Skrevet av Emne: Hofter  (Lest 7995 ganger)

Utlogget sh123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hofter
« : 16. februar 2015, 18:14 »
Hei! Jeg er 17 år, trener 3-4 ganger  styrketrening i uken og har et "vanlig-norsk" kosthold. Jeg spiser masse kjøtt, frukt og grønnsaker. Jeg er slank, og har litt muskler. Mitt problem er at jeg har mye fett på hoftene. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg kan bli kvitt det. Dette er ikke noe som jeg tenker på en gang i mnd, men noe jeg virkelig sliter med. Jeg går aldri i kjoler pga de humpene.. Værsåsnill hjelp!!

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Hofter
« #1 : 16. februar 2015, 18:42 »
Vel, du er kvinne, og har fra naturens side større anlegg for fett på hoftene enn menn. Det finnes ingenting magisk å gjøre, utenom å spise færre kalorier enn du bruker, slik at kroppen bruker fett som energikilde. Og - er det fett du har på hoftene, eller har du naturlig brede hofter, slike maaaange kvinner med deg har?

Dette er kanskje ikke hva du vil høre, men kan det være at du med dine 17 år overvurderer hvor store hoftene dine er, og gjør en større greie ut av det enn det kanskje er? Det er ikke opp til meg å bestemme hva du skal føle om deg selv og din egen kropp, men jeg drister meg til å si det allikevel. Det er ikke mange menn jeg kjenner som synes at litt brede hofter hos en kvinne er negativt.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Hofter
« #2 : 09. mars 2015, 10:16 »
Det er mulig å bli kvitt fett på hoftene, men ikke uten risiko for at du sliter deg selv ut på veien dit. Du må regne med å redusere fettprosenten på den øvrige delen av kroppen din også. Et tillegg på hoftene er både kjønnsmessig og genetisk betinget. Sats på å fortsette å bygge litt muskulatur slik at du øker din egen forbrenning på den måten og fortsetter og forme kroppen din.  Du er bare 17 år og kroppen din kan endre seg ganske mye de neste årene - og spesielt når du har et gjennomgående sunt kosthold og trener jevnt. Det er jo vanskelig å vite, som anorakk nevner, hva det ligger i at du har store hofter, men en ting er sikkert; du kan forme kroppen din over tid, men det krever en porsjon tålmodighet for de av oss som har litt ekstra depoter på uønskede steder selv om det er aldri så naturlig å ha dem der. Med jevn trening og et regelmessig kosthold vil du på sikt endre din kroppssammensetning(mer muskler og mindre fett), men vi jenter bør aldri tilstrebe å til enhver tid har en rettlinjet kropp(for lav fett%) med mindre vi har helt spesifikke mål innenfor idrett og prestasjon. Da kan det kortere perioder være nødvendig å være streng for å nå sine mål, men det beste er å leve på det jevne og ha energi til å trene optimalt og nyte gleden ved å gjøre det du gjør.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Hofter
« #3 : 08. april 2015, 14:48 »
Det er ikke mange menn jeg kjenner som synes at litt brede hofter hos en kvinne er negativt.

Det er riktig, menn er genetisk disponert til å synes at brede hofter er attraktivt, fordi kvinnen da er godt egnet til å føde barn. (På samme måte synes menn at store bryster er tiltrekkende, fordi kvinnen da er egnet til å kunne gi næring til hans barn.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!