Skrevet av Emne: Øke antall pushups  (Lest 5518 ganger)

Utlogget Humet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Øke antall pushups
« : 27. januar 2015, 22:40 »
Hei!

Kjører en enkel liten runde med tre sett pushups og tre sett planke tre ganger i uka.

Det er egentlig bare ment som "vedlikehold" for rygg og generell helse. Det hadde dog vært morsomt å komme seg opp på et mer folkelig antall pushups som f.eks 3x15 enn de stakkars tjukkas rundene med 3x4.

Spørsmålet er da, hvordan øker jeg? Og hvor lenge holdes den belastningen?

Verdt å nevne at jeg er 28, mann og har både vært mye større og mye mindre, samt mye sterkere men og svakere enn det eg er no. Har prøvd forskjellige måter å bli sterkere på før uten at det har gitt nå særlig smell for penga.

Takk!:)

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Øke antall pushups
« #1 : 27. januar 2015, 22:46 »
Mengde. Pushups hver dag. Når du står midt på kjøkkengulvet og lurer på hva du skal ha på brødskiva, ned og ta pushups. Burde øke raskt. Ikke 2, ikke 4, men 5. Du skal klare 5. 10 ganger om dagen. Og så 6, og så 7 osv osv.

Og jeg vet ikke helt hva noen runder med 4 pushups 3 ganger i uka vedlikeholder, men skal det gi noen form for mening med tanke på styrke så må antallet dramatisk opp.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Humet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Øke antall pushups
« #2 : 28. januar 2015, 06:33 »
Takk!

Det er jo det jeg lurer på og. Fire har rett og slett vært 1 til 2 unna failure. Flaut men sant:P

Utlogget Ace-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 41

Sv: Øke antall pushups
« #3 : 28. oktober 2015, 17:50 »
Jeg er veldig svak i både benk/pushups øvelser jamført med f. eks andre øvelser hvor jeg ikke er utenfor normen. Pushups har blitt mye bedre og som det blir skrevet her er mengde nøkkelen.

Jeg begynte å gjøre pushups hverdag, gjerne flere ganger. Kunne gjøre 5-6 ganger om dagen av 2-3 set til failure. Når jeg startet klarte jeg type 10 pushups (evig flaut). Etter to måneder klarte jeg 20 og etterhvert 30. Varier bredde mellom hendene og kjør til failure, partials, og rest-pause. Jeg brukte vanligvis 45-60 sec pause mellom hvert set. Nå bruker jeg kun pushups på chestday og repper ut 15-20 a 3 set som en finisher.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!