 15. juli 2015, 12:03 »
styrketrening på tom mage = mister muskler

cardio på tom mage = mister fett

Utlogget krispyfor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Trening på "tom" mage
« #6 : 16. juli 2015, 19:44 »
Haha. Du mister jo ikke muskler ved trening på tom mage. Hvor fant du det tullete svaret?Smiley Kroppen vil om mulig ta av det du har igjen av karbohydrater, så vil den gå på fettet. Muskler er jo last resort.

Bare for å gjøre meg selv tydeligere, så vil du ikke bli slankere merkbart fortere ved å trene på tom mage, men kroppen vil ta av fettcellene istedenfor oppspart energi(eks karbs).

Utlogget drgs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Trening på "tom" mage
« #7 : 17. juli 2015, 21:40 »
Haha. Du mister jo ikke muskler ved trening på tom mage. Hvor fant du det tullete svaret?Smiley Kroppen vil om mulig ta av det du har igjen av karbohydrater, så vil den gå på fettet. Muskler er jo last resort.

glykogen bundet med vann i muskelene er det som er den umiddelbare effekten av trening og som utgjør flere kilo hos en som trener -- det er disse karbohydratene du tømmer kroppen for.
Du kan karbe opp igjen dagen etter, men hva er vitsen å gjøre det så vanskelig?
har du noen gang hatt flere ukers ferie uten å trene og gått ned i vekt fordi du har mistet dette "opptrente" glykogenet? og så begynt å trene igjen og tatt igjen mye av vekten på rekordtid?

at muskelene får flere muskelfibre, blir tettere og modnes over flere tiår er en mer langsiktig prosess, og er noe helt annet

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Trening på "tom" mage
« #8 : 18. juli 2015, 20:12 »
Eller like tung og merkbart mindre muskler og mer fett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget harrylama

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Trening på "tom" mage
« #9 : 07. august 2015, 12:50 »
Jeg trener aldri styrke selv på tom mage, og tviler på at det er en god ide. Jeg vil tro man kræsjer mye tidligere, du kan jo ha en lett frokost med litt havregrøt eller grov cornflakes eller noe sånt, det funker for meg hvertfall.

Utlogget gko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Trening på "tom" mage
« #10 : 15. august 2016, 16:29 »
haha. lite kunnskap her! Du vil ikke forbrenne muskelmasse ved å trene på tom mage. Det er det veldig mange som gjør, og det heter Intermittent fasting. Det er blitt mer og mer populært blant fitnessfolk, for det er lettere og mer tilfredsstillende måte å enten deffe på eller gaine. Altså man sparer kaloriene til senere på dagen til to store måltid.

Utlogget gko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!