Skrevet av Emne: Mye muskeltap på diett  (Lest 10339 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mye muskeltap på diett
« #15 : 07. mai 2015, 12:13 »
Når du mister dobbelt så mye fett som muskelmasse så er nok det innenfor det normale. Men ikke et godt resultat ut i fra at fettprosenten er ganske høy.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Mye muskeltap på diett
« #16 : 07. mai 2015, 16:38 »
Når du mister dobbelt så mye fett som muskelmasse så er nok det innenfor det normale. Men ikke et godt resultat ut i fra at fettprosenten er ganske høy.



Takk for svar. Så med andre ord hadde jeg fra før hatt fettprosent på rundt 10 og gått ned det samme så hadde det vært ett supert resultat, men siden jeg har såpass høy fettprosent fra starten av så skulle jeg egentlig ikke gått ned så mye i muskler?

Lurer litt på hva jeg har gjort "feil". Synes jeg har gått ned relativt lite i uka, rundt 0,5kg som jeg har hørt er optimalt med tanke på å beholde mest mulig muskler. Samtidig så har jeg ligget ganske høyt på protein, rundt 2,5-3g protein pr kg.
Treningen er vell også vært helt OK. Enkelte øvelser har jeg økt på, mens dem fleste andre ligger på omtrent det samme. Eneste er benkpress der jeg merker jeg har mistet end del styrke.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mye muskeltap på diett
« #17 : 07. mai 2015, 17:27 »
Alle reagerer ikke likt så det er ikke sikkert du har gjort noe feil. Deff deg ned til du er fornøyd eller synes det holder og prøv så å øke igjen uten å gå opp i fettprosent.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Mye muskeltap på diett
« #18 : 07. mai 2015, 18:15 »
Alle reagerer ikke likt så det er ikke sikkert du har gjort noe feil. Deff deg ned til du er fornøyd eller synes det holder og prøv så å øke igjen uten å gå opp i fettprosent.

Igjen takker jeg for hjelpen! Så er det det å finne ut når man er fornøyd da. Blir man egentlig noen gang helt fornøyd.
Har jo holdt på med denne dietten en god stund nå. Har jo gått ned noe i fettprosent, men om jeg skal gå ytterligere ned i fettprosent så blir det enda en god del uker til på diett som igjen kommer til å tære på musklene enda mer. Så var det det å få i pose og sekk da!

Synes bare jeg har vært på diett i en evighet nå. Må ærlig innrømme at jeg liker å bygge å spise bedre. Hehe.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mye muskeltap på diett
« #19 : 07. mai 2015, 21:48 »
Det holder når du ikke gidder å tære på muskler mer bare for å tyne bort enda littegrann mer fett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Mye muskeltap på diett
« #20 : 04. juni 2015, 10:06 »
En liten oppdatering. Har vell gått ned 9 kg. Itillegg så har jeg disse målene på kroppen.
Bryst: gått ned 6 cm

Midje: gått ned 9 cm

Armer: gått ned 2 cm

Lår: gått ned 2 cm

Vet ikke om jeg skal henge meg så veldig opp i disse tallene?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!