Skrevet av Emne: Behandler Trondheim  (Lest 3646 ganger)

Utlogget Hartson

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Behandler Trondheim
« : 05. april 2015, 14:12 »
Har slitt med en kronisk hodepine i snart to år nå, ikke verre enn at jeg går på jobb og trener som vanlig, men jeg skulle gjerne blitt bedre. Vet at hodepine bare et symptom på et annet problem (stress, muskellidelser etc), men jeg sliter med å bli bedre med egenbehandling.
Har noen av dere erfaring med gode behandlere i Trondheim? Har forsøkt osteopat ved klinikk 5 og naprapat ved Trondheimsnaprapatene uten spesiell bedring.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Behandler Trondheim
« #1 : 05. april 2015, 21:34 »
Lurer på litt det samme men her er det nakken. Tror det går mye ut på det samne men... Kunne tenkt meg p høre erfaringer med kiropraktor også ?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Hartson

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Behandler Trondheim
« #2 : 05. april 2015, 21:45 »
Bernt Schjetne er en dyktig kiropraktor som venner og familie hos meg har benyttet.

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Behandler Trondheim
« #3 : 06. april 2015, 02:49 »
Be kiropraktoren løsne den øverste nakke virvelen, gjorde det selv or flere år siden og det var som et trykk som løsnet i hodet, hode pinen ble mye bedre....

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Behandler Trondheim
« #4 : 06. april 2015, 16:07 »
Bernt Schjetne er en dyktig kiropraktor som venner og familie hos meg har benyttet.
Hvorfor benytter du han ikke selv da ? Bare lurer..
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Hartson

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Behandler Trondheim
« #5 : 07. april 2015, 12:17 »
Har vært hos han en rekke ganger, nå går jeg med 2 måneders mellomrom. Har blitt bedre, men jeg er utålmodig og ville høre om andre har erfaringer fra annen type behandling mot "kronisk hodepine".
En "kiropraktortime" er jo gjort unna på under et kvarter, kunne tenkt meg noen som behandlet litt lenger og med et større blikk på det hele.

De sier jo ofte om kiropraktorene at "de har kun hammer, og ser kun spiker" Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Behandler Trondheim
« #6 : 07. april 2015, 18:14 »
Har slitt med en kronisk hodepine i snart to år nå, ikke verre enn at jeg går på jobb og trener som vanlig, men jeg skulle gjerne blitt bedre. Vet at hodepine bare et symptom på et annet problem (stress, muskellidelser etc), men jeg sliter med å bli bedre med egenbehandling.
Har noen av dere erfaring med gode behandlere i Trondheim? Har forsøkt osteopat ved klinikk 5 og naprapat ved Trondheimsnaprapatene uten spesiell bedring.

Dette er et sammensatt problem som nødvendigvis ikke trenger å komme av muskelspenninger, selv om mange velger å tro på nettopp det.
Hva spiser du å drikker iløpet av dagen og ikke minst når?
Spiser du frokost?
Er det langt imellom måltidene?
Drikker du nok væske?
Er du på cal. underskudd?
Går du til sengs sulten?
Går du til sengs etter en middag og lite drikke?
Blir søvnen avbrutt?
Hvordan er blodsukkret? Tenker da på langtidsblodsukker.
Jeg holder min hodepine i sjakk med å være bevisst på hva jeg spiser og når og selvsagt hvilken væskemengde jeg inntar i løpet av dagen.
Trenes det hardt på kvelden kan det f.eks. være ubalanse i væskenivået i kroppen nok til at du får hodepine.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!