Skrevet av Emne: Skulderpress vs skråbenk  (Lest 3255 ganger)

Utlogget Flymodus86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Skulderpress vs skråbenk
« : 11. april 2015, 23:23 »
Kan man trene disse på samme dag? Og trener skråbenk også skuldre vis man har over 45 grader?

Kan ikke løfte benkpress lenger da jeg får vondt i håndledd med en gang, men skråbenk med 15kg går fint. Så bruker kabler nedover, og skråbenk oppover for bryst.

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 578
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 578

Sv: Skulderpress vs skråbenk
« #1 : 12. april 2015, 12:01 »
varierer mye fra person til person akkurat HVA en øvelse trener, men skråbenk på 45 grader trener veldig mye skuldre og minimalt med bryst for de fleste. Hvis håndledda tillater det er nok 15-30 grader mere brystbygging.

Kan selvfølgelig trene dem på samme dag, ingenting i veien med det. Om det er for mye eller for lite til å oppnå måla dine avhenger av innsats og mengde på øvelsene kombinert.

tåler håndledda dine dips? har du prøvd forskjellige grepsbredde på benk for å se om noen av dem funker? har du prøvd benk med lang pause rett over brystkassa (trenger mindre vekt da)? trener du grepet ditt? har du prøvd null håndleddsbelastning i en måned eller to? ibux? håndleddsbind?

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 977
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 977

Sv: Skulderpress vs skråbenk
« #2 : 26. april 2015, 00:26 »
Høres ut som du burde finne ut av hva problemet med håndleddet er. Kanskje du rett og slett TRENGER å belaste dem ? At grunnen til at du får litt vondt er at du må venne deg til belastning over litt tid. Svar på spørsmålene den ålreite fyren over her har tatt seg tid til å spørre deg om for å hjelpe deg, så blir det litt lettere å skjønne hva greia er. Syns mange nybegynnere har mye rare unnskyldninger for å unngå forskjellige øvelser, og jeg har også en mistanke om at det enkelte kaller for vondt og smerter, bare er en vanlig reaksjon på belastning. Virker som "alle" har skader, og ofte er det snakk om menn og damer i sin beste alder. Går hele befolkningen rundt med kropper som ikke tåler belastning eller er det bare noe mitt syke hodet får inntrykk av ?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Flymodus86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Skulderpress vs skråbenk
« #3 : 28. april 2015, 00:10 »
Beklager seint svar! Og takk for bra tilbakemeldinger! Så da er det altså mest skulder trening på skråbenk over 45 grader, det passer egentlig bra da jeg er ute etter litt mer bredde Smiley

Tåler nok ikke dips foreløpig, feks ved pushups så kommer stikking i håndledd med en gang. Selv om det er push opp med kne nedi. Skal prøve med rette håndledd og Klemme stanga nå, tror det vil hjelpe litt. Før har jeg hvilt stanga oppå håndledd med 90graders bøy, i benkpress.

Håndledds beskyttelse fungerte ikke, og ibux er vel bare midlertidig.


Utlogget Flymodus86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Skulderpress vs skråbenk
« #4 : 28. april 2015, 00:19 »
Prøvde push ups for morroskyld med knokkene nedi gulvet i stedenfor håndflata, og det fungerte Smiley Ingenting er jo bedre enn å bli skadefri og få dette tilbake i programmet, men man blir jo litt bekymra for å gjøre det enda verre når du er avhengig av håndledd i jobben.

Kan være enig i at det er mye syting og klaging i dag, men skadene kommer fra alt for tung benkpress uten oppvarming , og jobb som håntverker uten ordentlig verktøy.

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?