Skrevet av Emne: En kropp i forfall i 42 år.  (Lest 10176 ganger)

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

En kropp i forfall i 42 år.
« : 12. januar 2015, 02:22 »
Hei.

Det e mæ..bære mæ Grin

Så detta va et forum før nybegynnera..å æ vil deffentlig klassifisere mæ såm nybegynner ja. Før mæ har træning og sport vært ensbetydanes med TV,skyting,dart og bilijard..men di godan det medføre  Wink
Men ikke heilt..la mæ skru tia tebake t sommern 2013.

Æ va singel,surkat og missmodig..vækta øka sakte men sikkert..så en dag i Juli tok æ et valg..æ måtte endre på livet mitt om æ sku se ongan væks opp. Æ drog fram jobbeskoen(gammle),å tusla mæ ut..det va ikke mye æ klarte når æ røkte 20-25 om dagen å va litt åverdimensjonert rundt midjepartiet..eller du kan si æ va litt underlang..88 kg på 176 cm. Men æ va stolt da appen på tlf viste at æ hadde gådd 2.5 km på 18 min..prøvde bittelitt på tæmpoøkning,men slo det fort fra mæ da æ hørtes ut såm en blåkval.
Dage etter va æ støl..ganske støl,så det belei ikke nåkka tur ut..dag 2 øka æ tæmpoet bittelitt,men oppdaga også nåkka foruroliganes..det stakk..i hjærtet..ganske så ubehagelig,men æ tænkte det va sikkert fra lungan pga røyken.
 
Dagan og uken jikk..formen bynnt å bli bedre,men den ugunstige følelsen i brøste va dær stort sett heile tia under træningsøkten mine..kondisen blei bedre og bedre. Å blei så go at æ klarte å jogge 1 mil på 1 time og 15 min..da va mannen stolt(me nye sko). Men detta i brøstet hæmma mæ litt..å bekymra mæ meir..heilt t den dagen det rætt og slætt smalt. Ætter ei hard træningsøkt me intervall,så stakk det så t at æ jikk rætt i kne,blei svimmel og kvalm..alt jikk i svart nånn sekund,å hjærte føltes såm det va på tur opp ijænna halsen min..då ringte æ lægen. Fikk kåmme inn me en gang å tatt EKG..ingen feil funnet. Undersøkelsa og prøva i hytt og pine..Blodtrykk ok..undertrykk ok..puls super..kvilepuls på 48 s pr min..æ va jo i super form kondisjonsmæssig sa dæm..ingenting galt what so ever. Hænnvist t sykehus og hjærteavdelinga. Mye inn og ut av UNN,vanlig EKG,belastnings EKG,MR,Nukleær undersøkelse,blodprøva osv..så etter 2 mnd(Okt) blei det konstatert hjærtefeil..å me det totalt træningsforbud fram t æ va operert..det va litt av en bråstopp tænkte æ. Men det stoppa ikke dær..alle prøvan æ hadde tadd viste nåkka såm va enda meir foruroliganes..æ hadde kræft..papilær-kræft i Skjoldbruskjertelen. Detta blei heldigvis oppdaga på et så tili stadium at æ har sloppe unna håravfall og cellegift. En runde me stråling(radonjod-kapsel)å en operasjon kor dæm fjærna venster klaff på kjærtelen.

Så i januar 2014 blei æ hjærteoperet..du kan si det sånn æ drog snittalderen ned me 20 år da æ ankom hjærteavd på UNN. Å førsto at hit kom æ alt før tidlig,men samtidi e æ gla før at æ kåm dit! Å ikke havna på kjøla i kjellern.

Tia etter operasjon va tung..æ sank inn i en deperesjon,såm æ ikke klarte å kåm mæ ut av..ting blei værre..alt va svart..våren kom,å me den sommer..æ klarte ikke kåm igang me træninga ijænn..men 1 Aug bestæmt æ mæ..NU...NU
Ut å gå..2.2 km. Å jogga faktisk 1.5 km uten pause..å deilig befrianes uten ondt i brøste. Operasjon verka jo..problemet mitt e at æ fortsatt røyke..så det va tungt. Men æ hadde en sånn stor lykkefølelse og en mestringsfølelse at æ va full av dopamin og adrenalin :-D
Æ sa høgt t mæ sjøl at inne 1 Sep sku æ jogge 1 mil..19 Aug jor æ nættopp det..på 1 time og 3 min..litt sur før at æ ikke klarte det under timen. 10 Sept jogga æ 1.5 mil på 1 t og 33 m..da bestæmt æ mæ før å delta på MDSM2015. Har fleire gang etter d jogga 1 mil..å da på under timen Smiley

