Skrevet av Emne: Gå ned i vekt, og deretter bygge muskler?  (Lest 3236 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 262
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 262

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Gå ned i vekt, og deretter bygge muskler?
« #15 : 30. januar 2015, 21:28 »
Takker for svar Smiley
Opplever i hvertfall for egen del at jeg både reduserer kroppsvekten og øker muskelmassen, som da gjør at endringen i kroppssammensetningen totalt sett begynner å bli ganske betydelig.
Men det er mye å ta av enda, så jeg får håpe at jeg får beholde dette "nybegynnerfenomenet" så lenge som mulig  Smiley

Du blir sterkere, enkelte muskler vokser litt, musklene blir generelt tydeligere pga at fettet forsvinner men det betyr ikke nødvendigvis at muskelmassen totalt sett øker. Men du hadde hatt mindre muskulatur hvis du ikke hadde trent. Så relativt sett så bygger du så godt du kan, ut i fra forholdene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.