Skrevet av Emne: Kostholdsråd og antall kcal  (Lest 3534 ganger)

Utlogget 2barnsmamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Kostholdsråd og antall kcal
« : 24. januar 2015, 22:17 »
Hei,

Jeg har siden November vært litt striks på kcal inntaket for å få en kick start på vektnedgangen. Og det har jeg jo fått til. 6 kilo ned med ca 1300 kcal for dag. Men nå syns jeg det har gått for mye utover muskelmassen. Så fremover blir det mer målrettet styrketrening. Jeg trenere annen hver uke siden jeg er deltidsmor, og ukene jeg har ungene så er det ikke tid til så mye trening. Når ungene er i seng da synker jeg i sofaen. Nå har jeg satt meg opp ett styrkeprogram som jeg skal ta annen hver kveld. 30-45 minutter hjemme når jeg har ungene. Det blir målrettede dager med armer, mage, rygg rompe/lår. Vurderer Kreatin tilskudd en periode for en slags kick start. Når jeg har vanlig treningsuke så trener jeg litt styrke, men også mye kardio. Jeg er glad i å løpe...
Men det jeg lurer på hvor mange kcal bør jeg ligge på for å ikke gå så mye mer ned i vekt, men samtidig forme kroppen mer. Kroppen trenger jo energi til å bygge muskler. Jeg er snart 36 år, 163 cm høy, 62-63 kilo, jeg har stillesittende arbeid, men trener omtrent hverdag annen hver uke. Jeg er veldig variert i treningen min, løper, langrenn, sykkel, og litt styrke, springer på fjellet.  Håper på noen råd. Jeg var å veide meg på en slik vekt som skal vise fett prosenten. Hadde igjennomsnitt 27% fett i kroppen om det har noe å si. Veide meg mest for gøy. Og jeg må si jeg ønsker mer muskler ja.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Kostholdsråd og antall kcal
« #1 : 24. januar 2015, 22:26 »
Hvis du ønsker deg mer muskler er ikke 1300 kalorier veien å gå. Sulteforing hører ikke hjemme i treningsverdenen.

Alt avhenger jo av hvor villig du er til å jobbe hardt for det, og hvordan målsetningene i virkeligheten er. Det er så lett å si "jeg vil ha mer muskler", men det er ikke alle som er villige til å gjennomføre. Det krever mye tung løfting og terping på teknikk.

Var jeg deg ville jeg ha prøvd en periode på 2000 kalorier om dagen, om ikke høyere. Mye protein, lite karbohydrater og medium med sunt fett. Styrketrening 3 dager i uka, tunge fullkroppsøvelser som knebøy, markløft, benkpress og skulderpress.

Jo mer løping du gjør, jo vanskeligere vil det bli å bygge muskler, i alle fall når man i tillegg forsøker å passe på kaloriene og spise helt "rent".
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget 2barnsmamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Kostholdsråd og antall kcal
« #2 : 24. januar 2015, 22:52 »
Jeg har en vilje av stål, og når jeg setter mål så gjennomfører jeg. 1300 kcal vet jeg selv er vanvittig lite, men det var en liten kick start når før jul og at jeg bør ligge iallefall på 2000 kcal som du også sier. Jeg har begynt å øke kcal inntaket nå gradvis. Så rundt 1600-1700 kcal nå. Jeg er ganske god på kosthold og spiser svært variert og passer på å ete sunt fett og er glad i proteinrike matvarer Smiley Jeg var jo ganske uklar når jeg sier mer muskler. Jeg ønsker en mer definert kropp. Men også en sterk rygg og bekken. Jeg sliter en del med låsninger i bekkenet, at høyre skulderblad forskyver seg oppover og gir låsninger i nakke og midt rygg. Jeg har ikke noe mål om å blir kroppsbygger eller noe sånt. Bare føle meg mer vel.  Lyst å se godt ut Smiley Og så absolutt ha en kropp som samarbeide mer enn den gjør nå. Jeg er møkk lei av smerter i rygg og bekkene. Og så er det håp om at jeg slipper å se fysioterapeuten min så ofte som jeg gjør nå.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Kostholdsråd og antall kcal
« #3 : 24. januar 2015, 22:56 »
Da er de øvelsene jeg nevnte over svaret ditt. Styrker hele kroppen, og spesielt rygg, hofteregion og bein. Benk- og skulderpress passer på at du får en sterk og sunn overkropp.

Kjør på, ikke spis for lite, og ikke løp for mye - spis i alle fall mer hvis du må løpe Cheesy
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget 2barnsmamma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Kostholdsråd og antall kcal
« #4 : 24. januar 2015, 23:01 »
Det blir nok litt løping ja.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!