 Æ fortsatt me træninga,å jogga stort sett daglig..variabel længde og hastighet..men når man bor i isødet,så kjæm vinteren fort..å her e den kald. Æ nækte å jogge ute,så æ beit litt i d sure æple å meldt mæ inn på det lokale træningsentret. Å dær åpna en heilt ny værden sæ før mæ..før å jør ei lang historie litt kortere..æ fant fram t styrkerommet etter kvært..å bynnt i det små. Nu har æ øka vannvetti i styrke på di 8 uken æ har træna styrke..bl.a dobbla styrken i Triceps,nakke og Lat. Æ har 5 dobbla antall situp`s æ klar..å nu klar æ faktisk 4 kropps dip..kor æ ikke klarte nånn da æ starta. Biceps og bein har også øka..skuldran mine e svulmanes og hard..æ e vældi førnøyd så lang. Men ja..æ træna mye..denna uka i Januar har æ 13 tima på sentret..førdelt på 14 økte..ja 2 før dag. Men æ har bestandig 3 daga mellom kvær gang æ træne samme muskelgruppe hardt..men æ kan alikavæl træne triceps eller ei anna muskelgruppe kvær dag mellom hardrøkten,men da me små vækte og mange repetisjona. Æ e rætt og slætt blitt en træningsnarkoman..å æ ælska det  Smiley

Hadde nånn sakt t mæ på St.Hansaften at om 2 mnd så ska du træne ofte å mye!! Ja,da hadde æ jekka mæ ei ny øl,kikka domt på dæm,å sakt;-"tufs..det skjer ikke."

Træningsporgramet mitt har æ faktisk lagt opp sjøl..ikke sikkert det e et ultimat,men det passe mæ,å di maskinan og vækten såm e tellgjængelig dær æ træne. Men ætter råd fra en vænn,så brukte æ 4 uke me små vækte å træna heile kroppen..alle muskelgruppen,før å stramme opp sene og muskelfæstan før å unngå skada. Det har æ vell mye ijænn før nu. Sjøl om skudran e litt kranglat og en antydning t betennelse i høyre arm har oppstått. Men æ ungår di armøvelsan såm jir smærte,å går heller litt ned på antall kg såm bli løfta.

Vi har dessverre ingen såm kan instruere,så æ e stort sett sjøl-lært,men sku vældi gjærna had nånn æ træna ilage me..nånn såm pusha litt..præssa å motiverte.

*Æ ælske mine endringe..æ ælske å træne..æ ælske å mærke progresjon min*

Så ja..det e faktisk et håp før alle såm bære e sta nokk..å sta..ja det e æ.

Kan nævnes at sia Oktober har vækta mi øka me 5 kg,men buksestørrelsen e gådd ned me 2 str.

Træningshistorikk.

I heile 2014 så jogga/jikk æ 452 km..æ træna 117 tima ink vektræning.
Så langt i 2015 så har æ bær 5 km,men 17 tima væktræning..målet e å hold mæ på 25 tima træning pr mnd heile året..så får vi se om det e gjænnomførbart.

20 Januar e siste kontrollen på UNN..æ krysse det såm krysses kain..å satse på at æ kan ærklæres 100% frisk..da kan æ se framåver i et meir langsiktig perspektiv. Men det føles greit..å æ har trua.

Å nu glede æ mæ bære t fortsættelsen..å ska følge med på detta forumet å se,læs og lær før å få det bæste ut av ka æ kan prestere og yte i 2015 Wink

Godt nyttår alle sammen.

Stig.

Utlogget bustergutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #1 : 12. januar 2015, 06:26 »
Stig,du e ein fuling ! Smiley Stå på !.

