Skrevet av Emne: Splitt/fullkropp. Tren nå det som funker for dere  (Lest 2162 ganger)

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Splitt/fullkropp. Tren nå det som funker for dere
« : 28. februar 2015, 20:15 »
Utrolig at denne krangelen fortsatt pågår.

Ingen trener en enkelt muskelgruppe én gang i uka. Bryst en gang i uka? Triceps involvert. Samme med delts. Ryggdag? Lykke til med å unngå biceps og rear delts. Eller traps og korsrygg, for den del.

Alt hva Bill Starr foreslår er jo en slags splitt, etter mine begreper (og jeg har lest ham siden midten av 80-tallet). Skulle ønske jeg hadde begynt der.

Jeg hadde min beste fremgang ved å fokusere på baseøvelser, generelt sett. Det er der du vokser, og hva nybegynnere og de fleste bør fokusere på.

Men å fokusere på skulderbredde ved å kjøre side laterals? Eller pecs ved å kjøre flies eller lignende, eller å fokusere på en muskelgruppe i en periode? Det funker. Å late som noe annet er uredelig, og å fokusere på "purisme" på den ene eller andre siden fører bare til en ting: Å forvirre.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Splitt/fullkropp. Tren nå det som funker for dere
« #1 : 28. februar 2015, 20:47 »
Siden du legger opp til det : Forklar hvordan den nedre delen av brystmusklene brukes i noen som helst øvelse i starting strength bortsett fra benkpress. Dvs mer enn hver 5. dag

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Splitt/fullkropp. Tren nå det som funker for dere
« #2 : 28. februar 2015, 21:23 »
Nå braker det løs.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!