Skrevet av Emne: Tips til kosttilskudd mtp trening, takk!!  (Lest 6651 ganger)

Utlogget Aleksander123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Tips til kosttilskudd mtp trening, takk!!
« : 19. mai 2015, 20:37 »
Hei! Er en gutt på 17 år, og spiller ishockey. Går på toppidrett hockey og trener nå styrke 2 ganger om dagen, nå som sesongen er slutt.

begynte og trene seriøst styrketrening 3 måneder før sesongen var slutt, begynte med mutant mass (spiste 13kg med dette), og etter en stund var jeg gått opp nesten 10 kg( fra 71kg ca, til 82 kg). Shocked

Går nå på kreatin og det fungerer kjempebra, men det jeg lurte på var om restitusjonen min er optimal i forhold til all treningen min? jeg spiser bra og innholdsrik mat både før og trening, pleier og blande meg et stort glass med hel melk og oboy etter trening for karbo og proteiner. Lurte på om noen visste om jeg burde faktisk gå inn for proteinpulver for og anskaffe nok proteiner og karb.

Tusen takk for tips og innspill! Wink

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Tips til kosttilskudd mtp trening, takk!!
« #1 : 20. mai 2015, 09:45 »
Hva er målet ditt a? Det er ikke karbohydrater i proteinpulver, så å ta proteinerpulver for å få i seg nok karbohydrater blir meningsløst. Du trenger noe sånt som 150gram proteiner om dagen. Det er relativt lett å få i seg gjennom kosten.

Skal du fortsette å gå opp i vekt/muskelmasse kan jeg egentlig bare anbefale deg å spise mer. Siden du er såpass aktiv er det ikke farlig om du får i deg endel sukker iløpet av en dag. Og siden du har gått opp endel kilo de siste månedene ser det ut som du gjør noe riktig.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Tips til kosttilskudd mtp trening, takk!!
« #2 : 20. mai 2015, 17:41 »
Gjør som spurven sier. Eta mat, trene hardt, følge med på vekt og speil litt i ny og ne sånn at du ikke blir drassende på mer fett enn du egentlig trenger. Litt må du regne med, men du trenger ikke å bli skikkelig tjukk for å bli sterk som en bjørn. Du er jo i den perfekte alderen for å bare skuffe på med mat og trening også.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!