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #2 : 06. april 2015, 01:02 »
Jo takk ska du ha før det :-)
Her skjer endringe i kroppsform og vækt. Om 2 år bli d bra ;-)

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #3 : 18. mars 2016, 23:03 »
Hmm..æ ser æ ikke har vært så flink å oppdater ka såm har skjedd i livet mitt m.t.p træninga. Men ja,æ træne fortsatt..å ting endres stort sett heile tia.

Jikk på en smell og skade i 2015 såm att mæ på "bakken" i 4 mnd. 4 mnd kor æ ikke fikk trænt e ganske mye før en såm vil træne kvær dag. Men æ skjønte sku æ få trænt i d heile tatt,så mått æ vente å la arman få ro. Å d ga resultata.

1 Oktober va æ tebake på træningsæntret å bynt å løfte vækte ijænn. Isolerte øvelsa,ingen fullkroppsprogram. Syns æ hadde grei progresjon,men mærka fortsatt mye t skaden i arma,så den træningsbiten måtte roes betraktelig ned. D jor at motivasjon dalte,men alikavæll klart æ å træne 263 tima styrkeløft,cardio og crossfit i.l.a heile 2015. 367 km jogga æ,så litt træning blei d da. Å vækta øka og øka,men midjemålet va stort sett d samme.

Så i desember møtte æ en nyutdanna PT..såm hadde drevet me bodybuilding/styrkeløft i 4 år. Han ser veldi bra ut. Æ booka han i 17 uke. 3 økte før uka. Han la opp et træningsoplægg t mæ,såm følges så godt d lar sæ jør. Han blei også innformer om skaden i armen min,å la opp t træning uten bruk av biceps.

Vårres første tima hadde vi 4 januar..da så han litt på min teknikk og litt på styrkeforhold i di førskjellige øvelsan.
Økt nr.2 den 6 januar va maxtest av Frontbøy,Benkpress og Strakmark.
Resultatan va ikke så mye å juble før,men ga grunnlaget før at han kunne sett opp et fullkroppsprogam t mæ såm æ sku følge i 8 uke før ny maxtest.

Resultat:

* Frontbøy 2 x 62.5 kg.
* Benkpress 9 x 60 kg.
* Strakmark 3 x 110 kg.

Programet han satt opp e følganes:

Mandag og Fredag uke 1 og Onsdag uke 2.

Markløft: 3 sett,8 rep med 10RMX og 120 sek pause.
Benkpress: 4 sett 6-7 rep med 7RMX og 120 sek pause.
Skråbenk: 2 sett 8-10 rep med 10RMX og 60 sek pause.
Lats-pushdown: 3 sett 7-9 rep med 9RMX i supersett med rev fly og 60 sek pause.
Rev fly: 3 sett 10 rep med 12RMX i supersett med Lats-pushdown.
Skulderpress: 4 sett 6-8 rep med 8RMX og 90 sek pause.

Ondag uke 1 og Mandag og Fredag uke 2.

Frontbøy: 4 sett 4-6 rep med 6RMX og 120 sek pause.
Strakmark: 3 sett 6-8 rep med 8RMX og 90 sek pause.
Beinpress: 2 sett 6-8 rep med 8RMX og 60 sek pause.
Benkpress: 3 sett 6-8 rep med 8RMX og 90 sek pause.
Hangups i slynge: 3 sett 8 rep med 10RMX og 60 sek pause.(denne øvelsen er spesiell og tar ikke på triceps i d hele tatt)
Skulderpress: 2 sett 6-8 rep med 8RMX og 60 sek pause i supersett med sidehev.
Sidehev: 2 sett 8 rep med 10RMX i supersett med skulderpress.

Disse to programmen e fulgte jeg i 8 uker. Når RMX var nådd på alle settene ble vektene øket med 2.5 kg osv.

Mine 2 første treningsøkter så slik ut.

8 Januar.

* Frontbøy: 5-5-5-5 á 50 kg.
* Strakmark: 8-8-8 à 70 kg.
* Beinpress: 10-10 à 71 kg.
* Benkpress: 6-6-6 à 60 kg.
* Hangups i slynge: 8-6-5-5 à kroppsvekt 82 kg.
* Skulderpress: 8-8 à 16 kg i supersett med sidehev(drittøvelse ;-)
* Sidehev: 8-6 à 2 kg

11 Januar.

* Markløft: 8-8-8 â 80 kg.
* Benkpress: 6-6-6-6 à 60 kg.
* Skråbenk m/manualer: 10-10 à 20 kg.
* Lats-pulldown: 10-10-10 à 46 kg i supersett med rev-fly.
* Rev-fly: 10-10-10 à 4 kg.
* Skulderpress: 8-8-8 à 14 kg.

