Tusen takk for alle svar.
fint og få det med Rabdomyolyse er ut av veien, noe som jeg i utgangspunktet var litt "nervøs" for.
Når det gjelder dette med dipsen, kjører jeg ikke så veldig dypt og aldri mer en 90 grader, prøver også og kjøre så vertikalt som mulig men er ikke alltid så lett og finne "balansen"
god ide med og ha en type underlag for og sikre at man ikke kommer for dypt! takk for tipset.
har egentlig sluttet og kjøre dips med ekstra vekt nettopp på grund av dette, selv om jeg gjerne skulle gjort det, veldig morsomt og kunne ha på 35 kilo og gjøre fulle sett. (syntes jeg da) :p fokuset har blitt flyttet over på "pushdown" , hovedsakelig for og unngå skader.
når jeg begynte og trene for 1 år siden hadde jeg som mål og øke fra 60 til 100 kg i benk (1 RM) på ca 7 mnd, DVS til starten på sommeren.
dårlig teknikk + noe intens bryst trening resulterte i at skuldrene som jeg i utgangspunktet ikke trente så bra fikk store skader, og har måttet kjøre rolig helt fram til nå. heldigvis er jeg nå 100% tilbake og i "toppform", muligens lurt og droppe vektene før jeg får sterkere skuldre.
(We live and we learn)
lurer på en kjapp ting til:
har hørt at man skal være like "sterk" i roing som i benk for at man ikke skal pådra seg skader, stemmer dette?