Skrevet av Emne: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)  (Lest 14194 ganger)

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #30 : 19. februar 2015, 13:48 »
Og en ting til, det høres litt ut som du synes det er veldig vanskelig å kontrollere alkoholen på samme måte som du gjør med f.eks kostholdet ditt. Det får meg til å tro at du har et mildt problem allerede. Husk at sånt fort kan vokse seg stort og så ta baner man aldri mente til å begynne med. Er bare at jeg får litt dårlige vibber av hele greia og virker ikke som du vi ha en bekreftelse på at det er greit at du drikker heller. Selv om det kanskje er null problem. I noen tilfeller med noen på samme alkoholkonsum til deg så ville jeg ikke reagert men det er litt måten du presenterer greia på. Det høres ut som om du skulle vært den beste versjonen av deg selv så ville du ikke drukket alkohol hver dag.

Har jeg rett ? Si ifra hvordan ting funker mann, prøv en stund uten. Man kan nok øke ganske mye bedre på treninga, men jeg tror det er flere grunner enn alkoholen alene. Jeg tror kanskje at du kan få en "boost" av å på en måte få lukka et kapittel du ikke vil videre på, og så finne det andre som du tenker på innerst inne.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #31 : 19. februar 2015, 14:41 »
Takk Danny

Ja denne tråden har vel egentlig endt med "Fortsett alkoholkonsumet kamerat, men vær så vennlig å drikke litt mindre vann"
Haha..jeg er heldigvis ikke dummere enn at jeg kan tenke selv, selv om jeg ikke regner meg selv som den skarpeste knive i skuffen.

Det er nok som du sier ja, måten jeg presenterer det på gjør at folk flest tenker at "dette høres ikke så farlig ut".
Og ja, jeg startet denne tråden fordi jeg innerst inne er bekymret. Mest bekymret er jeg fordi ting fungerer så utrolig bra med dette konsumet og det virker litt "rart"..
Hver morgen, og da mener jeg hver morgen, føles helt fantastisk, fullt av liv i kroppen. Jeg er sosial, treningsnarkoman, jobber bedre enn folk flest og har ikke hatt en sykedag på over 3 år..

Men innerst inne har jeg en følelse av at noe er galt, eller kan gå galt..

Jeg har holdft på slik i nærmere 5 år, uten å øke konsumet.
Det startet slik da jeg etter 10 år med cannabis hver eneste dag, plutselig bestemte meg for å slutte med. Savnet rusen og tok meg en dram istedet. Den lille rusen jeg får av 3-4-5 drammer er på en måte blitt en del av meg nå.

Som nevnt tidligere, jeg startet denne tråden i håp om å få en masse "kjeft" slik at jeg kunne føle meg litt rævva og bruke den følelsen til å hjelpe meg ut av en gryende problem. Slik gikk det ikke.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #32 : 19. februar 2015, 14:59 »
Takk for godt svar, gir deg en honnør for den.

Nok en gang virker det som om jeg bare skal fortsette stilen altså, når jeg veier opp positivene/negativene i forrige innlegg - eller er det bare jeg som allerede er psykisk skadet og velger i underbevisstheten alle veiinger mot det positive - DRIKK

Nei, jeg er nok litt føkkt.

Jeg lurer på i hvor stor grad de 3 hovedmacroene nektes adgang ved at jeg tar meg 2-3 drammer. Dette må vel sier å være en umulighet å fastslå(?)
Jeg er helt ekstremt nøye med maten og tror jeg har bommet med max 2g pr. macro (mine mål) i over et halvt år nå. Velger å ikke telle alkoholen som kcal på noen som helst måte da jeg ikke vil gå glipp av en eneste macro.
Jeg lurer på hvor lang tid det går før kroppen igjen begynner å ta til seg macroer og om det i det hele tatt er noe poeng i å spise noe som helst etter å ha tatt seg en dram - altså ev. spise først, vente en time før man tar seg en dram er muligens en mulighet.

Om jeg har fri dagen derpå, ingen planer annet enn trening, hender det jeg ryker på 4-5 drammer - fremdeles ingen fyll, men for en annen ville det kanskje føltes slik, men jeg tåler litt.

Jeg noterer kroppsvekt en gang i uka men veier meg hver morgen likevel, fordi det er så ufattelig gøy.
Jeg merker at jeg veier drastisk mindre dagen derpå, om jeg kvelden i forveien har tatt en ekstra dram selv om jeg er flink til å drikke vann. Jeg bælmer vann, drikker opp i mot 9-10 liter hver dag, uavhengig av drikkinga - Kostholdet er såpass rutine/viktig for meg at jeg glemmer ikke dette selv om jeg begynner å bli litt surrete i hue.

