Skrevet av Emne: Magetrening  (Lest 8345 ganger)

Utlogget anineb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Magetrening
« : 07. februar 2015, 00:59 »
Hei! Bare lurte på om noen har anbefaling til hvor ofte man bør trene magen for å få synlige magemuskler. Fettprosenten min er allerede ganske så lav. Trener mage rundt 20 minutter hver dag - 60 crunches, 30 bicycles + 3 øvelser til (vet ikke hva de heter). Har noen noen tanker om det - for lite, for mye, for ofte?  Smiley Har noen tips til gode øvelser?

På forhånd takk Wink

- Anine


Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Magetrening
« #1 : 07. februar 2015, 14:21 »
Kutt ut crunches. Du fær ikkje overbelasta magen med så lette øvingar. Prøv deg med hengande beinlyft,  get-ups og ustabile plankar. Det skal greie seg å trena magen tri - fire gonger i veka med god belastning.

Utlogget anineb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Magetrening
« #2 : 07. februar 2015, 17:11 »
Okei, tusen takk! Fant ut hva de andre het btw! Jeg gjør, i tillegg til 60 crunch og 30 bicycle, 30 half-seated leg circles, 30 situps (bare at jeg begynner sittende og så går ned, om du skjønte det) og 15 "side-sit ups" på hver side (Begynner sittende på denne øvelsen også). Vet ikke om du skjønte det da, men... Litt vanskelig å forklare, haha!  Wink

Men hva vil god belastning si?  Smiley

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Magetrening
« #3 : 07. februar 2015, 17:38 »
Eg tykkjer du kastar bort tida di om du greier særleg meir enn ti repetisjonar i settet. Så du lyt belast opp dit, minimum.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Magetrening
« #4 : 07. februar 2015, 20:09 »
Jeg må bare nevne at synlige magemuskler ikke har noenting med magetrening å gjøre. Det handler om kosthold. Du må ha en relativt lav fettprosent for at rutene skal komme frem.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget anineb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Magetrening
« #5 : 08. februar 2015, 02:33 »
Sleggjesletvold: Okei! Da skjønner jeg Smiley

Anorakk: Ja, har hørt det og jeg regner jo egentlig med det.. Det jeg ikke skjønner er at jeg har hatt en veldig lav fettprosent (lavere enn 10). Likevel hadde jeg ikke synlige magemuskler, hvordan kan det ha seg? Jeg trente regelmessig den tiden også. Mest ballett, litt jogging og styrke 1 time to ganger i uken. Kan det være at jeg ikke trente nok mage?

Tusen takk for respons forresten Smiley

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Magetrening
« #6 : 08. februar 2015, 09:06 »
Det er jo vanskelig for meg å si, men er du helt sikker på at den fettprosentmålingen stemmer? Det er svært sjelden at kvinner (selv veldig aktive) har en fettprosent under 10. Du burde vel kunne ha synlige mageruter i sjiktet 10-15%, men sånt er jo veldig individuelt også. Jeg har liten tro på at du ikke har trent magen nok, særlig hvis du har trent som du skriver over. Mest sannsynlig har du hatt litt mer fett enn du regner med, men jeg synes ikke du skal gjøre det til livsmålet ditt å få synlige ruter altså.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget anineb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Magetrening
« #7 : 08. februar 2015, 14:17 »
Okei! Takk takk .. Er ikke 100% sikker på fettprosenten nei! Jeg har ikke den samme fettprosenten nå heller. Hadde litt problemer med mat på den tiden .. Undecided  men skjønner ikke helt hvorfor for eksempel ikke Victoria secret modeller ikke har synlige magemuskler?

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Magetrening
« #8 : 09. februar 2015, 10:36 »
Eg tykkjer du kastar bort tida di om du greier særleg meir enn ti repetisjonar i settet. Så du lyt belast opp dit, minimum.

Jeg foretrekker statiske øvelser for magen, da magemusklenes hovedmisjon ikke er å utføre arbeid, men å stabilisere og motvirke rotasjon. Dvs. først og fremst plankeøvelser.

Utlogget anineb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Magetrening
« #9 : 09. februar 2015, 22:50 »
Johnny Puma: Vil det hjelpe meg å få sterkere magemuskler?  Smiley Er nybegynner på dette her, haha!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Magetrening
« #10 : 09. februar 2015, 23:52 »
Vil det hjelpe meg å få sterkere magemuskler?  Smiley Er nybegynner på dette her, haha!

Jeg kan love deg at hvis du trener deg opp på dyp knebøy så kommer du til å få et bedre core-grunnlag enn du har nå. Så kan du godt trene alt det der i tillegg men du kommer til å ha mindre behov for det.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget anineb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Magetrening
« #11 : 11. februar 2015, 13:40 »
Tusen takk! Det skal jeg prøve  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!