Skrevet av Emne: Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold  (Lest 2940 ganger)

Utlogget Monica89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold
« : 18. februar 2015, 18:33 »
Jeg er en jente på 26 år som har trent en del før, men vært flere år uten nå pga svangerskap.

Jeg har nå begynt å trene mandag, onsdag, fredag 1,5 time hver gang, men blir to dager frem til neste trening når det er helg så jeg vil gjerne trene litt mer (og da hjemme...)

Har tilgang til litt lettvekter og trx hjemme.

Hvordan ville dere trent hjemme utennom øktene jeg har på treningsenteret?

Og hva ville dere spist? Jeg vil ha raske resultater med fine markerte muskler og veldig opptatt av riktig kosthold.
EVT PROTEINER???

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold
« #1 : 18. februar 2015, 18:55 »
Det er jo avhengig av hva du gjør på øktene på treningssenteret, det. Hvis du skriver litt mer om det er det lettere å gi et utfyllende svar.

Om du vil ned i fettprosent er det proteiner, sunt fett og karbohydrater fra grønnsaker og frukt det handler om.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Monica89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

Sv: Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold
« #2 : 18. februar 2015, 19:55 »
Det er jo avhengig av hva du gjør på øktene på treningssenteret, det. Hvis du skriver litt mer om det er det lettere å gi et utfyllende svar.

Om du vil ned i fettprosent er det proteiner, sunt fett og karbohydrater fra grønnsaker og frukt det handler om.

Vet ikke hva apparatene jeg bruker heter, men vanlig mage og rygg apparater, litt manualer etc.
Kan du ikke heller si hva jeg burde trene i navn??

Og har du forslag til hva jeg burde spise gjennom ett døgn når jeg trener og ikke trener?

Spiser nå f.eks til frokost oatmeal eller og knekkebrød Husman med kyllingfilet og tomat/paprika.
Lunch kylling, ris, kesam, pesto, brokolli.
Middag kylling, laks, karbonadedeig, pasta eller ris fullkorn, grønnsaker eller salat, kesam eller sojasaus.
Kveldsmat samme som frokost.

I mellom dette spiser jeg mye frukt, litt yoghurt som kanskje ikke er så bra, litt knekkebrød om jeg er sulten.
Noen innvendinger?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold
« #3 : 18. februar 2015, 22:59 »
Det du spiser ser bra ut, og det er absolutt lov å ta seg en yoghurt. Ikke bli hel gal. Pass på å få i deg ca. 2g protein per kilo kroppsvekt om dagen. Veier du 60 kilo skal du altså ha 120 gram protein eller deromkring på en dag.

Manualer er bra, vektstang er bra. Maskiner er ikke bra. Anbefaler deg å søke opp videoer av knebøy, markløft, brystpress med manualer, hip thrust (for rompa, som jeg tipper du vil skal være fin), barbell row, decline situps, utfall (lunges på engelsk), skulderpress med manualer.

3 dagers fullkroppsprogram på treningssenteret er hva jeg ville ha gjort.
Mandag: Knebøy, bryst, situps, rows
Onsdag: Utfall, skulderpress, hip thrust, situps
Fredag: Knebøy, bryst, situps, markløft

Det er nok vekttrening. I helga ville jeg ha gått eller løpt tur i skog og mark, gjerne med litt sprinting blandet inn. Si at du går/jogger i 2 minutter, sprinter i 15 sekunder, og gjentar det 8-10 ganger. Og så kan du bare gå deg en lang og fin tur etter det. Nyt naturen og deg selv, og så blir det bra bryllup til sommeren.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Monica89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

Sv: Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold
« #4 : 19. februar 2015, 17:48 »
Tusen takk for kjempe svar SmileySmiley Det blir ikke for lenge mellom øktene når jeg ikke trener akkurat det samme daglig? Hvorfor er ikke apparater bra?? Beinptess er jo I apparat

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Byggemuskler før bryllup i sommer, kosthold
« #5 : 19. februar 2015, 18:50 »
Tusen takk for kjempe svar SmileySmiley Det blir ikke for lenge mellom øktene når jeg ikke trener akkurat det samme daglig? Hvorfor er ikke apparater bra?? Beinptess er jo I apparat


Neida, det blir ikke for lenge mellom øktene. Trene, hvile, trene, hvile, igjen og igjen og igjen. Apparater har helt bestemte bevegelsesmønstre, og utelater mer eller mindre alt av stabiliserende muskler etc. De store øvelsene gjort med manualer eller stang belaster hele kroppen i større grad, over flere ledd, og vil produsere bedre resultater.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!