Skrevet av Emne: Redd for å spise for mye! Tips til kosthold og trening?  (Lest 2427 ganger)

Utlogget Mab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3


Hei!

Er en jente på 23 år gammel som ønsker å gå ned i vekt. Veier nå 67 kg og er 173 høy. Er egentlig fornøyd med kroppsbygningen min, men vil bare bli en mindre versjon av hva jeg er nå. Så ønsker å gå ned i fettprosent og evt bli noen kg lettere. Jeg ser i utgangspunktet trent ut og er en sterk person og hvis jeg strammer kroppen så er musklene sånn smått synlig. Noe jeg ikke er interessert i er å se en sixpac, ønsker en slank, men sterk kropp, ikke denne bodybuild kroppen som er in nå. Ettersom jeg har et godt utgangspunkt som jeg har så er jeg redd for at jeg vil få skikkelig markert/bulkette kropp. Samtidig prøver jeg å spise rundt 1400kcsal om dagen fordi jeg innbiller meg at det er riktig mengde med kcal, noe mange er uenige i. Likevel så vegrer jeg meg for å gå opp i kcal inntak.

Så, hvor burde jeg starte? Burde jeg ha spisedager? Hvor mye burde jeg spise og hvor ofte og hvordan burde jeg trene? Har noen evt tips for et typisk kosthold? Vil gjerne gå ned til 59/60 til 17. Mai. Realistisk?

Setter pris på alt av svar!

M:)

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Noen raske svar:

Du kan jo starte med å ligge på 1400kcal som du sier, der kostholdet hovedsaklig går i grønnsaker og kjøtt/fisk, eller mat med lav energitetthet. Du kan fint ha et par spisedager i uken men jeg ville vært litt forsiktig der også, kanskje ligget på 2000kcal på spisedagene feks.

Nå vet jeg ikke hvor mye du forbrenner, men hvis du vil ned 7 kilo på 2 måneder så er dette realistisk. For at du går ned 1 kilo i uken må du i snitt ligge 1000 kcal i underskudd hver dag, dvs at du må forbrenne minst 2400 hvis du ligger på 1400. Dette tror jeg ikke blir et problem.

Jeg ville trent styrke 3 dager i uken og tatt 1-3 cardioøkter i uken. På styrkedagene ville jeg trent fullkroppsprogramm, men kanskje litt mer fokus på rumpe, lår og kjernemuskelatur.

Utlogget Mab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei, igjen!

Tusen takk for svar! Har nå lligget på ca 1400-1600 kcal om dagen i ca 4 uker, har gått ned én kg og ser egentlig ikke noen forskjell i det hele tatt. Har trent litt styrke 3 ggr i uken + ca 30 min med intervaller etter styrkeøktene. Hva gjør jeg galt? Tips til evt kostholdsplan og treningsplan? Blir litt demotivert  når en så stor innsats ikke gir noen synlige resultater på én måned:/

M:)

Utlogget Ludaking

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Antall kalorier man skal spise er en øvelse du må lære selv da det er individuelt fra person til person. Blir du veldig sulten dager du ikke trener eller ikke trener dagen før kan det være at du spiser for lite slik at kroppen vil senke forbrenningen. Jeg er alltid sulten dagen etter trening på diet.
Samtidig er det veldig vanskelig å måle framdrift korrekt. Når på dagen du måler vekten/fettprosenten samt hvor mye vann og salt du har fått i deg vil gi veldig store utslag.

Jeg ville prøvd ketodiet og lagt på ca 1000 kalorier. Da blir du ikke sulten, går ganske fort ned i vekt og har mye overskudd.
Du vil gå veldig mye ned i begynnelsen men dette er stort sett vann. Det er likevel veldig motiverende. Hvis du er veldig glad i kondisjonstrening med høyere intensitet vil det føles veldig tungt da kroppen din går tom for sukker under dietten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!