Vektene ble i.l.a 2 første ukene juster slik at jeg ikke klarte RMX.

Etter 8 uker var det klart for ny maxtest. Treningen hadde gådd bra uten store smærter eller andre uforutsette hendelser(Et lite ryggkink og litt smærter i skuldrene under benkpress må man tåle)

Maxtest etter 8 uker. Første test resultare er skrevet først for oversiktligheten.

* Frontbøy: 06.01 2 x 62.5 kg 1RMX 66 kg. 25.02 6 x 70 kg 1RMX 83 kg. Allså opp 17 kg på 1RMX.
* Benkpress: 06.01 9 x 60 kg 1RMX 77 kg. 25.02 4 x 70 kg 1RMX 87 kg. Allså opp 10 kg(sleit vældi med teknikk den dagen)
* Strakmark: 06.01 3 x 110 kg 1RMX 119 kg. 25.02 5 x 120 kg 1RMX 137 kg. Allså opp 18 kg på 1RMX.

Kan ikke si mæ missførnøyd med di resultatan etter bære 8 uke.

Ætter detta starta vi med et nytt program..eller rættar 4 program.

Dag 1 e TUNG beinøkt.
Dag 2 e TUNG overkroppsøkt.
Dag 3 e medium beinøkt.
Dag 4 e medium overkropp.

Å progresjonen e fortsatt mærkbar i massevis. D einaste æ ikke får trænt e mine biceps. Nu ska vi hold åss t detta oppsættet fram t vårres træningsperiode e åver ætter 51 økte. Da bli det spennanes å se kordan fæmgangen har vært fra maxtest nr 1 og 2.

Detta har kosta mæ total kr. 18 000.- før 51 tima. Æ syns det e ei belli innvistering i egen helse og framtid. Samt æ øke mine egene kunnskapa betraktelig t å kunne træne bedre og rættar på egen hånd når vårres "datingperiode" e åver.

Noen innspill fra dere?

Kan også nævnes at smærtan i biceps`en mine e 98% borte ætter å ikke trænt di på længe.
 


Utlogget a.kleppe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 915
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 915

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #4 : 19. mars 2016, 01:28 »
Heisann!
Etter å ha lest igjennom alt, er eg ganske imponert over stå-på viljen din. Fint å høyre at du har følt på kroppen ka du kan få til, og ka øvelsa som bør vente mtp skade osv.
Har sjølv erfart skade over store delar av kroppen, og har lært mykje om korleis eg bør trene/ka eg bør gjere for å styrke opp igjen denne skaden. Det lærer ein mykje av, spesielt om skaden skulle komme tilbake - då er det berre å finne fram samme program, og tenke tilbake til ka som fungerte.
Progresjonen er ikkje noke å seie på, meget bra. Fint at du fekk huka tak i ein PT som kan sitt felt godt, slik at du får inn riktig teknikk - og som du seie: viktig kunnskap for framtidig trening.
Det beste (som eg har erfart) når ein er skada, er å vente til dei største smertene er over. Deretter har eg trent støttemuskulatur rundt skaden for å bygge opp igjen. Kanskje dette er lurt rundt biceps? Veit at biceps curl med tau i kabel er ein øvelse som belastar relativt lite, kanskje du kan begynde forsiktig med denne, eventuelt andre øvelsar som PT foreslår?
Lykke til vidare!

mvh Andreas
Alder: 26 år
Høgde: 192 cm
Vekt: 105 kg ish

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #5 : 22. april 2016, 20:52 »
Bittelita oppdatering.

