Skrevet av Emne: Squats og situps uten å forbrenne fett?  (Lest 2581 ganger)

Utlogget agg00

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Squats og situps uten å forbrenne fett?
« : 10. mars 2015, 16:32 »

Voksen dame alltid vært fryktelig tynn men har de siste månedene greid å tredoble kalori inntaket mitt (til å nærme seg normalt kaloriinntakk fra å være underernært) Jeg vil fortsatt ha litt mer fett på kroppen og overhodet ikke gå noe ned i vekt.

Men med nytt fett er jeg også redd at min ellers faste mage og rumpe vil pløse seg så har begynt å gjøre squats og situps.

Er det vanlig at det er framside lår som blir støl etter squats eller gjør jeg det feil?
Har sett mange videor og tror jeg gjør det riktig, men merker lite i i rumpa og baklåra kun fremlåra.
Det kan muligens ha med en ellers meget svak muskelstyrke i bena å gjøre grunnet langvarig sykdom, men vil det da ha noe effekt på rumpa i det hele tatt? Jeg vil ha stor og fast/løftet rumpe og litt mer former rundt hoftene, ikke forbrenne fettet på den.

Vil 20 squats morgen og 20 squats kveld gi effekt? Jeg greier ikke flere, og vil heller ikke gå for intensivt inn i det i tilfelle jeg da skulle forbrenne fett - som jeg ikke vil.

Vil 20 situps morgen og 20 situps kveld gi effekt for en noe strammere/mer markert mage? Det er viktig at jeg heller ikke forbrenner fett her da jeg fortsatt ønsker å gå opp i vekt!

Tar gjerne i mot tips til andre hjemmeøvelser og program.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Squats og situps uten å forbrenne fett?
« #1 : 10. mars 2015, 17:48 »
Å bli litt støl er helt normalt. Hvis du kun merker det i fremre lår så går du sikkert ikke dypt nok. Prøv å komme deg ned til der lårene er parallelle med gulvet. Hvis det blir mye tyngre så ta færre enn 20 eller bare en gang per dag. Situps er bra trening hvis ryggen tåler det. Du kan godt trene armene også, f.eks. pushups mot vegg og foroverbøyd enarms roing med en vekt eller noe som veier noen kilo.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Squats og situps uten å forbrenne fett?
« #2 : 10. mars 2015, 18:17 »
Voksen dame alltid vært fryktelig tynn men har de siste månedene greid å tredoble kalori inntaket mitt (til å nærme seg normalt kaloriinntakk fra å være underernært) Jeg vil fortsatt ha litt mer fett på kroppen og overhodet ikke gå noe ned i vekt.

Men med nytt fett er jeg også redd at min ellers faste mage og rumpe vil pløse seg så har begynt å gjøre squats og situps.

Er det vanlig at det er framside lår som blir støl etter squats eller gjør jeg det feil?
Har sett mange videor og tror jeg gjør det riktig, men merker lite i i rumpa og baklåra kun fremlåra.
Det kan muligens ha med en ellers meget svak muskelstyrke i bena å gjøre grunnet langvarig sykdom, men vil det da ha noe effekt på rumpa i det hele tatt? Jeg vil ha stor og fast/løftet rumpe og litt mer former rundt hoftene, ikke forbrenne fettet på den.

Vil 20 squats morgen og 20 squats kveld gi effekt? Jeg greier ikke flere, og vil heller ikke gå for intensivt inn i det i tilfelle jeg da skulle forbrenne fett - som jeg ikke vil.

Vil 20 situps morgen og 20 situps kveld gi effekt for en noe strammere/mer markert mage? Det er viktig at jeg heller ikke forbrenner fett her da jeg fortsatt ønsker å gå opp i vekt!

Tar gjerne i mot tips til andre hjemmeøvelser og program.

Det er viktig at du trener også mens du går opp i vekt, eller vil nær 100% av vektøkningen være fett. Da blir du fort pløsete, selv om du er tynn i utgangspunktet.

I stedet for å trene noe småtteri morgen og kveld ville jeg funnet et treningsprogram og gjennomført 3 økter i uka for hele kroppen.

Utlogget agg00

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Squats og situps uten å forbrenne fett?
« #3 : 10. mars 2015, 19:23 »
Å bli litt støl er helt normalt. Hvis du kun merker det i fremre lår så går du sikkert ikke dypt nok. Prøv å komme deg ned til der lårene er parallelle med gulvet.

Jeg går omtrent helt ned til huk stilling, så kommer ikke dypere? Jeg er svak i bena da de omtrent ikke har blitt brukt på mange år da jeg har vært sengeliggende for det meste, kanskje det har noe med det å gjøre at jeg blir støl i framside lår og at det vil gå seg til når benstyrken blir bedre? Men er øvelsen effektiv for rumpa selvom jeg ikke merker det verker i musklene der?

I stedet for å trene noe småtteri morgen og kveld ville jeg funnet et treningsprogram og gjennomført 3 økter i uka for hele kroppen.

Hei Johnny, jeg kan ikke trene mer enn noe småtteri pga sykdom så det er desverre ikke mulig å kjøre tre økter på treningssenter pr uke eller mer enn 5-10 minutter pr gang/dag.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Squats og situps uten å forbrenne fett?
« #4 : 10. mars 2015, 19:49 »
Jeg går omtrent helt ned til huk stilling, så kommer ikke dypere? Jeg er svak i bena da de omtrent ikke har blitt brukt på mange år da jeg har vært sengeliggende for det meste, kanskje det har noe med det å gjøre at jeg blir støl i framside lår og at det vil gå seg til når benstyrken blir bedre? Men er øvelsen effektiv for rumpa selvom jeg ikke merker det verker i musklene der?

Hei Johnny, jeg kan ikke trene mer enn noe småtteri pga sykdom så det er desverre ikke mulig å kjøre tre økter på treningssenter pr uke eller mer enn 5-10 minutter pr gang/dag.

Da tar det helt sikkert der også selv om du ikke blir støl der. Det er bare å fortsette.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!