Skrevet av Emne: Smerte i skulder :(  (Lest 6592 ganger)

Utlogget espeenn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Smerte i skulder :(
« : 02. november 2014, 23:00 »
Hei!

Skadet ryggen for 3 måneder siden, gikk på sterke smertestillende i 2 uker også begynte jeg etterhvert å trene. Alt gikk helt fint, men så dro vi til legen fordi enkelte plager i ryggen ikke ble borte og da fikk vi vite at det hadde vært brudd (jævla legevakt Angry ). Jeg fikk ikke lov til å trene annet enn biceps curl (noe jeg allerede trente), noen bein øvelser, rear deltoid flies og pec flies (begge på maskin.) Det gikk helt fint i et par uker men så begynte jeg å få smerter i venstre skulder når jeg tok pec flies.

Når måneden var over begynte jeg som vanlig igjen, men nå gjorde plutselig benkpress og skulderpress vondt i venstre skulder.... kjenner lite i høyre skulder men litt er det. Har kjørt pec flies med manualer men da kjenner jeg ikkeno. Har også slått meg at det kan være biceps da det "stråler" litt nedover i armen. Noen ganger kjennes det nesten ut som et eller annet i skulder/overarm stivner helt og gradvis slipper over noen sekunder om jeg slapper av i muskelen. I daglig livet merker jeg det om jeg tar push ups, om jeg løfter ting ved siden av kroppen, om jeg holder armene rett ut og jeg merker det spesielt godt om jeg strekker armen rett ut og vrir armen den så biceps peker enten opp eller forover. Noen ganger kan jeg også høre en lyd i venstre skulder, samme lyd som kommer når man "strekker/drar" i fingrene.

vet ikke om det har noe å si, men jeg har en liten muskelubalanse i hals-regionen som jeg jobber med. Hodet tipper bittelitt mot høyre. jeg har sikkert flere ubalanser, men det er eneste jeg vet om.

Håper noen skjønner hva det er, prøver å beskrive så detaljert som mulig  what

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Smerte i skulder :(
« #1 : 06. november 2014, 13:09 »
Håper du får et svar som kan gi deg et hint om hva det kan være. Ville vurdert en time hos fysioterapeut - det er nok den beste konsultasjonene du kan velge nå. Det kan være både skulder og biceps som skaper smertene....
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!