Skrevet av Emne: Gå ned i vekt, og deretter bygge muskler?  (Lest 3345 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Gå ned i vekt, og deretter bygge muskler?
« #15 : 30. januar 2015, 21:28 »
Takker for svar Smiley
Opplever i hvertfall for egen del at jeg både reduserer kroppsvekten og øker muskelmassen, som da gjør at endringen i kroppssammensetningen totalt sett begynner å bli ganske betydelig.
Men det er mye å ta av enda, så jeg får håpe at jeg får beholde dette "nybegynnerfenomenet" så lenge som mulig  Smiley

Du blir sterkere, enkelte muskler vokser litt, musklene blir generelt tydeligere pga at fettet forsvinner men det betyr ikke nødvendigvis at muskelmassen totalt sett øker. Men du hadde hatt mindre muskulatur hvis du ikke hadde trent. Så relativt sett så bygger du så godt du kan, ut i fra forholdene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Kakene som bygger muskler

Kosthold26.01.20211427

Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

5 øvelser med strikk

Trening25.01.2021434

Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.

Supersunn taco

Kosthold21.01.2021124

Bytt ut den tradisjonelle tacoen med en av disse supersunne variantene!

TOPP-3 for å BYGGE bryst

Trening01.01.202157

Her får du 3 kanonøvelser så du aldri igjen skal ha problemer med å bygge bryst.

7 øvelser for muskuløse triceps

Trening26.12.202053

Vil du har større armer? Dette er 7 supre øvelser.