Skrevet av Emne: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?  (Lest 14533 ganger)

Utlogget dagfinn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« : 08. januar 2015, 00:16 »
Jeg har inntrykk av at kroppsbygging bare gir et midlertidig bra resultat som man må betale tilbake med renter når man blir eldre. Da forsvinner musklene mens kroppsvolumet forblir intakt eller øker i omfang med det resultat at det forflyttes til andre områder på kroppen etter å ha gjennomgått en omforming til en annen substans som i hovedsak legger seg rundt midjen og halsen.

Dersom noen har sett en kroppsbygger som fremdeles ser velbygget ut etter at han/hun har pasert 50 år, så hører vel det til unntakene..

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #1 : 08. januar 2015, 00:19 »
Det du beskriver er kroppsbyggere som bruker mye steroider og så slutter de både med det og også med å trene og da kan resultatet bli sånn. Jeg er 43 og har tenkt å være mer velbygget når jeg er 50 enn jeg er nå. Det er bare snakk om å fortsette med å trene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #2 : 19. januar 2015, 10:10 »
Det er så idiotisk å se på ett bilde av en kroppsbygger i toppalderen så viser man ett bilde av samme fyren når han er 70år. Selvfølgelig vil kroppen hans ha forandret seg og selvfølgelig vil den ikke se bra så bra ut! Men ta en "vanlig" 70åring da, de ser jo like "ille" ut de.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #3 : 19. januar 2015, 13:10 »
https://www.youtube.com/watch?v=2g086CchdEw

Fra styrkeløftmiljø : Far 60 år mot sønn, reps på 100 kilo i benkpress.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #4 : 19. januar 2015, 13:24 »
Hadde ikke vært så ille med den fysikken når man er 60 år.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #5 : 19. januar 2015, 13:25 »
Hadde ikke vært så ille med den fysikken når man er 60 år.

Det er bare å trene det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #6 : 19. januar 2015, 15:29 »
Det er bare å trene det.

Refererte til trådstarter, han trodde at kroppen nødvendigvis faller sammen når man blir eldre.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #7 : 19. januar 2015, 16:17 »
Refererte til trådstarter, han trodde at kroppen nødvendigvis faller sammen når man blir eldre.

Det var vel han i videoen som var 60 år. Det spørs jo hva man driver med.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #8 : 19. januar 2015, 16:54 »
Det var vel han i videoen som var 60 år. Det spørs jo hva man driver med.

Nemlig, og jeg påpekte at det er ikke feil å ha den fysikken når man er 60år. Og det kan man ha hvis man
opprettholder treningen.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #9 : 26. januar 2015, 09:54 »
Jeg har inntrykk av at kroppsbygging bare gir et midlertidig bra resultat som man må betale tilbake med renter når man blir eldre. Da forsvinner musklene mens kroppsvolumet forblir intakt eller øker i omfang med det resultat at det forflyttes til andre områder på kroppen etter å ha gjennomgått en omforming til en annen substans som i hovedsak legger seg rundt midjen og halsen.

Dersom noen har sett en kroppsbygger som fremdeles ser velbygget ut etter at han/hun har pasert 50 år, så hører vel det til unntakene..

De fleste 50-åringer som har drevet med styrkeidrett/kroppsbygging ser veldig mye bedre ut enn den gjennomsnittlige 50-åring. Hvor har du dette fra ? Om du hadde sagt 70 kunne jeg skjønt hva du mente til en viss grad men 50 ? Coleman er vel nesten 50.. de beste byggeene er jo gjerne 40 pluss
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget dagfinn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #10 : 26. januar 2015, 20:14 »
Jeg tenkte i den retning at alt dette slitet som koster både tid og penger bare varer så lenge man holder på med det. Når jeg skriver eks-bodybuildere, så mener jeg ikke folk som fremdeles er aktive, men at dem som har drevet med det gjerne må betale tilbake med renter når de pensjonerer seg fra denne idretten mens andre mosjonister som ikke bygger opp en enorm kropp slipper disse bivirkningene i ettertid.

Selvfølgelig vil man bevare en bra kropp dersom man ikke gir seg med å trene, men da er man heller ikke en eks-bodybuilder..

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #11 : 26. januar 2015, 20:23 »
Jeg tenkte i den retning at alt dette slitet som koster både tid og penger bare varer så lenge man holder på med det. Når jeg skriver eks-bodybuildere, så mener jeg ikke folk som fremdeles er aktive, men at dem som har drevet med det gjerne må betale tilbake med renter når de pensjonerer seg fra denne idretten mens andre mosjonister som ikke bygger opp en enorm kropp slipper disse bivirkningene i ettertid.

Selvfølgelig vil man bevare en bra kropp dersom man ikke gir seg med å trene, men da er man heller ikke en eks-bodybuilder..

