Skrevet av Emne: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?  (Lest 3281 ganger)

Utlogget intraining78

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« : 06. februar 2015, 10:15 »
Jeg trener for så vidt jevnlig. Styrketrening og utholdenhetstrening. Dette har jeg gjort nå i ca 3 år. Folk rundt meg sier de ser resultater. Jeg ser også selv at jeg blir strammere,blir mer markert og får større muskler. Likevel viser egentlig Tanitavekten at jeg har en del fett i kroppen. 30%. Hvor reel er egentlig denne Tanitavekten? Jeg kommer nok til å innom en kamerat og prøve med fettklyper en gang samtidig som jeg prøver Tanitavekten for å se.

I alle fall så bruker jeg både øyesyn, centimetermål og hva jeg klarer å løfte som indikatorer på hvordan jeg ligger ann. Jeg følger noe med på vekten men den kan jeg på en måte ikke stole på. Samtidig så er det slik jeg ser det ikke noe mål i seg selv å veie det ene eller det andre så lenge man føler seg sprek.

Jeg prøver å få i meg mest mulig protein via vanlig mat og har ikke noen form for kosttilskudd da jeg tenker dette er en unaturlig måte å få i seg næring på.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #1 : 06. februar 2015, 11:05 »
Jeg trener for så vidt jevnlig. Styrketrening og utholdenhetstrening. Dette har jeg gjort nå i ca 3 år. Folk rundt meg sier de ser resultater. Jeg ser også selv at jeg blir strammere,blir mer markert og får større muskler. Likevel viser egentlig Tanitavekten at jeg har en del fett i kroppen. 30%. Hvor reel er egentlig denne Tanitavekten? Jeg kommer nok til å innom en kamerat og prøve med fettklyper en gang samtidig som jeg prøver Tanitavekten for å se.

I alle fall så bruker jeg både øyesyn, centimetermål og hva jeg klarer å løfte som indikatorer på hvordan jeg ligger ann. Jeg følger noe med på vekten men den kan jeg på en måte ikke stole på. Samtidig så er det slik jeg ser det ikke noe mål i seg selv å veie det ene eller det andre så lenge man føler seg sprek.

Jeg prøver å få i meg mest mulig protein via vanlig mat og har ikke noen form for kosttilskudd da jeg tenker dette er en unaturlig måte å få i seg næring på.

Jeg aner ikke hva en Tanitavekt er, men det er ganske greit å gjøre et anslag på % kroppsfett ut ifra referansebilder. Se link nedenfor!

http://www.builtlean.com/2012/09/24/body-fat-percentage-men-women/

Utlogget intraining78

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #2 : 16. februar 2015, 00:20 »
Jeg har lest at alt under 12% fett ikke er sunt for kroppen? Stemmer dette?

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #3 : 16. februar 2015, 00:22 »
Jeg har lest at alt under 12% fett ikke er sunt for kroppen? Stemmer dette?


Det kommer helt an på. Det er ingen fasit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #4 : 16. februar 2015, 00:58 »
Jeg har lest at alt under 12% fett ikke er sunt for kroppen? Stemmer dette?

For kvinner stemmer nok det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #5 : 17. februar 2015, 14:33 »
Jeg har lest at alt under 12% fett ikke er sunt for kroppen? Stemmer dette?


Fettprosent < 12% for en (frisk) kvinne vil kreve en ekstrem diett i kombinasjon med ekstrem trening. "Normale kvinner" klarer ikke å holde seg under 12% annet enn i kort tid i forbindelse med konkurranser.

Så lenge du ikke lider av anorexia eller andre psykiske lidelser så er dette altså et IKKE-problem.

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #6 : 17. februar 2015, 16:29 »
Jeg aner ikke hva en Tanitavekt er, men det er ganske greit å gjøre et anslag på % kroppsfett ut ifra referansebilder. Se link nedenfor!

http://www.builtlean.com/2012/09/24/body-fat-percentage-men-women/


Silke bilder er misvisende. Det er en slags pekepinn, men jeg har nå 14.6% i fettprosent, men ser ikke slik ut som på bildet. Det kommer helt an på fettfordelingen og gener. Jeg er uheldig da alt fettet jeg har igjen lagrer seg rundt midje og hofter!

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #7 : 23. februar 2015, 14:37 »
Silke bilder er misvisende. Det er en slags pekepinn, men jeg har nå 14.6% i fettprosent, men ser ikke slik ut som på bildet. Det kommer helt an på fettfordelingen og gener. Jeg er uheldig da alt fettet jeg har igjen lagrer seg rundt midje og hofter!

Høres helt normalt ut, så lenge du er jente. Hvordan måler du fettprosenten din?

Utlogget bukt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: TANITAVEKT - TIL Å STOLE PÅ?
« #8 : 24. februar 2015, 19:36 »
Jeg har en slik , den har 2 moduser en for trente mennesker og en for vanlige kropp. sist jeg var i form målte jeg med den og sammenlignet med digital fettprosent klype.

Resultataet med klypen var da 8% fett mens vekten sa 7% på treningsmodus, på vanlig modus sa den at jeg hadde 17% fett what
 
Slike vekter er bare en pekepinn og intet annet hvis du ikke har testet de oppimot reell fettprosentmåler og vet din differanse utifra vekten ... for andre kompisert igjen blir de ulike modusene på min vekt helt feil ...

Å se seg i speilet med objektive øyne er ofte det enkleste, synes magerutene og blodårer så er sommerformen innen rekkevidde (for gutter iallefall) jenter kan godt ha en høyerer prosent og alikevel se knall ut..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!