I dag hadde æ økt nr. 40 med min PT..å har dessverre bære 11 tima ijænn. Å det såm e synd e at ham ska dra på ferie 21 Juni. Ka jør æ da?
Åsså ska han ned t Oslo å studere t fysioterapaut.. d e krise her Undecided
Æ føle æ bære syt nu,men æ har ingen grunn t d. PT`n min jør en super jobb..å æ e sååååå førnøyd me han Smile

I dag etter træning satt vi å snakka litt. Han sa rætt ut at han likte å træne mæ,å at vi har had et opplægg såm har funka knall på mæ. Å så lurt han på om æ sku bruk han di siste uken før han dro på ferie. Æ sku gjærna jort d,men må se litt på økomnomien først.
Da sa han at han sku fix mæ en meget fordelaktig pris..før han hadde vældi løst å træne mæ fram t han dro. Så ja..nåkka rætt må æ har klart å jort ilage han fra 4 Januar  Smiley

Når d kjæm t sjølve træninga så jør æ fortsatt framskritt Grin Å Biceps e vi enda ikke bynnt å træne da den ikke e 100% restituert enda.
Men vi hadde en bitteliten test nu på mandag bære på 2 øvelsa: Benkpress og frontbøy.

Fra testen 25 februar va resultatan på benkpress 4 x 70 kg..nu va den 5 x 72,5 kg..så økning  Smiley
På frontbøy va resultatan fra 25 februar 6 x 70 kg..nu va den 8 x 77.5 kg..så bra økning her Smiley

Andre øvelsa testa vi ikke,da  det rætt og slætt va en mella-test før å se om d vi jor va riktig. Å det kan se sånn ut Smiley

Kan også nævnes at æ oppi alt detta går på diett. Ja æ veit d hørest rart ut,men det funka. Progresjon kvær uka,å føle sjøl æ bygge overskudd så d holder. Kroppsvækta mi e nu nede i 79,4 kg,mens den va 84.1 kg pr. 1 Mars 2016. 4,7 kg vektnedgang på 6 uke å samtidig go progresjon og muskelvækst si mange ska vær umulig. Men så længe man har et lite"fettreserve"å¨ta det fra ska d gå bra. Dietten bli å æ hold på med t idealvækta mi e nådd..såm e 73 kg. Men..mærke æ at æ stagnere eller progresjon går feil vei,stoppe æ me en gang.

Nu planlægge PT nytt program såm ska innkjøres i.l.a 1-2 uke. Glede mæ masse t fortsættelsen og nytt program Grin
D æ ikke glede mæ t,e at han slutte Embarrassed

Takk før hyggelig og positiv tebakemelding på staheta og træninga mi a-kleppe Smile



 

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #6 : 23. april 2016, 21:18 »
Bra jobba Smiley
Smiley

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: En kropp i forfall i 42 år.
« #7 : 08. mai 2016, 01:12 »
Bra jobba Smiley
Tusen takk ska du ha før det Bjørn Smiley
Æ syns åsså æ jobbe bra. Å det vises på framgangen og resultatan Smiley

Når d kjæm t træninga mi,så e æ og PT to uke inn i nytt program. Å det går vældi bra si han. Han si æ e flink å jør d æ ska,sjøl om æ e sta. Det han ikke si æ e flink på!! E å ji kroppen min nokk kvile. Æ e så utolmodig at æ e innimella på sæntret å tjuvtræna. Denna uka har han busta mæ 2 gang Wink

Æ måtte spør han kordan han sjøl syns vi hadde utvikla forholde vårres,å om han va førnøyd me resultatan vi hadde?
Han va vældi førnøyd,å da særli me progresjon på beintræninga. Å d at æ har klart å øke så mye i styrke den mnd æ nu har gådd på diett syns han åsså va vældi bra.
Æ e jo en fyr såm spør mye,så æ måtte spør om det va nåkka han syns æ va stærk i? Ryggen,svarte han. Han va åveraska åver kor stærk æ va i ryggen,konta ailt det andre. Da sa æ at æ hadde fokus på rygg da æ ikke kunne træne arman. D har  ijænn før nu Smiley

Når d kjæm t det nye træningsprogrammet,så e d fortsatt fullt av tunge baseøvelsa. Å æ like tonge øvelsa Smiley
Han har fortsatt 4 økte i uke såm et ugangsponkt!! Men æ e sikkert innom sæntret 4 gang xtra. Både å træne litt,strækk muskelatur og fokusere på magetræning. Så alt i alt e d vell 8 tima styrke i uka nu..å æ ælske det. Æ ser stor forskjell på kroppen min fra da vi starta i januar å fram t nu. Hadde en runde på Tanitravækta før litt sia,å resultatan dær si at det vi jør funke Smiley

Det nye træningsprogrammet e som følegr:

Dag 1.

