Skrevet av Emne: Trene mage - er det en "felle"?  (Lest 7748 ganger)

Utlogget Gulrot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Trene mage - er det en "felle"?
« #15 : 25. januar 2015, 14:51 »
Jeg er en av de som trener mye mage ved hver styrkeøkt i helsestudioet.
Jeg tar det bl.a. som en del av oppvarmingen, 4-5 sett med div. mageøvelser før jeg begynner å løfte, og tar i tillegg ett og ett sett imellom de forskjellige styrkeøvelsene/volumøvelsene.

Jeg får høre at dette er "dumt" eller snarere unødvendig og bortkastet tid da man får trent mage mer enn nok gjennom styrketreningen, knebøy, markløft osv...
og at "planken" er den eneste fornuftige mageøvelsen man bør forholde seg til, og at det holder med en 30sekunders planke på slutten av treningen..

Stemmer dette?

Jeg er veldig fornøyd med resultatene jeg har fått av min måte å trene mage på, og lurer på om jeg bare har støtt på noen "besservissere" som tar feil?
Jeg hadde aldri hatt disse magemusklene om jeg ikke hadde trenet de, ved siden av alt annet . min mening.
Jeg er en av de som trener mye mage ved hver styrkeøkt i helsestudioet.
Jeg tar det bl.a. som en del av oppvarmingen, 4-5 sett med div. mageøvelser før jeg begynner å løfte, og tar i tillegg ett og ett sett imellom de forskjellige styrkeøvelsene/volumøvelsene.

Jeg får høre at dette er "dumt" eller snarere unødvendig og bortkastet tid da man får trent mage mer enn nok gjennom styrketreningen, knebøy, markløft osv...
og at "planken" er den eneste fornuftige mageøvelsen man bør forholde seg til, og at det holder med en 30sekunders planke på slutten av treningen..

Stemmer dette?

Jeg er veldig fornøyd med resultatene jeg har fått av min måte å trene mage på, og lurer på om jeg bare har støtt på noen "besservissere" som tar feil?
Jeg hadde aldri hatt disse magemusklene om jeg ikke hadde trenet de, ved siden av alt annet . min mening.

Å kaste opp aktiverer alle magemusklene

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Trene mage - er det en "felle"?
« #16 : 25. januar 2015, 15:06 »
Her er det noen som kjeder seg.

Min konklusjon og siste innlegg i denne sørgelige men etterhvert humoristiske tråden: Jeg har rett.

Vil man ha et "ekstra" godt resultat på magamusklene og ikke bare et "godkjent resultat", kan man kjøre på med spesifiserte mageøvelser i tillegg til den treningen man får gjennom baseøvelser og krøll.

Magemusklene trenger ikke deload på samme måte som andre muskelgrupper.

Utlogget krispyfor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Trene mage - er det en "felle"?
« #17 : 26. juni 2015, 18:38 »
For å ha en sterk rygg, kreves en sterk mage, og omvendt. Dog er mageøvelser som innebærer rotasjoner(eks. situps m/vridning) eller statiske(eks. planken) veldig fine øvelser!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!