Du bør være oppmerksom på at når man har et potensielt alkoholproblem så vil den gryende avhengigheten være med på å påvirke en i retning av at man føler at konsumet ikke er så farlig. Dette fortsetter samtidig som konsumet øker og tilslutt så er alkoholismen et faktum. Så det gjelder å være oppmerksom på det fenomenet og ikke basere alt på "gode følelser".
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #33 : 19. februar 2015, 23:37 »
Takk Danny

Ja denne tråden har vel egentlig endt med "Fortsett alkoholkonsumet kamerat, men vær så vennlig å drikke litt mindre vann"
Haha..jeg er heldigvis ikke dummere enn at jeg kan tenke selv, selv om jeg ikke regner meg selv som den skarpeste knive i skuffen.

Det er nok som du sier ja, måten jeg presenterer det på gjør at folk flest tenker at "dette høres ikke så farlig ut".
Og ja, jeg startet denne tråden fordi jeg innerst inne er bekymret. Mest bekymret er jeg fordi ting fungerer så utrolig bra med dette konsumet og det virker litt "rart"..
Hver morgen, og da mener jeg hver morgen, føles helt fantastisk, fullt av liv i kroppen. Jeg er sosial, treningsnarkoman, jobber bedre enn folk flest og har ikke hatt en sykedag på over 3 år..

Men innerst inne har jeg en følelse av at noe er galt, eller kan gå galt..

Jeg har holdft på slik i nærmere 5 år, uten å øke konsumet.
Det startet slik da jeg etter 10 år med cannabis hver eneste dag, plutselig bestemte meg for å slutte med. Savnet rusen og tok meg en dram istedet. Den lille rusen jeg får av 3-4-5 drammer er på en måte blitt en del av meg nå.

Som nevnt tidligere, jeg startet denne tråden i håp om å få en masse "kjeft" slik at jeg kunne føle meg litt rævva og bruke den følelsen til å hjelpe meg ut av en gryende problem. Slik gikk det ikke.

Du får ikke sitere meg på at du ikke fikk kjeft. Mitt innlegg lå det mye alvor i, og jeg mener at du har en del tegn som jeg kjenner igjen fra flere fra min gamle omgangskrets. Mange som følte at alt fløt bra og at ingenting ble påvirka før det plutselig tok av mer enn de kunne forestilt seg. Jeg syns ikke du skal føle at du sitter igjen med "drikk mindre vann, alkohol er ok". og jeg føler på at noe er galt har vist seg "bedre" og bedre for hvert innlegg. DU har nok et gryende problem sånn du forklarer det. Husk at her inne får du flere perspektiv på saken. Jeg har tonnevis av erfaring med avhengighet, både på meg selv og andre, og jeg ser mange varselsflagg her.

Håper du får nøsta opp i dette, for ingen av oss andre kan styre livet ditt. Kjeft hjelper stort sett ingen som ruser seg daglig, men mye bra er gjort hvis man tenker at "det her er ikke helt sånn jeg vil leve" og at du på en måte "vil" ha bekreftelse på at noe ikke stemmer. Jeg syns snakken om drikkekultur o.l var en avsporing i denne tråden, men samtidig synes jeg at du gir litt blanda signaler som er vanskelig å tyde for noen som ikke har vært i lignende situasjon. Jeg rusa meg fire-fem ganger i uka, var i toppform fysisk, data damer i fleng og tjente penger på det jeg elska, å trene andre mennesker. Og jeg følte meg som supermann for ingenting gjorde at jeg følte meg dårlig... Helt til ting sa PANG.. så satt jeg plutselig i situasjoner jeg aldri kunne forestilt meg. Plutselig røyk treninga, slutta å trene andre mennesker, var blakk og det eneste jeg tenkte på var rusen. Den kan fort vokse fra å bety 5 prosent av livet ditt til 90, uten at man kjenner seg noe dårlig på veien dit. Sånne ting biter deg i ræva, folk flest som det skjærer seg for er ikke dumme. Skillet mellom det som er Ok og ikke er det du selv, eventuelt nære venner/familie som best ser, men jeg ville forandra på ting før det går så langt at vennene dine må si til deg at du har problemer.. For da har det som regel gått ganske langt, for mange.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #34 : 19. februar 2015, 23:41 »
Og neste gang du spør om sånt ville jeg prøvd å unngått å spørre i et treningsperspektiv. For tilogmed heroinister kan klare å trene hardt og være i form. Selv om det er få
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Alkoholen ødelegger for meg....eller...(?)
« #35 : 19. februar 2015, 23:47 »
"Du får ikke sitere meg på at du ikke fikk kjeft."..

kjære tid, jeg mente på ingen måte å sitere deg på det, beklager om jeg gjorde meg misforstått....jeg sikter til en del andre svar her inne..

Faan!

jeg har lyst til å stenge denne tråden men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!