Skrevet av Emne: Løping og styrketrening!  (Lest 7775 ganger)

Utlogget espeenn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Løping og styrketrening!
« : 24. oktober 2014, 23:47 »
Hei!

Har trent styrke i ca. 4 måneder nå, og jeg legger på meg muskler, men problemet er at jeg også legger på meg en del fett. what Etter jeg begynte med styrke har jeg fått en helt syk appetitt, jeg spiser alt jeg kommer over...  Lips Sealed Det jeg lurer på er; kan jeg senke kaloriinntaket (200-400kcal underskudd) og løpe uten å miste alt for mye muskelmasse? Vil fortsette med styrketrening som vanlig, bare spise litt mindre kalorier, og jogge/løpe et par ganger i uken. (også på grunn av sykt dårlig kondis) :Smiley Vil virkelig ikke miste den lille muskelmassen jeg har, og jeg må virkelig gå ned i fett %.....  Sad Er 16 år om det har noe å si.

Edit: Mange av dere vil kanskje si jeg ikke trenger å gå ned i fett % siden jeg er såpass ung, men det begynner å bli antydning til kulemage så jeg må få gjort noe med det fort...  Undecided





Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Løping og styrketrening!
« #1 : 24. oktober 2014, 23:55 »
Hvis du klarer å få trent bein ordentlig i tillegg til all kardioen så går det sikkert bra.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget espeenn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Løping og styrketrening!
« #2 : 25. oktober 2014, 00:03 »
 
Hvis du klarer å få trent bein ordentlig i tillegg til all kardioen så går det sikkert bra.

Så jeg vil uansett ikke miste muskler på overkroppen?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Løping og styrketrening!
« #3 : 25. oktober 2014, 00:31 »
Så jeg vil uansett ikke miste muskler på overkroppen?

På et mildt kaloriunderskudd så risikerer du såklart å miste litt muskelmasse men det kan tenkes du ikke gjør det. Hvis du trener bein så har du bedre sjanse for å lykkes, generelt sett. Hvis du kun trener kardio for beina så blir vel beina mindre enn det de var før tenker jeg.

Å kombinere kardio og styrketrening for beina er fullt mulig. Jeg har trent meg oppover på knebøy samtidig som jeg har løpt intervaller et par ganger i uka. Jeg kommer såklart aldri til å løfte et kvart tonn i knebøy og samtidig løpe 3 km på under 10 minutter men det spiller ikke noen rolle, jeg klarer meg uten begge deler.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget espeenn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Løping og styrketrening!
« #4 : 25. oktober 2014, 00:54 »
Okei, takk for kjapt svar!  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!