Skrevet av Emne: Litt veiledning om kost  (Lest 3052 ganger)

Utlogget emanon77

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Litt veiledning om kost
« : 14. februar 2015, 17:03 »
Hei, er nylig startet opp trening igjenn etter skade, og trenger litt kostveiledning.
trener vekter 5 ganger i uken, i ca 1 time. Er 187, veier 110 kg. BF e nok rundt 17% (ønsker å redusere det )
Ligger på en rundt 2500 - 3000 kcal i døgnet, nå i ca 1,5 mnd. muskler veier mer enn fett, så er ikke så opphengt i vekta, men bruker målbånd. men ser ikke ut til å få resusert livvidden noe merkbart. noen tips?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Litt veiledning om kost
« #1 : 14. februar 2015, 19:11 »
Hvordan beveger vekta seg på de kaloriene du tar inn nå? Hvordan er kaloriene fordelt på protein, karb og fett? Hva er livvidden, og hvor langt ned vil du ha den? Hvor har du fått 17% fra? Hvor mye løfter du i baseløftene?

Hvis du vil ha ned livvidden blir du jo nødt til å ligge i kaloriunderskudd. Og hvor kroppen bestemmer seg for å spise fett først er det jo ikke så lett å vite. Noen blir sittende igjen med fettet rundt midjen helt til alt annet er borte, og andre får en jevn nedgang.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget emanon77

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Litt veiledning om kost
« #2 : 14. februar 2015, 20:30 »
Vekta ligger ganske stabilt, merker d blir mere muskler så noe fett forsvinner. ligger på en ca 250-300g protein, samme med carb og rundt 80-120g fett. livvidden er 108 cm. (vil gjerne så langt ned som jeg kommer) BF på 17 er målt på legekontor. trener ganske tungt
normale utregninger gjort på nett utifra mål/alder osv skal jeg har ca 3800 kcal for å ha samme vekt, og det uten å legge til  trekk for treningen.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Litt veiledning om kost
« #3 : 14. februar 2015, 20:39 »
Jeg ville i alle fall ha nedjustert karbohydratene en god del om du ønsker å gå ned i vekt.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget emanon77

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Litt veiledning om kost
« #4 : 15. februar 2015, 00:05 »
kanskje justere den litt ned, men bare det ikke hemmer framgang i treningen. ønsker jo å bygge muskler samtidig Smiley

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Litt veiledning om kost
« #5 : 16. februar 2015, 19:31 »
Nå vet ikke jeg hvor lenge du har hatt pause fra treningen, men generelt sett skal du glemme muskelbygging ved vektnedgang - Du skal i absolutt beste fall tenke vedlikehold av muskler når du går nedover - Gå ikke for langt ned om du liker muskler, da vil du bare bli nødt til å spise deg opp igjen om du skulle få lyst til å bygge.

ca 12-20% fettprosent er ideelt ved bygging. Selv har jeg angst for fett men prøver, og klarer, å tvinge hjernen til å forstå at dette er nødvendig.

Dette fikser du fint

EDIT: det er kun nybegynnere eller overvektige som klarer å bygge muskler ved vektnedgang

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!