Skrevet av Emne: Trenger ett treningsprogram optimalisert for meg? 16år  (Lest 6978 ganger)

Utlogget SENOBJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Heisann jeg er 16 år(1998) og liker å trene, har trent en liten stund nå og ser resultater, er ganske "kraftig" altså har fett på kroppen. Jeg elsker å løfte tungt å trives med å trene.

Treniningsprogrammet mitt nå:
DAG1: BEIN(Vanlig bøy og strakmark)
DAG2: RYGG, BICEPS
DAG3: BRYST, SKULDER, TRICEPS(vanlig benk)
DAG4: BEIN(Frontbøy og mark)
DAG5:RYGG BICEPS
DAG6:BRYST, SKULDER, TRICEPS(Decline)

Reps:
uke1: 12
uke2: 8
uke3: 5
uke4: 3

Er jo selvsagt ikke i nærheten av alle øvelsene jeg har, men det er basic, blir dette for mye i uken. Det jeg vil oppnå, er å bli stor å sterk. Evt er det noen her som kunne ha satt opp ett mer optimalt program for meg?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Jeg synes det er for mye.

Skulle likt å se alle øvelsene du gjør, list gjerne opp hele programmet om du gidder. Personlig ville jeg ha gått for 4 eller MAKS 5 dager i uka. Du er ung, og hvis du spiser mye og hviler mye er det nesten magisk hva du kan hente deg inn fra, men fremgang i styrke er nesten like avhengig av hvile som det er av treninga i seg selv. Ville kjørt 4 dager styrke og 1 dag med litt intervalltrening + abs osv.

HVIS du skal kjøre 5 eller 6 dager i uka må treningen periodiseres perfekt for at du ikke skal kjøre deg helt ned i kjelleren i løpet av relativt kort tid.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Jeg ville gått for 5 økter i uken og lagt inn fridag onsdag og en dag i helgen. Bra at du tenker å periodisere, men ikke glem kardiotrening. Du trenger kondisjon også selv om du spesialiserer deg på styrketrening. Vurder om alle muskelgruppene trenger like mye trening - kan armer trenes en dag i uken? De er tross alt involvert som hjelpemuskulatur under rygg og brysttrening. Ønsker du å trene en fullverdig økt på hver muskelgruppe, kan andre økt på samme muskelgruppe bestå av 1 (eller 2 øvelser maks) hvor du kjøres 3-4 sett på en baseøvelse;  Fullverdig økt skuldre med 4 øvelser og deretter suppleringsøkt 2 dager senere med 1 øvelse; militærpress 4 sett.....
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget pablopablo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

jeg har over 12 års erfaring med styrketrening som kroppsbygger, instruktør og PT. Jeg kan tilby deg skreddersydd diettplan og/eller treningsprogram

I can assure you that, with my knowledge, skills, experience and enthusiasm, I will be able to provide quality training and diet programs for you.
Do you have any question? Does this sound interesting to you? Send an mail to pawelstempel82@gmail.com

I will design a workout that will best suit your goals!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!