Skrevet av Emne: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)  (Lest 14188 ganger)

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« : 23. januar 2015, 13:00 »
Ja, det kan tenkes at jeg har et lite, gryende alkoholproblem og jeg lurer på hvor ødeleggende dette er for treninga mi.

Jeg synes jeg er i en litt merkelig situasjon hvor jeg i kostholdet er perfeksjonist, hver dag hele uka, men føler likevel at jeg ryker på en liten smell når kvelden kommer og jeg får lyst på en dram eller 3. Dette er en blanding av at jeg liker smaken, liker å senke skuldrene litt på slutten av dagen, men innrømmer også har jeg har et lite sug for den lille rusen jeg får av dette inntaket.
 
Jeg klarer å justere matinntaket mitt 100% nøyaktig, på grammet anntall proteiner/karb/fett/kcal som jeg har satt opp som mål.
Jeg har gode treninger hele tiden - kan ikke huske sist jeg var misfornøyd med en treningsøkt.
Dette fungerer strøkent og jeg føler meg i knallform, fysisk og psykisk.

Stort sett hver kveld tar jeg meg 2-3 glass rødvin eller 2-4 enheter whiskey mens jeg slapper av til en dårlig film. Dette er blitt en rutine.
Jeg drikker meg aldri full men kjenner godt at jeg har drukket når jeg går å legger meg.
Neste dag kjenner jeg ingenting til dette - ikke tung i hodet eller "fyllesliten" på noen som helst måte. Dette har nettopp å gjøre med at jeg er vant til det - en annen ville kanskje føle seg tung og trøtt dagen derpå etter et slikt alkoholinntak og dermed fått en dårlig treningsøkt.

-Derfor lurer jeg på, siden denne slappheten ikke inntreffer hos meg, er det da mindre skadelig for treningsutviklingen min enn det er for en annen som ikke er vant til å drikke? Andre tanker rundt dette?

Utlogget h2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #1 : 23. januar 2015, 13:08 »
Stort sett hver kveld tar jeg meg 2-3 glass rødvin eller 2-4 enheter whiskey mens jeg slapper av til en dårlig film. Dette er blitt en rutine.
En rutine du burde bryte umiddelbart!

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #2 : 23. januar 2015, 13:12 »
En rutine du burde bryte umiddelbart!

Hvem i helvete er du til å fortelle at han bør slutte med dette? Han er et fritt individ, og bestemmer helt selv hva han vil gjøre. Trives han med et par whiskey på kveldstid, hvorfor ikke? Livet handler om å ha det bra, og det er det alle bør strebe etter.
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #3 : 23. januar 2015, 13:14 »
Du sier det også selv Myorep, du føler deg veldig bra psykisk og fysisk. Kan godt være at alkoholen på kveldstd bedrer den generelle helsen din, pga at det gir deg en mulighet til å slappe av og lade batteriene for en ny dag.
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #4 : 23. januar 2015, 13:16 »
Jeg vil legge trykk på at dette ikke dreier seg om "fyll", men snarere et jevnt høyere alkoholinntak enn folk flest, uten at jeg føler at jeg tar noe skade av det - heller ikke treningsmessig.

problemstillingen min er snarere: Gjør dette mer skade enn hva jeg kan merke, inkludert treningen?

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #5 : 23. januar 2015, 13:20 »
Du sier det også selv Myorep, du føler deg veldig bra psykisk og fysisk. Kan godt være at alkoholen på kveldstd bedrer den generelle helsen din, pga at det gir deg en mulighet til å slappe av og lade batteriene for en ny dag.

Et interessant poeng som jeg også har tenkt på.

Men, jeg er bevisst på at jeg ikke skal lure meg selv. Det er fort gjort å tenke slik du sier her, for så å kunne fortsette en trend som jeg vil tro at "folk flest" mener er skadelig..

Men ja, jeg og tenker slik, at jeg får ladet mitt "sinn" ved å kunne slappe av litt ekstra og "forsvinne" litt i min egen verden ved dagens ende.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #6 : 23. januar 2015, 13:26 »
Hvem i helvete er du til å fortelle at han bør slutte med dette? Han er et fritt individ, og bestemmer helt selv hva han vil gjøre. Trives han med et par whiskey på kveldstid, hvorfor ikke? Livet handler om å ha det bra, og det er det alle bør strebe etter.

