Skrevet av Emne: Midjemål  (Lest 4404 ganger)

Utlogget annersch

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Midjemål
« : 21. februar 2015, 10:39 »
Hei. Har akkurat startet et nytt og bedre liv, men lurer litt på hvilken målsetting jeg bør ha når det gjelder midjemål/navelmål? Har gått ned fra 109,5 cm til 102,5 cm, men jeg har jo et stykke igjen. Er 187 cm høy og veier 97 kg nå. Noen veltrente med ca samme høyde som kan gi meg en pekepinn? Jeg satser på å bli atletisk, ikke et kjøttberg  biggrin

Utlogget bukt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Midjemål
« #1 : 21. februar 2015, 10:49 »
hei jeg er 186 og har alltid ligget rundt 85-87 cm avhengig av vekt. får du ned fettprosenten og får trenet opp korsrygg og magemuskler blir midjen fort smal  

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Midjemål
« #2 : 21. februar 2015, 17:08 »
Ser ut som du har samme vekt og midjemål som jeg hadde for et par mnd siden. Kaloriunderskudd er eneste mulighet, det hjelper ikke å trene opp korsrygg og magemuskler for å få smalere midje. Nå veier jeg 84 kg og har en fettprosent på 14.6%. Sjekk loggen min for å se fremgangen min Smiley Trykk på side 1! (første innlegg). Regn ut din BMR og ditt behov, gjerne ved hjelp av IIFYM blant annet. Sett opp  et kosthold med mye protein. Søk litt rundt på nettet etter ulike planer og sett opp noe:)

Utlogget bukt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Midjemål
« #3 : 22. februar 2015, 20:29 »
Kaloriunderskudd er eneste mulighet, det hjelper ikke å trene opp korsrygg og magemuskler for å få smalere midje.

Hvis du leste hva jeg skrev så hadde du sett at først må man få ned fettprosenten (kaloriunderskudd som du skriver) , når den er nede vil ikke midjemålet være smalt hvis man har hatt slappe magemuskler under fettet og da må man trene magemuskler og korsrygg for å stramme opp midjen ... hvis ikke vil fortsatt midjemålet være enormt...  

Sett på bildene dine, hadde du trent mye mage/korsrygg og fått strammet opp magemusklene/korsryggen  hadde du fått enda smalere midje,
Du er nå på riktig vei men det er desverre nå jobben begynner... Å gå ned i fett er desverre lett , det "vanskelige" er å få opp muskulaturen og stramme opp kroppen....

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Midjemål
« #4 : 23. februar 2015, 14:50 »
Hvis du leste hva jeg skrev så hadde du sett at først må man få ned fettprosenten (kaloriunderskudd som du skriver) , når den er nede vil ikke midjemålet være smalt hvis man har hatt slappe magemuskler under fettet og da må man trene magemuskler og korsrygg for å stramme opp midjen ... hvis ikke vil fortsatt midjemålet være enormt... 

Hadde vært interessant om du postet eller linket til bilder av disse menneskene med lav fettprosent og enormt midjemål.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Midjemål
« #5 : 23. februar 2015, 14:57 »
Hei. Har akkurat startet et nytt og bedre liv, men lurer litt på hvilken målsetting jeg bør ha når det gjelder midjemål/navelmål? Har gått ned fra 109,5 cm til 102,5 cm, men jeg har jo et stykke igjen. Er 187 cm høy og veier 97 kg nå. Noen veltrente med ca samme høyde som kan gi meg en pekepinn? Jeg satser på å bli atletisk, ikke et kjøttberg  biggrin

Iom. at du skriver at du "har et stykke igjen" så har du kanskje allerede en målsetning? 102,5cm på 187/97kg er forsåvidt ikke så halvgæernt.  Smiley

Jeg ligger vel for tiden på 97-98 cm. på 185/95, så du kan jo forsøke å slå meg i første omgang!  woot

Utlogget bukt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Midjemål
« #6 : 23. februar 2015, 18:43 »
Hadde vært interessant om du postet eller linket til bilder av disse menneskene med lav fettprosent og enormt midjemål.

