Skrevet av Emne: trenger større armer for å oppnå bedre fysikk! Hvordan?  (Lest 3703 ganger)

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Har trent styrke seriøst i 2 år nå med mellom 3-5 styrkeøkter i uka. Det skal sies at det var først rett før denne sommeren at jeg begynte med min første deff og faktisk begynte å telle proteiner og vite grovt hvor jeg lå på makroer og kaloriinntak. Kjørte en bulk igjen etter sommerferien som sluttet for 3 uker siden. Er nå på en deff for å få bort litt fett fra bulken men skal ikke stille i konkurranse og planen er derfor ikke å bli ripper to the bone. Målet er å nå ca 8% kroppsfett og vil anta at jeg ligger et sted mellom 10-12% nå. Etter deffen er planen å kjøre en leanbulk fram mot våren før jeg begynner deffe ned igjen men da skal fettet virkelig vekk til sommeren. Det har seg slik at jeg er ganske fornøyd med fysikken min nå, men jeg har et stort ønske om å få større armer da jeg egentlig føler de henger litt etter i forhold til bryst, skuldre og rygg. Hvordan bør jeg gå fram dersom jeg har som mål å få de til å gro maksimalt? Vil jo ligge på et kalorioverskudd med sunn mat, men vet ikke hvordan jeg skal sette opp treningen... Noen som har erfaringer de vil dele? Er det vanlig for kroppsbyggere å prioritere bestemte muskelgrupper over tid?

Utlogget pete227

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Du vet vel at triceps tar opp en stor del av armen din så tren de hardt og sleng på et par øvelser for biceps hvis det trengs. Underarmer må ikke trenes, men hvis det er estetikk du er ute etter så tar du de med.

Angående det å prioritere. Det er alltid best å prioritere tingene du er svak i. Da kommer du langt uten å stagnere.

Tren hardt, men ikke til hypertrofi hver eneste gang hvis du trener hver kroppsdel 2 ganger i uken. Noen lette med mange reps(10-15) og noen tyngre (6-8)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Hva måler du fett% med siden du mener 8% ikke er lavt? 12-15% er normalt slank 10 og under så er det rimelig rippa.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Hva måler du fett% med siden du mener 8% ikke er lavt? 12-15% er normalt slank 10 og under så er det rimelig rippa.

THIS, under 10% så er man riiiimelig ripped... for ikke å snakke om 8%. Jeg ser ikke poenget i å prøve å komme helt ned til 7-8% om man er Naturlig.. Da garanterer jeg at man mister muskler på kjøpet : )! Om man ikke skal stille i noe da seff Smiley
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Tusen takk for tilbakemeldinger! Smiley

Kanskje jeg var unøyaktig med fettmålingen, men poenget er uansett at jeg har bulket og fått i meg litt for mye av kaloriene gjennom dårlig mat, altså et "dirty bulk". Ønsker derfor å få vekk litt av dette fettet før jeg setter i gang med leanbulkingen. Trener boksing og må derfor være litt forsiktig med å kjøre for lange bulker som resulterer i at jeg legger på meg for mye fett... Kan f.eks et av disse programmene være noe å satse på for å få armene til å vokse?

http://www.bodybuilding.com/fun/dober3.htm

http://www.bodybuilding.com/fun/6-weeks-to-sick-arms.html




Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Blir forresten å kjøre et eventuelt program der armer blir trent ofte og tungt når jeg begynner å være på kcal-overskudd igjen Smiley

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Jeg kjørte det programmet på 6 uker, for litt over ett år siden, og hadde gode resultater. Du vil jo sjokke musklene som bare faen med den massive treningen på armene, noe som da forutsetter nok mat, nok søvn og en uke med lett trening etter du har fullført de seks ukene, for å la kroppen restituere skikkelig.
Til info, krever programmet at du har en å trene med siden du skal kjøre negative repetisjoner på en del av dagene.

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Kan også legge til underarmene får kjørt seg på de øvelsene med mange reps, og de med supersett, så underarmene trengs for all del ikke å kjøres separat om du velge det programmet Smiley

Utlogget pete227

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

En arms hantelcurl der man legger overarmen inntil innsiden av låret og curler opp til siden er bra for hypertrofi. Sitt med bred beinstilling med armen langt ned mot gulvet.. Da har du en ledig hånd til å hjelpe den andre når du tar mange reps, hvis du ikke har en treningspartner da. Da ville jeg heller tatt preachercurls.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!