Skrevet av Emne: Trene med migrene?  (Lest 2094 ganger)

Utlogget Pizzabunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Trene med migrene?
« : 23. november 2014, 20:01 »
Hallo.

Jeg har en tendens til å få migrene etter trening.

Jeg trener allerede moderat pga helsa, men ser ut til at jeg gjør noe feil.

Noen flere som har migrene som vil slå av en prat eller fortelle meg åssen dere trener?

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Trene med migrene?
« #1 : 02. desember 2014, 14:33 »
Håper du får noen med erfaring til å legge inn kommentarer her. Har hørt fra andre at vanninntak, energiinntak før trening og tilskudd av zma kan hjelpe på migrene. God pusteteknikk kan også være en påvirkende indikator....
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Pizzabunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Trene med migrene?
« #2 : 23. desember 2014, 00:17 »
Jo takk, jeg håper det selv, det er utrolig irriterende.

Jeg trente 3 dager i uka før, men nå har jeg ikke trent på snart 2 måneder, fordi jeg ikke vil risikere å få migrene, det ødelegger hele dagen.

Jeg vil da si jeg drikker veldig mye vann. Pusting og blodsukker før trening er derimot noe jeg er usikker på, synes jeg merker lavt blodsukker i slutten av treninga, men samtidig så spiser jeg somregel en banan før trening eller noe bare for å ha "noe", har du eventuelt noen andre idèer om ting jeg kan spise før trening som holder blodsukkeret der det skal være?


Så håper at noen kan komme inn her med noe informasjon, hehe.

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Trene med migrene?
« #3 : 27. januar 2015, 11:07 »
Spiser du ikke noe mellom f.eks lunsj og en treningsøkt bør du få i deg litt melk og havre. En banan gir deg kun 100 kjappe kalorier og det holder ikke særlig lenge. 1-2 brødskiver med mellomgrovt brød, mager ost og skinke kan også være ok. En proteinshake med litt havre(50 gr) og bær kan være et fint måltid.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Trene med migrene?
« #4 : 02. februar 2015, 00:07 »
Har du vært t utredning i MR og hos nevrolig å fått konstatert at du har migrene eller e det bære egene antakelsa du lægg t grunn? Kordan symtoma har du på at du kan si det e migrene? Synsførstyrrelsa? Kvalme? Skjælvinge? Om det e egne antakelsa! Så vil æ bestillt en lægetime å få starta utredninga. Samtidi me at du e hos lægen,så ber du om resept på Inderal Retard 80 mg..dissan e sentralstimuli,å står på dopinglista t WADA. Di har vist sæ å ha positiv prevangtiv effækt på migrene. Dissan tabelættan vil ikke jør dæ stærkar..dæm redusere hjærtefrekvænsen din betraktelig..ta mæ så exmpl..da æ va flink me cardio,had æ hvilepuls på 42 slag pr min. Du vil oppleve mælkesyra mye fortar..du kan ikke pushe like mye..men du kan træne uten å få migrene. Så det e en vinnvinn situasjon. Å ja..du frys mye fortar pga lav sirkulasjon..så kle dæ godt. Å en liten ting..om du røyke eller snuse..slutt. D e en stor årsak t migrene..å drikk du mye kaffe..kutt ned på det å. Så ska du se at du kan træne ijænn..dog ikke like hardt,men du slæpp å vær redd før anfall. Æ va serdeles plaga..had i snitt 3 anfall i uka..så kraftge at æ mista taleævne,dovna bort i ansiktet,glømte ka ongan og hunden min heite osv..blei sendt på sykehus me misstanka om hjærneslag pga symtoman va lik. Fikk dissan tabelættan,å har kun had 3 anfall etter det..å det va di 2 første uken av medisineringa.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!