Anabole steroider og andre anabole hormoner sliter selvfølgelig på kroppen over tid men hva med folk som trener reint, unngår å bli feit og som bygger seg opp til 100-110 kilo med en fettprosent på under 20 ? Jeg antar at hvis de slutter å trene men likevel spiser fornuftig så vil de ganske enkelt tape muskelmasse og så ende opp på en mer gjennomsnittlig vekt etterhvert. Så det er nok misbruk av anabole steroider pluss en tendens til å bli feit hvis man plutselig slutter å trene uten å legge om kosthold og kaloriinntak som er problemet, ikke trening i seg selv.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #12 : 09. februar 2015, 17:50 »
Jeg tenkte i den retning at alt dette slitet som koster både tid og penger bare varer så lenge man holder på med det. Når jeg skriver eks-bodybuildere, så mener jeg ikke folk som fremdeles er aktive, men at dem som har drevet med det gjerne må betale tilbake med renter når de pensjonerer seg fra denne idretten mens andre mosjonister som ikke bygger opp en enorm kropp slipper disse bivirkningene i ettertid.

Selvfølgelig vil man bevare en bra kropp dersom man ikke gir seg med å trene, men da er man heller ikke en eks-bodybuilder..

Jeg mener man er eks-kroppsbygger mår man roer ned, slutter med konkurranser, steroider osv og trener som vanlige dødelige. Hvorfor skal man slutte å trene ? Det må jo være ekstremt dumt ? De fleste som har hatt dette som livsstil vil ikke kutte ut å trene helt etter drt jeg erfarer. Er man narsissistisk og kroppsopptatt som mange som drar bygginga til det ekstreme gjør så vil det være unaturlig å aldri røre vektene ? Høres ut som det er null vits i å trene i det hele tatt på deg hvis man på sikt vil miste det. Er man 90 år så skal det litt til å ikke ha litt hengehud uansett hvem du er. Alle har jo mer muskler som 20-åring enn årene før man dør. Med den tankegangen vil ikke noe være noen vits, for man skal jo dø uansett, eller ?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget dagfinn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #13 : 09. februar 2015, 18:53 »
Jeg mener man er eks-kroppsbygger mår man roer ned, slutter med konkurranser, steroider osv og trener som vanlige dødelige. Hvorfor skal man slutte å trene ? Det må jo være ekstremt dumt ? De fleste som har hatt dette som livsstil vil ikke kutte ut å trene helt etter drt jeg erfarer. Er man narsissistisk og kroppsopptatt som mange som drar bygginga til det ekstreme gjør så vil det være unaturlig å aldri røre vektene ? Høres ut som det er null vits i å trene i det hele tatt på deg hvis man på sikt vil miste det. Er man 90 år så skal det litt til å ikke ha litt hengehud uansett hvem du er. Alle har jo mer muskler som 20-åring enn årene før man dør. Med den tankegangen vil ikke noe være noen vits, for man skal jo dø uansett, eller ?
Selvfølgelig er det noen vits å trene for helsens skyld, men dersom man bygger opp en kropp med ekstreme muskler, så blir det en form for overflødighet som man må betale tilbake med renter i ettertid. Det er vel de ferreste som har noen form for praktiske behov for en slik kropp bortsett fra de fordelene de har ved å se bedre ut enn andre for en viss tid framover. Når kroppen så forfaller, så går det vel likedan med selvfølelsen og selvrespekten. Det finnes andre måter å holde seg i form på enn å bygge opp en stor kropp.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hvordan ser en eldre ex-kroppsbygger ut?
« #14 : 09. februar 2015, 18:58 »
Selvfølgelig er det noen vits å trene for helsens skyld, men dersom man bygger opp en kropp med ekstreme muskler, så blir det en form for overflødighet som man må betale tilbake med renter i ettertid. Det er vel de ferreste som har noen form for praktiske behov for en slik kropp bortsett fra de fordelene de har ved å se bedre ut enn andre for en viss tid framover. Når kroppen så forfaller, så går det vel likedan med selvfølelsen og selvrespekten. Det finnes andre måter å holde seg i form på enn å bygge opp en stor kropp.

Hvis vi snakker om ekstrem muskulatur i fravær av doping så er det helt sikkert ikke noe verre enn å drasse rundt på samme vekta bare i form av fett. Kondisjonen vil sannsynligvis være bedre, kostholdet er sannsynligvis bedre. Vi snakker ikke om skyhøy BMI heller. Hvis vi snakker om doping så er det dopingen som er problemet i så fall. Enkelte bruker store mengder doping for å klare å komme opp i en ganske ordinær kroppsvekt, 180 cm og 85 kilo eller noe sånt. Ganske enkelt fordi de responderer dårlig på dopet og/eller ikke trener bra. Dopinntaket kan godt lage like mye problemer for de som for en som brukte det samme og ble svær. Det har lite med muskelstørrelsen i seg selv å gjøre.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!