Skrevet av Emne: Bra med personlig trener  (Lest 5594 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bra med personlig trener
« #15 : 15. november 2014, 00:07 »
Du kan se været hver eneste dag i løpet av livet ditt uten at det gjør deg til meteorolog. På samme måte kan man tre innom treningssentre i årevis uten å opparbeide seg noe kunnskap. Sier ikke at det gjelder deg, men jeg synes det er snodig at du synes det er automatikk i at svake/tynne PT'er har mangelfull kompetanse. Det kan jo være så enkelt som at hypertrofi og muskelstyrke ikke er førsteprioritet for dem eller idretten de kanskje driver med utenom jobben?

Personlige resultater kan ha en del med talent å gjøre, enten det er styrke, kondisjon eller idrettsspesifikke ting. Dopingmidler spiller såklart en rolle i en del tilfeller. Mange tror at hvis de engasjerer en fyr med 50 cm armer og 75 cm lår som PT så betyr det at han har megapeil på muskelbygging. Det kan tenkes at han bare har megapeil og megatalent på dopingbruk. Noen av deltagerne i Mr. Olympia er perfekte eksempler på det. Samme sak med en del kondisjonsfenomener, bare fordi noen løper 10 km på 30 minutter så betyr ikke det at han har greie på å trene opp andre som ikke nødvendigvis har samme talentet for kondisjon eller i enkelte tilfeller, interesse av å proppe seg full med EPO.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Bra med personlig trener
« #16 : 15. november 2014, 21:33 »
Du kan se været hver eneste dag i løpet av livet ditt uten at det gjør deg til meteorolog. På samme måte kan man tre innom treningssentre i årevis uten å opparbeide seg noe kunnskap. Sier ikke at det gjelder deg, men jeg synes det er snodig at du synes det er automatikk i at svake/tynne PT'er har mangelfull kompetanse. Det kan jo være så enkelt som at hypertrofi og muskelstyrke ikke er førsteprioritet for dem eller idretten de kanskje driver med utenom jobben?

Værsammenligninga di er bare fjollete. Om du leser det jeg skrev, så skjønner du at jeg snakker om de Pt`ne som har trent styrke noen år. Nok av folk som påberoper seg mye kunnskap, har trent i flere år og fortsatt er tynne og svake. Det forteller at de ikke har skjønt så mye av det de driver med. Kan ikke prate seg vekk med "Trener ikke for volum, styrke, dårlige gener bla bla.. osv." Det er jo bare piss.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bra med personlig trener
« #17 : 15. november 2014, 23:05 »
Værsammenligninga di er bare fjollete. Om du leser det jeg skrev, så skjønner du at jeg snakker om de Pt`ne som har trent styrke noen år. Nok av folk som påberoper seg mye kunnskap, har trent i flere år og fortsatt er tynne og svake. Det forteller at de ikke har skjønt så mye av det de driver med. Kan ikke prate seg vekk med "Trener ikke for volum, styrke, dårlige gener bla bla.. osv." Det er jo bare piss.

Hvis vi tar utgangspunkt kun i dopfri trening så er det fortsatt ganske variabelt hva slags resultater folk får av å trene. Det gjelder helt klart kondisjon men også i noen grad styrketrening. For mange betyr det bare at det er en større utfordring å få det til. Her er en artikkel som diskuterer det generelt :

http://www.scienceofrunning.com/2011/03/non-responders-why-science-conforms-to.html

Tipper det er stor forskjell også på de som trener hos en styrkeløftklubb, selv om det sikkert stort sett er folk med litt talent som i det hele tatt prøver seg der. Og så blir det kanskje til at noen andre enn styrkeløftklubber og stjerne-PT'er får stri med resten.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Settoz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Bra med personlig trener
« #18 : 09. desember 2014, 05:24 »
Tja.. Jeg begynte med PT. Hvorfor? Fordi jeg har aldri trent styrke før, gjorde det mest for å lære litt om de forskjellige teknikkene og sånt.
Begynte å trene et par måndter, men gikk for det meste kun å surret rundt på senteret uten å vite hva eller hvorfor jeg gjorde ting. Nå vet jeg iværtfall hva de forskjellige øvelsene jeg tar gjør og hva jeg trener. Så jeg synes pengene på PT var verdt det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!