Skrevet av Emne: Prikking i venstre fot - nerveskade?  (Lest 7612 ganger)

Utlogget Zarsan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Prikking i venstre fot - nerveskade?
« : 27. april 2016, 15:58 »
Hei,

Jeg har trent 4-5 ganger i uka siden Oktober, og har hatt en veldig tilfredsstillende progresjon siden da. Har som regel kjørt pull/push-split og variert med 6x4 og 12,12,10,8 reps.

For ca. en måned siden begynte jeg å føle prikking og utstråling i venstre fot, og pratet litt med en fysioterapaut jeg kjenner som mente at jeg måtte ta en pause fra markløft og knebøy for å se om det kan sitte i ryggen. Tok 2-3 uker pause fra mark og knebøy, og plagene ga seg. Startet igjen med mark og knebøy for en uke siden, og det gikk fint den første gangen, men etter andre runde begynte plagene igjen.

Kjenner det også hvis jeg sitter litt gæærnt. Har ingen lokale smerter i ryggen eller andre steder, og det er ingen smerter i foten, kun en ubehagelig utrstråling og "prikking". Har roet seg igjen nå mens jeg skriver her, men er redd for at det kommer tilbake dersom jeg tar mark/knebøy igjen...

Noen som har noen tanker rundt hva dette kan være og må jeg bare gi opp mark og knebøy?

Takk for alle innspill : )

EDIT: brakk forresten lårbenet da jeg var yngre, noe som resulterte i at venstre ben er 2 cm lengre enn det andre. Bruker spesialsåler for å kompensere for forskjellen, men det er fortsatt en skjevhet i hofta/ryggen da det er såpass stort forskjell..

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Prikking i venstre fot - nerveskade?
« #1 : 27. april 2016, 17:34 »
Stråler fra og til? Det er mange nerver i området; du bør markere et bilde som avklarer nøyaktig posisjon.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!