Skrevet av Emne: Sterk jente  (Lest 8159 ganger)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sterk jente
« : 05. februar 2015, 16:20 »
Hei!

Jeg har ei svigerinne som jeg har hatt med meg på trening det siste året. Hun er veldig ivrig på trening og har hatt en fabelaktig økning siden hun startet.

Vi satt og tittet litt på ulike rekorder i styrkeløft, og siden hun bare er 21 år og veier 43kg, var det ikke mye rekorder å innhente. Raw knebøy verdensrekord var for eksempel på 104kg etter hva jeg kunne se (i -44). På Styrkeløfteforbundets sider står det kun "standardkrav". Vil det si at ingen innehar norgesrekorden (da de ikke har klart standardkravet?) Dette står både for -43 og -47 klassen under kategorien junior (18-23).

Vi har begge tro på at hun kan klare disse rekordene før fylte 24 år. Hun har nå 75kg i bøy, 80kg i markløft og 45kg i benkpress. Alt uten utstyr - ikke engang belte. Bortsett fra benkpressen (ikke lang nok stopp) hadde alle løftene vært godkjente. Standardkravet er 90 i bøy, 100 i mark og 60 i benk for hennes klasse (utstyrsfritt) Bør være overkommelig på 3 år. Hvis hun klarer dette, har hun da Norgesrekorder?

På forhånd takk for tilbakemeldinger Smiley

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Sterk jente
« #1 : 05. februar 2015, 17:22 »
Det virker logisk å ta kontakt med Styrkeløftforbundet.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!