Skrevet av Emne: Kjøp av vektstang til hjemmetrening  (Lest 9637 ganger)

Utlogget edeard

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Kjøp av vektstang til hjemmetrening
« : 08. januar 2015, 14:06 »
Trenger tips om hvordan jeg kan få tak i en skikkelig vektstang her i landet. Har tenkt å følge StrongLifts 5x5 og fokuserer nå på kjøp av vektstang. Tenkte først at det var bare en stang, nybegynneren som jeg er, og at det ikke var så farlig, men har lært mer om det og er overbevist om at jeg vil investere i en skikkelig en, men helst ikke Eleiko-priser.

Noe sånn som dette ville vært perfekt: http://www.roguefitness.com/rogue-ohio-power-bar
Men det er selvfølgelig ikke så enkelt å få tak i her i landet uten høy moms og fraktpriser.

Har også sett på denne: http://kappi.mamutweb.com/Shop/Product/York-US-FWB-32121-30mm-sort-treingsstang-680-kg/107539 og denne: http://www.mobech.no/styrketrening/...styrkeloftutstyr-ol-stang-220-maks-685kg.html

Men jeg liker ikke helt spesifikasjonene på de, spesielt grep på 30mm+, eller kanskje jeg fokuserer for mye på det? Vil ha noe som fungerer så bra til "powerlifting" som mulig. Det vanskeligste med å kjøpe utstyr her i landet virker for å være og faktisk finne butikker som selger det. Håper noen kan hjelpe.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kjøp av vektstang til hjemmetrening
« #1 : 16. januar 2015, 00:43 »
Jeg bruker en 30 mm stang og har normalt store hender og det fungerer bra. Det tar underarmene noe mer. Bruker grrrip plus for bedre grep til enkelte øvelser. Grepslotionen gjør at jeg får bedre tak med fingrene og tomlene og jeg merker trykket der etter trening.



Jeg har også en 25 mm stang men bruker ikke den noe særlig, grepet blir litt spinkelt. Dipsstativet har et grep som er mye tjukkere, sikkert 50 mm. Der blir hendene liggende mest oppå så det blir ikke helt det samme. Manualstengene er 25 mm, det fungerer faktisk bedre enn stang med samme tykkelse, sikkert fordi grepet blir bittelitt skrått.

Olympisk stang er 28 mm og styrkeløftstang er 29 mm så forskjellen blir ikke særlig stor da.

  
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!