Lite billeder å oppdrive av trente personer med lav fettprosent og slapp magemuskulatur naturlignok da de som vil ha lav fettprosent  også trener. legger ved en link nede på en desverre vanlig kropp nå tildags under for å poengtere påstanden min...

For meg er enormt midjemål 95cm pluss på en 185cm høy trenet kropp hvis man veier under 120kg skarp  ... Er jo bare å å se på strendene om sommeren det, flyter over av kropper med slappe magemuskler.,  hengerumper , tynnfeite kropper osv osv..

Har man latt kroppen forfalle såpass at man har fått ølmage som strytter ut så hjelper det lite kun å "deffe" bort underhudsfettet ned mot 10prosent.
 En slapp utrenet muskel vil fortsatt være det med mindre underhudsfett og...da må man trene muskelen slik at den skal trekker seg sammen ...

En kropp med ølmage som desverre blir mer og mer vanlig på personer i slutten av 20 årene og oppover som denne i link vil ikke ha flat mage ved å fjerne fettet på kroppen. Der er magemusklene såpass utrente at magen vil strutte ut selv med 10 prosent fett mot ca 25-30 prosent i billede

http://ndla.no/sites/default/files/images/sy048664.jpg


Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Midjemål
« #7 : 24. februar 2015, 08:19 »
For meg er enormt midjemål 95cm pluss på en 185cm høy trenet kropp hvis man veier under 120kg skarp

En kropp med ølmage som desverre blir mer og mer vanlig på personer i slutten av 20 årene og oppover som denne i link vil ikke ha flat mage ved å fjerne fettet på kroppen. Der er magemusklene såpass utrente at magen vil strutte ut selv med 10 prosent fett mot ca 25-30 prosent i billede  

Jo jo. Alt er relativt...Forøvrig har du forvekslet "slapp utrent muskel" med innvollsfett/ister. Personer som de du sikter til har høy fettprosent, men mye av fettet er lagret inne i bukhulen. Man får da gjerne en mer "oppblåst" fasong istedet for valker.

Utlogget bukt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Midjemål
« #8 : 24. februar 2015, 10:46 »
Jo jo. Alt er relativt...Forøvrig har du forvekslet "slapp utrent muskel" med innvollsfett/ister. Personer som de du sikter til har høy fettprosent, men mye av fettet er lagret inne i bukhulen. Man får da gjerne en mer "oppblåst" fasong istedet for valker.

Klar over det , men for å få fjernet dette fettet og få strammet inn magen(holdningen) må må det trening til og ikke bare "deffing" er min påstand,  Man blir bare radmager og ikke athlet bare av å fjerne underhusdfettet Wink

En som har vært lite fysiskt aktiv og har lagt på seg masse fett vil gjerne og da ha en dårlig holdning som resultat av slapp muskulatur, ved å fjerne underhusdfettet vil ikke holdningen bli noe bedre uten å trene opp igjen støttemuskulaturen.

Da jeg jobbet som instruktør på gym tidligere var det da som nå mange som har hatt en slapp livsstil for så å begynne å dytte bol og trene , Nå har mange av de store armer/overkropp med "lite" underhudsfett men magesekken strutter like herlig ut når de ikke holder inn magen (Jeg er nok mulig litt ekstrem men en struttende mage er i mine øyne en mage som ikke er flat men siger ut og vil gi en kul på skjorten/genser når man ikke strammer magemusklene) . Disse har trent såpass lenge at jeg vil tro de har fått bort det meste av innvoldsfettet men noe vil nok være der... Det påfallende for disse er at du gjerne ser de enten alltid kjører benkpress eller ryggøvelser samt ben sporadiskt man aldri øvelser som involverer korsrygg og magen...

Vært borti flerer med ryggproblemer (slapp holdning med lite fett) som aktivt har trent ryggen mye etter råd fra legen med mål å styrke den har ikke fått noen forbedring i tilstand før vi har rettledet dem til å prioritere å trene magen som er motmuskel til korsryggen.  De har da fått en flatere mage og mye av ryggproblemene har avtatt...



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!