Hehe...

Ja jeg har det bra. Jeg har det helt forj**** bra for å si det rett ut.
Hver dag/morgen føles helt fantastisk og jeg er alltid i godt humør.

Det er derfor jeg ville legge ut en slik tråd: Ja jeg vet at jeg har et "litt på kanten" høyt inntak av noe som er veldig skadelig, normalt sett, og "rutinen min" på dette inntaket gjør kanskje at jeg ikke kjenner skadevirkningene slik andre gjør.

Altså, et av mine hovedpoeng her, et utsagn jeg regner med kan skape litt liv og røre her: Det er mye mer skadelig for folk flest å drikke seg småbrisen på en hverdag enn det det er for meg, for jeg merker ingenting dagen derpå og får derfor trent 100% likevel.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #7 : 23. januar 2015, 13:36 »
En rutine du burde bryte umiddelbart!

Jeg er ute etter kommentarer med litt mer kjøtt på beina takk(:

Jeg sier ikke at du nødvendigvis tar feil, men hvorfor? Hva skjer med kroppen min i negativ retning som jeg ikke klarer å merke selv?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #8 : 23. januar 2015, 13:59 »
Mitt råd til deg er å kvitte deg med spriten. Den lages sånn at man må drikke den bar og i mengder for å kjenne smaken ordentlig og etterhvert så blander smaken seg med følelsen av å få i seg alkohol. Etterhvert blir du alkoholisert. Selv om kroppen din fikser konsumet nå så betyr ikke det at den fikser det om 5-10 år selv om du ikke drikker mer da. Det sliter på kroppen, akkurat som anabole steroider gjør.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #9 : 23. januar 2015, 16:20 »
Hva skjer hvis livssituasjonen din forandrer seg til det dårligere en periode??
Vil du da øke inntaket??
Jeg mener hvis man må ty til alkohol for og klare å senke skuldrene om kvelden,
så har man enkelte ting i sin livssituasjon som man bør ta tak i.....

Jeg har sett hva alkohol kan gjøre med folk, og mange av dem startet nok i det små.
Mistet en tidligere kollega pga alkohol og har sett flere familier gått i oppløsning.
Alkohol bringer ikke noe positivt med seg i mine øyne.
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #10 : 23. januar 2015, 16:39 »
Så sant som det kan bli sagt @SFV og payn, jeg er fullt klar over det.

Jeg tror nok denne tråden var ment som en bevisstgjøring med et håp om å få litt dårlig samvittighet ovenfor meg selv, for jeg er fullt klar over at jeg lever på grensen her og at det fort kan utarte seg.

Dårlig samvittighet har dere klart å gi meg, takker og bukker.

Jeg lurer fremdeles på skadevirkningene som jeg ikke merker noe til.
Fremgang på treninga har jeg definitivt, men kanskje jeg heller burde tenke på hvor stor fremgangen kunne ha vært fremfor å benekte at den ville vært den samme, alkohol eller ei.(?)

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #11 : 23. januar 2015, 16:43 »
også tenker jeg på kaloriene som jeg liksom er så flink til å telle og justere opp og ned...nøyaktig 2400kcal hver dag, er så usannsynlig nøye på dette at jeg spiser eksakte anntall nøtter osv. før jeg legger meg, om jeg ser at jeg "mangler" litt fett på dagsbudsjettet..

og så drikker jeg kanskje for 2-400kcal på kvelden som ikke registreres....og som samtidig setter de andre næringsstoffene "på vent" fordi levra ønsker å prioritere alkoholen først..

nei...

det blir nok bare tull dette..

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #12 : 23. januar 2015, 17:00 »
Ikke at jeg jobber med noe sånt, men jeg har vært borti ungdommer (type 20 år) som har drukket en hel flaske vodka per dag og som ikke har "rast sammen" enda. Det tar litt tid.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #13 : 23. januar 2015, 23:45 »
Ser ikke problematikken i dette så lenge du ikke lar alkoholen ta overhånd. Uansett, det er ditt eget valg, og bare du vet hva som funker best for deg.
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #14 : 23. januar 2015, 23:52 »
Etter min mening er den psykiske helsen mye viktigere enn den fysiske uansett, så gjør det som gir deg mest lykke.
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!