Skrevet av Emne: Markløft program?  (Lest 2828 ganger)

Utlogget MariusRockee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Markløft program?
« : 27. februar 2015, 15:54 »
Hei! Er for tiden på utkikk etter et markløft program da jeg gjerne vil øke i denne øvelsen. Smiley etter litt leting fant jeg dette: http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/

Dette programmet er bare en dag i uka, ikke noe som ståe i veien for å ta andre øvelser mandag/onsdag og dette på fredag feks? Vil fortsatt gjerne kjøre andre deler av kroppen. Noe ala dette:

Mandag:
Knebøy, roing, nedtrekk, (kom gjerne med forslag hva mer jeg kan kjøre her)

Onsdag:
Benkpress, militærpress, noen tricepsøvelser, (hva mer evt?)

Fredag:
Markløft program

Takk på forhånd!
Forøvrig er min 1rm i mark 130, vil prøve å komme opp imot 150 kg. Smiley

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Markløft program?
« #1 : 27. februar 2015, 16:20 »
Det er ingenting i veien for det du legger opp her.

Forøvrig vil jeg bare si at hvis du vil fra 130 til 150 i mark så er det egentlig bare å løfte. Du trenger ikke noe spesielt program, og jeg mistenker at mengden assistanseøvelser i Coan-programmet kanskje egentlig er litt "overkill" for en som ikke løfter mer enn 130. Var jeg deg ville jeg bare ha dratt ett tungt 5-rep sett med mark på fredager, begynt på 120, og kanskje 2-3 sett etterpå med strakmark eller bare mer vanlig mark.

Men som sagt, det er ingenting galt i det du sier, bare å kjøre på og spise godt, så er du på 150 før du vet ordet av det.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget MariusRockee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Markløft program?
« #2 : 27. februar 2015, 16:36 »
Takk for svar, Anorakk!
Får se hva det blir til, veldig sant det du sier at det kan fort bli overkill med alle disse støtteøvelsene. Tror jeg blir å kjøre gjennom det først for så å bestemme meg for om det er noe eller ikke, vanskelig å si om det er noe for meg eller ei uten å ha prøvd det Smiley

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Markløft program?
« #3 : 27. februar 2015, 17:04 »
Takk for svar, Anorakk!
Får se hva det blir til, veldig sant det du sier at det kan fort bli overkill med alle disse støtteøvelsene. Tror jeg blir å kjøre gjennom det først for så å bestemme meg for om det er noe eller ikke, vanskelig å si om det er noe for meg eller ei uten å ha prøvd det Smiley

Helt klart en god idé. Coan var jo en av tidenes markløftere, så at han vet hva han snakker om er det ingen tvil om. Du skriver vel ikke hvor gammel du er og hvor mye du veier, men pass på å spise ordentlig og lytte til kroppen når du setter igang disse 10 ukene, så skal du se at du drar på noe skikkelig etterhvert Smiley
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!