Knebøy: 5x 5 à 90 kg
Beinpræss i maskin m/lave bein: 3x 5-6RM à 129,5 kg
Benkpræss: 3x 4-5RM à 70 kg
Skråbænk m/stang: 4x 5-6RM à 47,5 kg
Smalbænk m/stang: 2x 7-8RM à 57,5 kg
Biceps curl m/manual: 4x 8-10RM à 10 kg

Dag.2

Markløft 5x 5 à 87,5 kg
Nedtrækk m/nøytralt grep: 5x 5 à 75 kg
Hangups: 3x 6-8RM
Lats-pulldown`vidt grep på tau: 3x 6-8RM à 56 kg
Skulderpræss m/manual: 4x 5-6RM à 20 kg
Sidehev: 2x 6-8RM à 6 kg,i supersett med,
Fronthæv: 2x 8-10RM à 4 kg

Dag.3

Knebøy: 4x 6-8RM à 85 kg
Beinpræss: 4x 6-8RM à 129,5 kg
Bænkpræss: 4x 5-6RM à 70 kg
Skråbænk m/manual: 3x 6-8RM à 24 kg
Pushups med vekt(10kg): 3x 8-10RM
Biceps m/EZ-bar: 3x 12RM à 22.5 kg

Dag.4

Markløft: 4x 6-8RM à 87,5 kg
Hip-trust: 4x 6-8RM à 110 kg
Hangups: 5x 6-8RM
Lat-pulldown: 3x 10-12RM à 50 kg
Rev-fly i maskin: 3x 10-12RM à 34,5 kg
Skulderpress u/ryggstøtte m/manual: 3x 6-8RM à 18 kg
Sidehev: 3x 8-10RM à 6 kg

Såm dåkker ser så e 2 og 2 daga ganske lik,bære me litt andre"værktøy"før å utføre øvelsan,å litt meir RM på ænkelte teng. Detta før å styrke støttemuskelaturen også..å ikke bære kjærnen.
Æ like særdeles godt skråbænk me manual og lats træningen æ Smiley

Men om æ ska klag på nåkka øvelse,så e det sidehæv(syns fortsatt det e en drittøvelse), Æ slit rætt og slætt me teknikken pga mobilitetsbegrænsinge i venstre skulder,men det bli vell bedre ætter kvært. Grunn t at æ slit e usikkert,men æ har bestandi vært stiv i skulderleddet,å veit ikke heilt om det lar sæ rætte me strækking og tøying. Æ trur det e bære skuldran mine såm e sånn æ. Han har sett d han å å ikke funne ei løysing el førklaring på d.

Pausan e på mellom 180 t 60 sekund alt etter kordan øvelsa. Å han e litt"nazi"på at æ ikke ska åverskrid di m så mye. Æ jør så godt æ kan Smiley Detta e et program æ like å hold på mæ. Variert og tongt,men samtidi isolert på nånn spesifikke muskelgruppe. Åsså får jo trænt litt arma også Smiley
Så får vi se progresjon videre framåver.

Planen e at detta ska følges i 8 el 12 uke,men da e han slutta å æ e"on my own"her oppe. Men han har sakt han ska lag mæ et nytt program såm æ kan bruk når æ ska bytte. Da bør æ ha såppas mye kunskap og ærfaring at æ klar å vær striks og disiplinert me mæ sjøl sånn at framgangen ikke stagnere. Men æ su meir einn gjærna hadd en træningsbuddy.

Før han slutte e målet mitt å bænke 90 kg sjøl me 2 mnd diett.

Dietten har æ holdt ganske bra nu i 1 mnd,å vækta kryp sakte men sikkert nedåver. Æ stresse ikke,før æ veit at det kan gå ut åver styrken. Æ prøve så godt d lar sæ jør å unngå akkorat det.
Men så langt kan æ ikke ainna einn å klappe mæ sjøl på skuldra å si æ har væt flink :-) (litt skryt må man ha lov å unne sæ sjøl)

Ha en førtræffelig søndag alle sammen,å træn hardt og godt.

Stig.



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!