Skrevet av Emne: Allergisk reaksjon på pre-workout??  (Lest 5730 ganger)

Utlogget StineMy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Allergisk reaksjon på pre-workout??
« : 06. februar 2015, 15:23 »
på vei til trening i dag, drakk jeg pre-workouten min som vanlig. Har brukt den samme i flere måneder uten problemer før jeg i dag ble fryktelig kvalm og uggen. Tenkte det var fordi vi kjørte bil, og jeg holdt på med helt andre ting enn å se på veien. Da kvalmen ga seg, oppdaget jeg at jeg var rødflammede i annsiktet og på armene og det kødde skikkelig. Så veldig ut som elveblest, og jeg ble veldig slapp. (Motsatt virkning av det som er meningen)

Har noen opplevd lignende? Har ikke spist noe annet i dag enn jeg vanligvis gjør. Pre-workouten er av merket fire-up, og har som sagt aldri vært noe problem før. (Har brukt over halvparten, og er nøye med pre-workoutpauser innimellom)

Setter stor pris på erfaringer da dette var en ganske skremmende opplevelse. Har ingen andre allergier.


Utlogget Apothic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Allergisk reaksjon på pre-workout??
« #1 : 06. februar 2015, 20:48 »
hmm... jeg har for tiden en helvetes kløe som startet for ca 1,5 mnd siden.... Har ikke gjort noen endringer jeg kan tenke over. Startet bare plutselig en dag, jeg har nå godt på Zyrtec i denne tiden og hverdagen er umulig uten. Akkurat samme symptomer som deg, intens kløe som ikke gir seg, bli rødt og snne hvite nupper der når jeg klør.

Byttet til N.O Explode PWO og etter jeg leste posten din så kan det hende dette er svaret, skal prøve å kutte ut denne å rapportere tilbake.

Utlogget StineMy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Allergisk reaksjon på pre-workout??
« #2 : 07. februar 2015, 09:18 »
God morgen!

Ja, det hadde vært helt supert! Jeg skal prøve og trene med pre-workouten i dag igjen, og se om jeg får samme reaksjon. Skriver inn litt senere hva som evt skjer.

Takk for svar!

Stine

Utlogget StineMy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Allergisk reaksjon på pre-workout??
« #3 : 10. februar 2015, 11:12 »
Hei igjen. Prøvde meg på pre-workouten i går, samme dose, samme merke. Merket ingenting... Veldig rart, så skal fortsette å prøve og oppdatere om det skjer noen endringer. Har måttet starte med øyedråper mot allergi i det siste, uten at jeg egentlig vet hva jeg reagerer på. Kan jo være at pre-workouten trigget noe jeg allerede reagerer på.

Hvordan går det med deg?

Stine

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Allergisk reaksjon på pre-workout??
« #4 : 20. februar 2015, 08:59 »
på vei til trening i dag, drakk jeg pre-workouten min som vanlig. Har brukt den samme i flere måneder uten problemer før jeg i dag ble fryktelig kvalm og uggen. Tenkte det var fordi vi kjørte bil, og jeg holdt på med helt andre ting enn å se på veien. Da kvalmen ga seg, oppdaget jeg at jeg var rødflammede i annsiktet og på armene og det kødde skikkelig. Så veldig ut som elveblest, og jeg ble veldig slapp. (Motsatt virkning av det som er meningen)

Har noen opplevd lignende? Har ikke spist noe annet i dag enn jeg vanligvis gjør. Pre-workouten er av merket fire-up, og har som sagt aldri vært noe problem før. (Har brukt over halvparten, og er nøye med pre-workoutpauser innimellom)

Setter stor pris på erfaringer da dette var en ganske skremmende opplevelse. Har ingen andre allergier.

Kløe i øynene, forandringer i slimhinnene altså f.eks tett nese og nysing er klassiske symptomer på allergi.


Noen reagerer ulikt på preworkout, som førstegangs opplevelse kan følelsen være noe overvelmende avhengig av flere faktorer som f.eks type proworkout, mengde ift din kropp. Da kan symptomer som kvalme og uggenhet oppstå.
Mange kan også begynne å klø, det kommer av noen stoffer i tilskuddet. Det kan derfor ha naturlige forklaringer, og ikke nødvendivis allergi.

Øyedråper kan på ingen som helst måte motvirke eller forebygge allergi.

Du kan prøve et par ganger til, evt mindre dose, og sørge for at du har spist et godt måltid i forkant med rikelig med vann.
Om kroppen responderer kraftig eller i hentydning til allergi er det best å stoppe og evt oppsøke lege for sjekk av allergi.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget broiler

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Allergisk reaksjon på pre-workout??
« #5 : 11. juli 2015, 11:49 »
Aldri ta PWO på tom mage, du kan bli fysisk uvel av PWO hvis kroppen ikke har noe annen næring å ta til seg når du skal trene. Spis en banan, riskake etc før trening slik at du har noe å gå på Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!